Lanska uvedba turbo motorjev v klasični porsche 911, je bil prvi revolucionarni korak te znamke (da o SUV modelih niti ne govorimo). Razlog zanjo so predvsem emisijski predpisi. Sedaj je na vrsti manjši boxster, ki nosi novo ime 718 povzeto po dirkalniku iz 50. in 60. let prejšnjega stoletja s sredinsko nameščenim štirivaljnim bokserskim strojem. Takšen, le precej sodobnejši in s turbom podprt, motor ima tudi 718 boxster. Motor je manjši, lažji, varčnejši in zmogljivejši, nostalgija po nekdanjem šestvaljniku zato ne bi smela biti prevelika.
Nič več v senci 911
Številke novega stroja so zgovorne: dva oziroma 2,5 litra prostornine, 221 kilovatov (300 konjskih moči) v klasični in 257 kilovatov (350 konjskih moči) v S različici, med 380 in 420 newtonmetrov navora v širokem območju med 1.900 oziroma 1.950 do 4.500 vrtljajev, turbo polnilnik z variabilno geometrijo, do liter manjša tovarniška poraba (6,9 do 7,3 litre) in pospeški na ravni imenitnejšega 911. Skromnejši boxster do stotice skoči v 4,7 sekunde, različica S pa v 4,2 sekunde. Serijsko je 718 boxster opremljen z ročnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, dodatno pa še z dvosklopčnim sedemstopenjskim.
Nova je tudi oblika, spremembe značilno skromne
Morda je manj očitno, a boxster v četrti generaciji (prva je prišla leta 2000, druga 2005, tretja pa 2012) prinaša tudi nekaj oblikovnih novosti, te pa so v slogu znamke precej skromne. Spredaj je širši, bolj mišičast in ima ostrejše poteze, novi (še vedno kapljičasti) so biksenonski žarometi z LED dnevnimi lučmi. Polni LED žarometi so doplačljivi. S strani boste model 718 prepoznali bo ostreje zašiljeni stranski liniji in novih vstopnikih zraka v zadnjih blatnikih, serijska so 19 palčna kolesa, doplačljiva 20 palčna. Razširjeni zadek pa ponosno kaže napis Porsche med žarometi in novo oznako 718 pod njim.
Skušal bo upravičiti ugled legende Le mansa
Pri nastavitvah podvozja, volana in drugih delov so se Porschejevi inženirji v novem 718 skušali čimbolj približati dirkaškim lastnostim, da bi upravičili slovito dirkaško ime zmagovalca Le Mansa in slovite dirke Targa florio. Zato je elektromehanični servo volan deset odstotkov bolj natančen kot pri predhodniku, športni paket karoserijo zniža za 20 milimetrov bliže k tlom, nastavljivi blažilniki pa imajo še večji razpon mehkobe in ostrine svojega delovanja. Paket sport chrono je nadgrajen z gumbom za boljšo odzivnost, omogoča pa zelo neposreden brutalen odziv motorja in menjalnika na ukaze.
V osveženi kabini je nov predvsem sredinski del konzole z vgrajenim zaslonom na dotik in vmesnikom PCM (Porsche Communication Management), ki ponuja klasično povezljivost z mobilnimi telefoni in (doplačljivo) navigacijo.
Slovenska davčna lestvica ga bo nagradila, 6 namesto 17 odstotni DMV
Porschejeva navada je, da ob razkritju modela razkrije tudi cene. Tako je tudi v primeru 718 boxsterja, ki v Nemčiji stane od 53.646 do 66.141 evrov. V Sloveniji bodo zaradi višjega DDV in dodatnega DMV (davek na motorna vozila vezan na prostornino motorja in izpuste) seveda višje. Prav veliko pa ne, saj je novi 718 davčno precej ugoden od predhodnika, zanj Slovenci ne bodo plačali osemodstotnega DMV na prostornino kot pri prejšnjem boxsterju s 3,4 litrskim motorjem, za liter manjša poraba pa omogoča tudi skromnejši DMV na izpuste. Novi 718 bo v ozračje izpuščal med 160 in 170 grami CO2 na kilometer, kar pomeni šestodstotni DMV, za starega ste plačali devetodstotnega. Namesto skupnega 17 odstotnega DMV bo dodaten davek pri novincu znašal le šest odstotkov.