Avto

Kateri avti bodo letos zaznamovali slovenske ceste

Novih modelov bo v letu 2016 prek sto, podrobnosti pa so znane za okoli polovico, ki bodo na trg zapeljali do poletja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.02.2016 22:30
Dopolnjeno: 05.02.2016 08:41
Čas branja: 3 min
Kateri avti bodo letos zaznamovali slovenske ceste
Volkswagen tiguan je športni terenec druge generacije z več prostora, manjšo porabo in hišnimi potezami.

Avtomobilski proizvajalci so na letošnje novosti začeli opozarjati že lansko jesen, še več novosti pa se bo zvrstilo v prihodnjem mesecu, ki že napoveduje najpomembnejši avtosalon v prvi polovici leta v Ženevi. Novih modelov bo letos sicer prek sto, a le približno polovica jih bo na trg zapeljala v prvi polovici leta - in le za to polovico so podrobnosti večinoma že znane.

Fiat-Tipo-2016-1600x1200-wallpaper-09.1454612009.jpg.c.960px.jpg
Fiat tipo ne prinaša nič novega, le veliko pločevine in prostora za skromno ceno.

Draga tehnika v dostopnih avtih

Novi modeli avtomobilov vsako leto razkrijejo oblikovalske smernice določene avtomobilske znamke in naredijo tudi korak ali dva naprej na področju motorne tehnike in povezljivosti. Letos, sodeč po trenutnih novostih, ne bo večjih pretresov v avtoposlu, nobene revolucije, le evolucija oziroma nadgradnja že znane tehnike. Tako je pri novi astri sportstourer - karavanski različici petvratne astre - in novem meganu, oba bosta med slovenske kupce zapeljala spomladi in oba sledita že znani smeri zmanjševanja prostornin motorjev, ki so skoraj brez izjeme opremljeni s turbopolnilniki in imajo skromnejšo porabo od predhodnikov. Oba sta naredila tudi korak naprej pri povezljivosti s pametnimi telefoni, ne glede na operacijski sistem, opel astra pa dodaja še kmalu serijski komunikacijski sistem OnStar, ki zagotavlja pomoč 24 ur na dan, 365 dni na leto in prinaša tehniko matričnih žarometov (nezasenčeni žarometi z LED-sijalkami, ki se samodejno temnijo) iz višjih v nižje cenovne razrede. Prav nič novega, le dobro razmerje med merami (dolg je 4,5 metra), prostornostjo (510 litrov v prtljažniku) in ceno, ki bo po naši oceni okoli 14 tisoč evrov, pa ne prinaša novi fiat tipo. Limuzina, izdelana v Turčiji, obuja uspešen Fiatov model iz devetdesetih let prejšnjega stoletja.

2017-Mercedes-E-Class-30.1454612013.jpg.s.960px.jpg
Mercedes-benz razred E uvaja ploščico, občutljivo za dotik, na volanu, samodejno menjavo pasov in upravljanje avta prek aplikacije na mobilnem telefonu.

Opel-Astra-Sports-Tourer-2016-1600x1200-wallpaper-08.1454612014.jpg.s.960px.jpg
Opel astra sports-tourer v kompaktni razred karavanov prinaša tehniko iz dražjih avtov po razmeroma ugodni ceni - matrični žarometi denimo stanejo 1.200 evrov.

Pametne limuzine

Pomladni novosti v razredu menedžerskih limuzin sta mercedes-benz razreda E in volvo S90, njuna klasična oblika ima še kar nekaj kupcev. Njihove zahteve pa so vse višje, zato sta novinca predvsem na področju varnosti naredila velik napredek. Mercedes-benz E med drugim uvaja ploščico, občutljivo za dotik, na volanu, samodejno menjavo pasov in upravljanje avta prek aplikacije na mobilnem telefonu. Volvova limuzina S90 se bo podnevi in ponoči samodejno izogibala živalim na cesti, senzorji in kamere pa bodo poskrbeli za samodejno vožnjo znotraj črt na cesti do hitrosti 130 kilometrov na uro. Med limuzinami bo vidna novost tudi renault talisman, klasik, ki zamenjuje neuspešno petvratno laguno.

Priljubljen razred športnih terencev, ki si v Evropi režejo že deset odstotkov trga, bo letos dobil nove člane v vseh razredih. Med njimi pa bo najopaznejši volkswagen tiguan druge generacije, ki bo večji, prostornejši, lažji in varčnejši od predhodnika. Z njim se Volkswagen, razen nove oblike, ki sledi večjemu passatu in zasnovi na modularni platformi MQB, še bolj približuje klasičnim avtomobilom. Torej stavi na vsakdanjo uporabnost in tako želi ugajati širšemu krogu kupcev, ne le tistim, ki bi radi sedeli višje in si želijo štirikolesno gnan avto. V drugi polovici leta bo predstavljen majhen audi Q2, Audijev športni terenec, na katerega družba veliko stavi, pride pa še nekaj drugih novih športnih terencev - med njimi tudi alfa romeov.

Toyota-Prius-2016-1600x1200-wallpaper-3c.1454612015.jpg.s.960px.jpg
Toyota prius - četrta generacija najbolje prodajanega hibrida na svetu - porabi le 3,2 litra na sto kilometrov.

Renault-Megane-2016-1600x1200-wallpaper-02.1454612011.jpg.s.960px.jpg
Renault megane z novim oblikovalskim jezikom, varčnejšimi motorji in prečiščeno kabino

Prihaja tesla model X

Pomembna novost med športnimi terenci bo tudi tesla model X - povsem električen avto s ceno okoli 70 tisoč evrov ter dosegom med 300 in 500 kilometri, ki bo letos zapeljal tudi na evropske ceste. Tesla model X pomeni alternativo dizelsko gnanim terencem te velikosti. Glede na dobro prodajo Teslovega modela S - lani je bil s 50 tisoč primerki najbolje prodajan električni avto na svetu - utegne tudi model X najti veliko kupcev. Evropske znamke so večino električnih novosti predstavile lani, njihova prodaja v Evropi je poskočila za 48 odstotkov, na 97 tisoč. Glavne ovire pa so visoka cena vozil, doseg med polnjenji in infrastruktura polnilnic, ki se sicer močno izboljšuje. V Sloveniji jih imamo okoli 170, konec prejšnjega leta je bila dograjena tudi mreža 26 hitrih polnilnic na slovenskem avtocestnem križu.

Volvo-S90-2017-1600x1200-wallpaper-02.1454612016.jpg.w.960px.jpg
­Volvo S90 meri skoraj pet metrov in ima veliko vgrajene varnosti.

Cenejše baterije, cenejši električni avti

Kako je s cenami? Najcenejše električne avtomobile ima Renault, model zoe stane 15.490 evrov z odštetimi subvencijami Eko sklada, a je zanj treba plačevati najem baterije 79 evrov na mesec. Vsi preostali so dražji, za e-golfa boste denimo plačali že okoli 33 tisoč evrov. Cenovna ovira bo počasi izginila, je prepričan Elmar Degenhart iz Continentala, ki verjame v upad cen baterij - najdražjega dela električnih avtov. »Pred desetletjem je vsaka kilovatna ura baterije stala tisoč evrov, zdaj je cena upadla že na 250 evrov, električni avti pa bodo popolnoma konkurenčni, ko bo ura stala sto evrov,« napoveduje Degenhart. Za občutek: tesla model S ima vgrajene baterije z zmogljivostjo od 70 do 85 kilovatnih ur, dostopnejši BMW i3, e-golf, nissan leaf in renault zoe pa z zmogljivostjo od 22 do 30 kilovatnih ur.

Več kot klasičnih električnih avtov bo takšnih z bencinskim in električnim motorjem - torej hibridov. BMW bo imel dve novosti, 225xE in 330e, Audi napoveduje hibridnega Q7, mercedes GLC, Toyota pa klasični hibrid brez zunanjega polnjenja prius, ki je v prejšnjih generacijah našel več kot 3,5 milijona kupcev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...