Avto

Električni avti podrli zid anonimnosti, trgovci vseeno nezadovoljni

Električni avtomobili so lani v Evropi našli prek 97 tisoč kupcev, v Sloveniji pa 136. Prodaja je močno poskočila zaradi večje ponudbe, vladnih subvencij in izboljšane infrastrukture, a trgovci niso zadovoljni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.02.2016 00:00
Čas branja: 2 min
Električni avti podrli zid anonimnosti, trgovci vseeno nezadovoljni
Lani smo Slovenci kupili 136 električnih avtov in 77 priključnih hibridov.

Karavano električnih vozil v Evropi vodi Renault, lani jih je prodal 23.066 in ima 23,6-odstotni delež. V Sloveniji ima francoska znamka 40-odstotni delež, prodaja pa bo po napovedih trgovcev, kljub nekaterim oviram, rasla tudi letos.Subvencije evropskih vlad, tudi slovenskega Eko sklada, velika ponudba novih vozil, znižanje cen električnih avtomobilov in izboljšana infrastruktura polnilnic (decembra je zaživelo 26 hitrih polnilnic na avtocestnem križu, javnih polnilnic je v Sloveniji že prek 170) so lani močno spodbudili njihovo prodajo. V Evropi je ta poskočila za 48 odstotkov, na 97 tisoč vozil, levji, 23,6-odstotni tržni delež pa si je izbojeval vodilni Renault. Francoska znamka ima v Sloveniji celo 40-odstotni delež, lani je prodala 41 električnih modelov zoe in 13 kangoojev, skupaj 54 vozil. Celoten trg pa je dosegel 136 električnih vozil.

Ob tem smo Slovenci lani kupili tudi 77 priključnih hibridov, torej avtov s klasičnim in električnim motorjem na zunanje polnjenje. Po besedah Gregorja Korenčana iz Renaulta Nissana Slovenija so 80 odstotkov avtov kupila podjetja, okoli 20 odstotkov pa fizične osebe, kar je povsem v skladu s pričakovanji ob začetku minulega leta. Korenčan je zadovoljen s prodajo modela zoe, saj ima skoraj tretjino celega trga, več pa je pričakoval od dostavnega kangooja. »Računali smo, da bo prodaja podjetjem vseeno bolje stekla že na začetku, a večje zanimanje smo opazili šele decembra lani, letos pa smo že presegli lansko prodajo tega modela,« je komentiral Korenčan. Znamka BMW je lani prodala 34 električnih avtov in priključnih hibridov i3 in i8, Volkswagen pa okoli 20.

Lani neizkoriščene subvencije prenesene v leto 2016

Eko sklad je lani razpisal za 2,5 milijona subvencij za nakup električnih avtov, počrpanih pa je bilo manj kot milijon evrov, zato je sklad njihovo veljavo podaljšal v letošnje leto. Za letos načrtujejo podoben znesek, obenem pa tudi zvišanje posamezne subvencije od tri tisoč do 7.500 evrov na avto. Eko sklad pa jih bo po naših informacijah računal po posebnem ključu. Na temelju razlike v ceni med klasičnim bencinskim in električnim avtom (pri cliu in zoeju ta doseže deset tisoč evrov) bo določil med 45- in 55-odstotno višino subvencije, torej med 4.500 in 5.500 evri, kar pomeni, da bodo polno dobili le kupci dražjih avtov z že vključeno baterijo v ceni avta.

Trgovci niso zadovoljni

Čeprav je nova tehnologija lani vidno zaživela, pa trgovci niso najbolj zadovoljni z rezultati, ob tem vidijo kar nekaj ovir. »Največja ovira je omejitev lastništva. Če želimo pridobiti subvencijo za testni avto, ga v naslednjih treh letih ne smemo prodati,« pravijo trgovci. Edo Strajnar iz znamke Volkswagen pa dodaja, da je delež subvencij za fizične osebe (pol milijona evrov) zelo skromen. Če bo subvencija dosegla predlaganih 7.500 evrov, si bo električni avto letos kupilo le 66 fizičnih oseb, preostanek subvencij pa bo ostal za podjetja, ki sta jim namenjena dva milijona evrov subvencij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Subvencije
To so subvencije, do katerih lahko pridete ta hip
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin To so subvencije, do katerih lahko pridete ta hip

Samo prek razpisov gospodarskega ministrstva je trenutno že na voljo za okoli 30 milijonov evrov spodbud

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.