Avto

Huda faca, ki jo poganja slovensko srce

Renault twizy je lamborghini, vespa in tesla obenem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.01.2016 00:10
Čas branja: 5 min

Twizy je majhen, 2,34 metra dolg in 1,37 metra širok hibrid med skuterjem in avtomobilom, ki se mu par »vrat« odpira navzgor kot pri superšportnih avtomobilih. Na 1,5 kvadratnega metra med štirimi kolesi je prostora tudi za dva. Po mestnih ulicah se podi ob pomoči 13-kilovatnega elektromotorja, ki je plod slovenskega znanja in zdaj nastaja v šempetrskem podjetju Mahle Letrika.

Renault-twizy-202.1453416559.JPG.s.960px.jpg

Zaradi kompaktnih mer ga lahko pustite kjerkoli, le ne čudite se, če vas bo za brisalcem pričakal kak listek s hudomušno vsebino. Da boste s futurističnim twizyjem v središču pozornosti pa je hitro jasno.

Renault-twizy-042.1453414465.JPG.s.960px.jpg

Za unikatnim električnim avtomobilčkom se namreč ozira staro in mlado, z njim se obvezno slikajo najstniki, twizy mimogrede prevzame tako otroke kot njihove starše in z njim se želijo pobliže spoznati tako poslovneži kot do potankosti urejene dame. Mali francoski igrački premoč v opaznosti priznajo mladeniči v preurejenih Audijih, BMWjih in Hondah, palec dvignejo tudi tisti v Porschejih in Mercedesih.

IMG-1252.1453414232.JPG.n.960px.jpg
Foto: Renato Žugaj

Navihani twizy jo zna podkuriti tudi na semaforju. Z mesta do 50 km/h namreč potrebuje le dobrih šest sekund, kar je dovolj, da sproži ovacije. Ni kaj, twizy res poskrbi za dobro voljo, kjerkoli se pojavi, pri tem pa se ob postankih ali pred semaforji obvezno vsuje kopica vprašanj.

Renault-twizy-144.1453415029.JPG.s.960px.jpg

Ali gre za avto ali motor?

Ima štiri kolesa, čisto pravi volan, trdno streho, (ogrevano) vetrobransko steklo, brisalec, par nekakšnih vrat in za doplačilo stranske zaščite, ki voznika varujejo pred vremenskimi vplivi.

Renault-twizy-012.1453414949.JPG.s.960px.jpg

V »osebni izkaznici« mu piše, da je štirikolo, torej gre za posebno vrsto, unikatno fuzijo motorja in avtomobila. Nima pa denimo radia in klime, ki pa ju tako ali tako ne potrebuje. Nad vrati ponavadi namreč ni stekel, tako da ima zrak prost prehod v kabino.

Renault-twizy-80-012-1.1453402747.jpg.n.960px.jpg

Ali deluje na bencin ali na elektriko?

Twizy deluje zgolj na elektriko, zato je neslišen in prijazen do okolja. Močan je lahko za pet in največ za 17 konjev, kar je povsem dovolj za vsakdanje mestne opravke, sploh v močnejši različici brez težav lovi prometne tokove. Asinhronski elektromotor je v celoti razvil in ga tudi proizvaja Mahle Letrika iz Šempetra pri Gorici.

Renault-twizy-150.1453418020.JPG.s.960px.jpg

Ali ga lahko vozim z izpitom za skuter?

Šibkejšega lahko. Twizy je na voljo v dveh zmogljivostnih različicah, saj elektromotor zmore štiri (twizy 45) oziroma 13 kilovatov (twizy 80), kar je približno enako moči 50- oziroma 125-kubičnega skuterja.

Renault-twizy-058.1453415153.JPG.s.960px.jpg

Šibkejši twizy 45 tako lahko vozijo osebe s 15 leti z vozniškim dovoljenjem kategorije AM, največja hitrost pa je 45 kilometrov na uro. Za twizy 80 je potrebno vozniško dovoljenje kategorije B1 (od 16. leta) ali B, največja hitrost pa je 80 kilometrov na uro.

renault-twizzy-003-jm.1453454591.jpg.s.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Kakšen je doseg in kje ga lahko polnim?

Doseg je v praksi okoli 80 kilometrov. Nanj vplivajo način vožnje in hitrost, s katero se podite naokoli - pri hitrosti nad 60 kilometrov na uro se baterija kar hitro prazni -, ter upad temperature.

Renault-twizy-149.1453413673.JPG.s.960px.jpg

Twizy se sicer polni prek domače 220-voltne vtičnice, priključek ima spravljen v nosu, omogoča pa tudi hitro polnjenje. Povsem prazna baterija se doma napolni čez noč.

Renault-twizy-151.1453413521.JPG.s.960px.jpg

Ali je preprost za uporabo?

Na začetku bo treba nekaj privajanja, saj nima menjalnika, zgolj tri tipke za nastavitev položaja in smeri vožnje: D - vožnja, N - nevtralno in R - vzvratno. Od tod naprej sta dovolj le plin in zavora. Ker twizy tehta okoli 450 kilogramov, se ga da premikati tudi na roke.

Renault-twizy-114.1453414902.JPG.s.960px.jpg

Ob zagonu se sicer ne zgodi nič, le lučka z napisom GO med merilniki vam pravi, da lahko krenete. Parkirna zavora je ročna ter po obliki in delovanju spominja na tisto pri kakem manjšem traktorju. Če ne boste do konca stisnili pedala zavore, lahko tudi pozabite, da boste ročico premaknili.

Renault-twizy-120.1453414744.JPG.s.960px.jpg

Zaradi kratkih previsov je twizy zelo okreten, voznik se v njem počuti kot v gokartu, tudi zaradi zadnjega pogona ga je užitek voziti.

renault-twizzy-005-jm-1-.1453454713.jpg.s.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Ali se lahko prevrne in kako je z varnostjo?

Brez skrbi, twizy je dobro uravnotežen, k zanesljivi legi pripomorejo tudi večji razmik med kolesi zadaj ter širše pnevmatike. Kot pri formuli.

Renault-twizy-129.1453416047.JPG.s.960px.jpg

Elektromotor poganja zadnji kolesni par, vendar tudi na najbolj spolzkih delih in s polnim »plinom« ni zdrsnil, kaj šele se obrnil ali celo prevrnil. Zaradi svoje velikosti in štirih koles je bolj varen kot skuter, drugi udeleženci v prometu pa ga seveda opazijo in nato pazijo.

Renault-twizy-187.1453417112.JPG.s.960px.jpg

Twizy ima tudi varnostno kletko, varnostni pas in v volanu tudi zračno vrečo, na obeh straneh nastavljivi vzvratni ogledali, le na zavore je treba pritisniti prej in bolj odločno kot pri avtu. Zaradi polnega zadka kaže biti dodatno previden pri zavijanju in vzvratni vožnji.

Renault-twizy-143.1453413452.JPG.s.960px.jpg

Ali se voziš sam ali je prostor še za koga?

Ob tolikšni pozornosti je težko ostati sam. Zadnji sedež potniške različice ni nikoli prost, tam se z enako vnemo izmenjavajo prijatelji, znanci, občasno tudi neznanci. Tanka, vendar udobna sedeža sta postavljena drug za drugim.

IMG-1254-1.1453402745.jpg.n.960px.jpg
Foto: Renato Žugaj

Twizy pozna še tovorno različico s 180-litrskim prtljažnim delom v zadku, kar bi lahko izkoristile dostavne službe ter serviserji in obrtniki, ki ne potrebujejo veliko orodja.

Renault-twizy-195.1453414054.JPG.s.960px.jpg

Kako je s prometnimi predpisi?

Da se ne prekorači najvišje hitrosti, skrbi preprost digitalni števec, kjer se poleg hitrosti izpisujeta tudi stanje baterije in preostali doseg.

renault-twizzy-001-jm.1453454809.jpg.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

renault-twizzy-006-jm.1453454921.jpg.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

S twizyjem ne gre voziti po kolesarski stezi, čeprav mu mere to omogočajo, tudi izlet na magistralno, hitro ali celo avtocesto odsvetujemo - najvišja hitrost namreč, kot že omenjeno, znaša okoli 80 kilometrov na uro.

20151207-092719

Parkiranje: twizy se lahko stisne v še tako majhno luknjo, ob njem celo smart prve generacije deluje kot velikan.

20151207-093317

Komu je namenjen?

Nekateri bi potniškega imeli za drugo ali tretje vozilo, saj se jim zdi preprost in zelo praktičen. Z njim lahko na poti v službo brez težav peljete otroka v vrtec ali šolo, po koncu službe pa skočite po opravkih.

Renault-twizy-124.1453415212.JPG.s.960px.jpg

Twizy ima v kabini nekaj prostora za kako nakupovalno vrečko, pri vozniku pa sta še dva pokrita predala, enega se da zakleniti. Uporaben je denimo tudi v turističnih središčih, saj je primeren za raziskovanje okolice.

Kje ga lahko kupim in koliko stane?

Naprodaj je pri Renaultovih trgovcih, zanj pa je moč izkoristiti tudi subvencijo Eko sklada. Redne cene se začnejo pri 6.490 evrih, kolikor stane osnovni twizy 45, za zmogljivejšo različico je treba odšteti 7.990 evrov in še tisočaka več v tovorni različici. Za šibkejši twizy subvencija znaša dva tisoč evrov, za močnejšega pa tri tisoč. Testni tako stane slabih pet tisočakov.

Renault-twizy-021.1453415072.JPG.s.960px.jpg

K ceni mora lastnik vsak mesec dodati še med 50 in 72 evri za najem baterije (odvisno od trajanja najema in števila letno prevoženih kilometrov), kjer potem za njeno delovanje in po potrebi zamenjavo skrbijo Renaultovi serviserji. Če upoštevamo najnižjo vrednost (36 mesecev, do 7.500 kilometrov na leto), ki je tudi precej realna opcija, močnejši twizy kupca po treh letih stane 9.790 evrov oziroma 6.790 evrov s subvencijo.

Renault-twizy-183.1453416990.JPG.s.960px.jpg

Ali se splača?

Zaradi svoje cene bo najbrž ostal eksotika, saj so električni skuterji cenejši, za podoben denar pa je mogoče kupiti rabljen avto. Ta je bolj uporaben za daljše poti, ima več prostora za potnike in prtljago ter tudi varnosti. Vzmetenje v twizyju je ob tem trdo kot v kakem dirkalniku, zato si bo hrbtenica še kako zapomnila vsako udarno jamo in jašek. Ker se ga ne da zakleniti, je treba stvari večinoma pobirati ven.

Renault-twizy-134.1453416861.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
Manager
Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti
Manager
ManagerNataša Koražija Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti 5

»Za elektrifikacijo potrebujemo 15 minut, ne 15 let,« pravijo na Švedskem, kjer smo preizkusili rešitev za elektrificiran cestni tovorni promet. Na Finskem pa smo testirali samovozeče robotske minibuse, ki bodo kmalu na rednih mestnih linijah.

FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila