Vsaj zasuk, če ne že revolucija se dogaja v prestižnem avtomobilsjkem razredu. Strojegradnja je potisnjena ob stran, v ospredje prihajajo elektronika, informacijske tehnologije in materiali. Po domače, konji niso več najpomembnejši, tudi pri BMW 7 ne.
Denimo lahka gradnja karoserije, v tem primeru hibrid karbona, ojačenega s steklenimi vlakni, jekla in aluminija, ki zmanjšuje maso za 130 kilogramov, obenem pa poskrbi za nižje težišče in dobro zvočno izolacijo, elektronika, ki je prodrla v vse pore avtomobile, in informacijska tehnologija, ki naj bi življenje v razkošni limuzini obogatili, a ne nujno poenostavili.
Obvezno branje navodil za uporabo
BMW 730d xDrive namreč ni več avto, v katerega bi se usedli, zagnali motor in se odpeljali. To sicer lahko storite, a boste zamudili vse sladkorčke, ki jih ponuja nova sedmica. Zato je sprva najbolje zagnati vmesnik na 12,3-palčnem zaslonu, ki ga upravljate z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli, in se zatopiti v navodila za uporabo, napisana tudi v slovenščini. Uganka je že pametni ključ, skoraj tako masiven kot v preteklosti najmanjši mobilniki, z zaslonom, kjer se izpišejo informacije o dosegu, klimatski napravi in podobno.
Nova funkcija je tudi senzor na sredinski konzoli, ki zaznava gibe rok. S kroženjem lahko zmanjšate ali povečate glasnost radia, s kakšno drugo kretnjo dvignete slušalko telefona, povezanega z bluetoothom. Vrtljivi gumb razkrije še nastavljanje klimatske naprave, sedežev (od gretja, hlajenja, masaže do položaja posameznih delov) in še kup drugih funkcij. Ko jih sčasoma osvojite, je mogoče v sedmici zgolj uživati. Tudi zaradi enostavne, nebahave, a odlično obdelane kabine, izvrstnih materialov, mehkega usnja, brezhibnih sedežev in položaja na njih, ki zaradi podrobnih nastavitev ustreza prav vsakomur.
Osnovni dizel več kot zadošča
Osemstopenjska avtomatika je tista prava, deluje nezaznavno in hitro, v uvodu omenjeni turbodizel s 195 kilovati (265 konjskimi močmi) in kar 620 newtonmetri navora sporoča, da večje zaloge moči ne potrebujete. Tako suveren je v vseh razmerah, pri ostrih pospeševanjih ali sprotnem izkoriščanju navora. Je tudi pravljično varčen, tovarna obljublja porabo natanko pet litrov, a le v teoriji. V praksi stroj spije med sedem in devet litrov nafte.
Udobje in stiska s prostorom
Nekaj manj razvajanja bosta deležna potnika na zadnji klopi. Če sta srednje rasti, jima sicer ne bo nič manjkalo, tudi prenosna Samsungova tablica ne. Potnika se bosta pogreznila v mehko usnje ter predla od udobja sedežev in res mehkih vzglavnikov, višjerasli pa bodo drgnili kolena ob prednji sedež, iz kabine pa bodo plezali kot iz kupeja. Res je sicer, da ima BMW 7 tudi različico L, a tudi 5,1-metrski osnovni model bi lahko bil bolj radodaren s centimetri.
Dinamika razred manjšega avta
Vožnja pa poleg spoznanja, da trilitrski dizel danes ponuja več suverenosti kot bencinski V12 pred tremi generacijami, prikazuje še učinkovitost lahke gradnje karoserije, ki je izdelana v slojih po sistemu težji material spodaj (jeklo), lažji pa v sredini in zgoraj (aluminij in karbon, ojačen s steklenimi vlakni).
Sedmica kljub hujšanju v različici xDrive še vedno tehta 1.900 kilogramov, a v zavojih tega nikakor ne daje čutiti. Kar 5,1 metra dolga limuzina je okretna in natančna, zelo lahko vodljiva in težaška, pa še to zaradi dolžine, le v kratkih zavojih. Kljub vrlinam vseeno ni športen avto, a nemška tekmeca pri dinamiki zlahka užene.
Laserski žarometi, pametno podvozje
Posebno poglavje so tudi laserski žarometi, ocenjeni na 3.528 evrov doplačila, ki belo svetlobo pošljejo do 600 metrov daleč, še enkrat dlje kot LED-žarometi, noč skoraj spremenijo v dan in ob tem porabijo za 30 odstotkov manj energije. Nastavljivo zračno podvozje ima širok razpon delovanja od comfort plus, ki omogoča mehkobo na ravni mercedes-benza razreda S, do sport plus z več ostrine, a še vedno limuzinsko vljudnostjo. Gumb adaptive pa sproži bliskovito prilagajanje željam voznika, zato smo odločitve o nastavitvi podvozja, volana in menjalnika pogosto prepuščali kar elektroniki.
Senzorji in kamere omogočajo skoraj avtonomno vožnjo, a sedmici zakonodaja ne dovoli še zadnjega koraka.
Razkošje za 165 tisočakov
Vsi ti dodatki, pri testni sedmici sta med vidnimi manjkala le sistem za sledenje znotraj pasu in samodejno parkiranje s pomočjo ključa, pa seveda ceno pošljejo v višave. Z začetnih 107 tisočakov za 730d xDrive prek 165 tisoč evrov.
Foto: Jure Makovec