Volkswagen se je pošteno lotil elektrifikacije avtomobilov. Kot ponavadi je to naredil pozno in po svoje, kar dokazuje priključni hibrid golf GTE, ki je nehibridno zabaven, zelo vozniški in tudi drag avto.
Pogled na cenike pokaže, da je golf z dvema motorjema (bencinskim 1.4 turbo s 110 kilovati in električnim s 75 kilovati) s sistemsko močjo 150 kilovatov pošteno obremenjen na več področjih. Baterija in dodaten motor skupaj z drugimi pritiklinami ga obtežijo za dobrih 300 kilogramov, na 1.599 kilogramov, kar pomeni, da se lahka gradnja preostalih golfov povsem razblini. Cena za tehniko je tudi 108 litrov manjši prtljažnik, ki je z 272 litri na ravni razred manjšega pola. Luknjico pa polnita še dva zajetna polnilna kabla.
Velik pribitek tudi pri ceni
Največji udarec prinese prodajna cena 38.374 evrov oziroma tri tisočake manj zaradi subvencij Eko sklada, kar je kar 11.310 evrov več od le bencinskega golfa 1.4 TSI ACT DSG s 110 kilovati, 4.808 evrov več od dizelskega golfa GTD s 135 kilovati in 4.619 evrov več od bencinskega golfa GTI DSG s 161 kilovati. Kljub visoki ceni GTE je bilanca vlade s tem golfom najslabša, iz davka na motorna vozila (DMV) dobi le drobiž - pol odstotka od nabavne cene, od DDV okoli 6.400 evrov, skoraj polovico zneska pa vrne v obliki subvencij. Pogoj za to so skromni uradni izpusti le 37 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
V praksi od 30 do 35 električnih kilometrov
V praksi pa je močno drugače. Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 8,7 kilovatne ure zadošča za uradnih 50, v praksi pa za 30 do 35 kilometrov povsem eklektične vožnje. V tem načinu je GTE seveda neslišen, v mestu dovolj živahen in prijeten. Če vam ga uspe polniti vsak dan, lahko vaša vožnja v službo in nazaj res stane zelo malo, pod evro na dan. Verjamemo pa, da je takšnih primerov malo oziroma bi bilo golfa GTE zaradi drugih vrlin škoda voziti zgolj na elektriko. Oba stroja skupaj namreč ponujata toliko energije, da ju je veselje pognati v dir, zaradi sunkovitega navora pri startu in veselja bencinarja v višjih vrtljajih. Do stotice GTE poskoči v 7,6 sekunde, kljub zelo veliki masi, sekundo hitreje kot golf 1.4 TSI, torej je električna pomoč opazna tudi na papirju. Občutek dvojnosti, ki ga zagotavljata oba stroja, zelo mehek prehod iz električnega v bencinski pogon in povezava s pravim samodejnim - dvosklopčnim, ne brezstopenjskim CVT-menjalnikom pa so edinstvene lastnosti GTE, ki jih pač zmore ponuditi le priključni hibrid.
Realna poraba okoli šest litrov
Kako je s porabo? Poln plin prinese žejo tudi blizu ali prek deset litrov. Umirjena, občasno dinamična vožnja pa pokaže prijaznejši obraz golfa GTE, ki zna ob zaviranjih polniti baterijo, pogosto teči zgolj na elektriko ali pa, ko je to potrebno, poprijeti z obema strojema. Povprečje porabe, ki smo jo dosegli z različnimi režimi je bilo 6,2 litra, kar je sicer daleč od tovarniških obljub, pogojenih tudi z uradniškim trikom, a se vseeno zdi dovolj ugodno glede na zalogo moči in užitkov, ki jih tale GTE ponuja. Po zmogljivostih sodi med golfa 1.4 TSI in GTI, po voznih lastnostih in razpoloženju v kabini pa je GTE pravi športni golf. Kabina je urejena s čvrstimi športnimi sedeži, bogato opremo in tudi veliko informacijami (med merilnikoma si denimo lahko ogledate posamičen doseg motorjev in tudi skupnega).
Avto za navdušence, ne racionalneže
Dober je tudi občutek, da niste odvisni od skromne baterije, ampak je vselej na voljo še 40-litrska posoda z bencinom. V tem pogledu je GTE zelo dober, bogat in tehnično odličen kompaktni športnik. Cena za tehnologijo pa ob tem sporoča, da bo GTE zapeljal le v garaže tistih, ki se navdušujejo nad novimi tehnologijami, jih znajo izkoristiti in pri tem uživajo. Nikakor pa GTE ne zmore premamiti tistih, ki računajo na zgolj električen doseg, nemogoče tovarniške obljube ali pa hibrida primerjajo s klasičnimi športnimi, bencinskimi ali dizelskimi golfi.
Foto: Miha Pečoler