Avto

Kako dober je subvencionirani golf z dvema motorjema?

Test: volkswagen golf GTE - uradno najvarčnejši in hkrati najtežji golf, ki ni poceni, v praksi ne pretirano varčen, a je hkrati najbolj uživaški med sebi enakimi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2016 13:00
Čas branja: 3 min
Kako dober je subvencionirani golf z dvema motorjema?
Volkswagen golf GTE je prvi hibrid te znamke, če ne štejemo eksotičnega XL1, prinaša pa predvsem sodobno tehniko, veliko zabave, ne pa tudi večjih prihrankov pri stroških energije in dostopnosti. Z odštetimi subvencijami namreč stane prek 35 tisoč evrov.

Volkswagen se je pošteno lotil elektrifikacije avtomobilov. Kot ponavadi je to naredil pozno in po svoje, kar dokazuje priključni hibrid golf GTE, ki je nehibridno zabaven, zelo vozniški in tudi drag avto.

Pogled na cenike pokaže, da je golf z dvema motorjema (bencinskim 1.4 turbo s 110 kilovati in električnim s 75 kilovati) s sistemsko močjo 150 kilovatov pošteno obremenjen na več področjih. Baterija in dodaten motor skupaj z drugimi pritiklinami ga obtežijo za dobrih 300 kilogramov, na 1.599 kilogramov, kar pomeni, da se lahka gradnja preostalih golfov povsem razblini. Cena za tehniko je tudi 108 litrov manjši prtljažnik, ki je z 272 litri na ravni razred manjšega pola. Luknjico pa polnita še dva zajetna polnilna kabla.

Velik pribitek tudi pri ceni

Največji udarec prinese prodajna cena 38.374 evrov oziroma tri tisočake manj zaradi subvencij Eko sklada, kar je kar 11.310 evrov več od le bencinskega golfa 1.4 TSI ACT DSG s 110 kilovati, 4.808 evrov več od dizelskega golfa GTD s 135 kilovati in 4.619 evrov več od bencinskega golfa GTI DSG s 161 kilovati. Kljub visoki ceni GTE je bilanca vlade s tem golfom najslabša, iz davka na motorna vozila (DMV) dobi le drobiž - pol odstotka od nabavne cene, od DDV okoli 6.400 evrov, skoraj polovico zneska pa vrne v obliki subvencij. Pogoj za to so skromni uradni izpusti le 37 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

VW-golfGTE-test15-020.1452685062.jpg.n.960px.jpg

V praksi od 30 do 35 električnih kilometrov

V praksi pa je močno drugače. Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 8,7 kilovatne ure zadošča za uradnih 50, v praksi pa za 30 do 35 kilometrov povsem eklektične vožnje. V tem načinu je GTE seveda neslišen, v mestu dovolj živahen in prijeten. Če vam ga uspe polniti vsak dan, lahko vaša vožnja v službo in nazaj res stane zelo malo, pod evro na dan. Verjamemo pa, da je takšnih primerov malo oziroma bi bilo golfa GTE zaradi drugih vrlin škoda voziti zgolj na elektriko. Oba stroja skupaj namreč ponujata toliko energije, da ju je veselje pognati v dir, zaradi sunkovitega navora pri startu in veselja bencinarja v višjih vrtljajih. Do stotice GTE poskoči v 7,6 sekunde, kljub zelo veliki masi, sekundo hitreje kot golf 1.4 TSI, torej je električna pomoč opazna tudi na papirju. Občutek dvojnosti, ki ga zagotavljata oba stroja, zelo mehek prehod iz električnega v bencinski pogon in povezava s pravim samodejnim - dvosklopčnim, ne brezstopenjskim CVT-menjalnikom pa so edinstvene lastnosti GTE, ki jih pač zmore ponuditi le priključni hibrid.

VW-golfGTE-test15-026.1452685065.jpg.n.960px.jpg

Realna poraba okoli šest litrov

Kako je s porabo? Poln plin prinese žejo tudi blizu ali prek deset litrov. Umirjena, občasno dinamična vožnja pa pokaže prijaznejši obraz golfa GTE, ki zna ob zaviranjih polniti baterijo, pogosto teči zgolj na elektriko ali pa, ko je to potrebno, poprijeti z obema strojema. Povprečje porabe, ki smo jo dosegli z različnimi režimi je bilo 6,2 litra, kar je sicer daleč od tovarniških obljub, pogojenih tudi z uradniškim trikom, a se vseeno zdi dovolj ugodno glede na zalogo moči in užitkov, ki jih tale GTE ponuja. Po zmogljivostih sodi med golfa 1.4 TSI in GTI, po voznih lastnostih in razpoloženju v kabini pa je GTE pravi športni golf. Kabina je urejena s čvrstimi športnimi sedeži, bogato opremo in tudi veliko informacijami (med merilnikoma si denimo lahko ogledate posamičen doseg motorjev in tudi skupnega).

VW-golfGTE-test15-035.1452685063.jpg.n.960px.jpg

Avto za navdušence, ne racionalneže

Dober je tudi občutek, da niste odvisni od skromne baterije, ampak je vselej na voljo še 40-litrska posoda z bencinom. V tem pogledu je GTE zelo dober, bogat in tehnično odličen kompaktni športnik. Cena za tehnologijo pa ob tem sporoča, da bo GTE zapeljal le v garaže tistih, ki se navdušujejo nad novimi tehnologijami, jih znajo izkoristiti in pri tem uživajo. Nikakor pa GTE ne zmore premamiti tistih, ki računajo na zgolj električen doseg, nemogoče tovarniške obljube ali pa hibrida primerjajo s klasičnimi športnimi, bencinskimi ali dizelskimi golfi.

Foto: Miha Pečoler

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kako se sloviti golf izkaže v električni različici?
Avto
AvtoMatej Kačič Kako se sloviti golf izkaže v električni različici?

Volkswagen e-golf: Volkswagnov električni golf nikoli ni bil prodajni zvezdnik pri električnih vozilih, vendar pa je podobno kot njegov klasični brat zanesljiva izbira.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)