Avto

Presežki tehnike, razkošja in umetne inteligence za 165 tisoč evrov

Test: BMW 730d xDrive, najsodobnejša limuzina na trgu obrača nov list v razvoju, strojeznanstvo se umika elektroniki in IT, v ospredju je tudi pametna zasnova lahke karoserije

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.01.2016 14:49
Dopolnjeno: 06.01.2016 18:40
Čas branja: 4 min
Presežki tehnike, razkošja in umetne inteligence za 165 tisoč evrov
Izklesana postava nove sedmice z lahko gradnjo karoserije, ki je hibrid karbona, ojačenega s steklenimi vlakni, jekla in aluminija. Sestava zmanjšuje maso za 130 kilogramov, obenem pa poskrbi za nižje težišče in dobro zvočno izolacijo,

Vsaj zasuk, če ne že revolucija se dogaja v prestižnem avtomobilsjkem razredu. Strojegradnja je potisnjena ob stran, v ospredje prihajajo elektronika, informacijske tehnologije in materiali. Po domače, konji niso več najpomembnejši, tudi pri BMW 7 ne.

Ko so avtomobili višjega razreda, kamor sodi tudi novi BMW 7, dobili vse, kar so kupci od njih pričakovali - torej obilje prostora, udobja, opreme in močan motor, se je razvoj usmeril na druga področja. Močni bencinski stroji so ostali v ozadju, redki so vsaj v Evropi namenjeni zgolj peščici kupcev, v ospredje pa so zapeljali za ta razred majhni trilitrski šestvaljni dizli, ki z vsako generacijo, tako uradno, porabijo vsaj liter goriva manj. Nova sedmica pa je dokaz, da je strojegradnja še bolj potisnjena na stranski tir oziroma je manj pomembna kot nekatere druge lastnosti.

Denimo lahka gradnja karoserije, v tem primeru hibrid karbona, ojačenega s steklenimi vlakni, jekla in aluminija, ki zmanjšuje maso za 130 kilogramov, obenem pa poskrbi za nižje težišče in dobro zvočno izolacijo, elektronika, ki je prodrla v vse pore avtomobile, in informacijska tehnologija, ki naj bi življenje v razkošni limuzini obogatili, a ne nujno poenostavili.

bmw-730d-xdrive-147-jm.1452086505.jpg.n.960px.jpg
Zadržana oblika in veliko vsebine pod karoserijo iz jekla, aluminija in karbina ojačanega s steklenimi vlakni.

Obvezno branje navodil za uporabo

BMW 730d xDrive namreč ni več avto, v katerega bi se usedli, zagnali motor in se odpeljali. To sicer lahko storite, a boste zamudili vse sladkorčke, ki jih ponuja nova sedmica. Zato je sprva najbolje zagnati vmesnik na 12,3-palčnem zaslonu, ki ga upravljate z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli, in se zatopiti v navodila za uporabo, napisana tudi v slovenščini. Uganka je že pametni ključ, skoraj tako masiven kot v preteklosti najmanjši mobilniki, z zaslonom, kjer se izpišejo informacije o dosegu, klimatski napravi in podobno.

bmw-730d-xdrive-088-jm.1452087320.JPG.e.960px.jpg

Nova funkcija je tudi senzor na sredinski konzoli, ki zaznava gibe rok. S kroženjem lahko zmanjšate ali povečate glasnost radia, s kakšno drugo kretnjo dvignete slušalko telefona, povezanega z bluetoothom. Vrtljivi gumb razkrije še nastavljanje klimatske naprave, sedežev (od gretja, hlajenja, masaže do položaja posameznih delov) in še kup drugih funkcij. Ko jih sčasoma osvojite, je mogoče v sedmici zgolj uživati. Tudi zaradi enostavne, nebahave, a odlično obdelane kabine, izvrstnih materialov, mehkega usnja, brezhibnih sedežev in položaja na njih, ki zaradi podrobnih nastavitev ustreza prav vsakomur.

bmw-730d-xdrive-071-jm.1452160218.JPG.s.960px.jpg

Osnovni dizel več kot zadošča

Osemstopenjska avtomatika je tista prava, deluje nezaznavno in hitro, v uvodu omenjeni turbodizel s 195 kilovati (265 konjskimi močmi) in kar 620 newtonmetri navora sporoča, da večje zaloge moči ne potrebujete. Tako suveren je v vseh razmerah, pri ostrih pospeševanjih ali sprotnem izkoriščanju navora. Je tudi pravljično varčen, tovarna obljublja porabo natanko pet litrov, a le v teoriji. V praksi stroj spije med sedem in devet litrov nafte.

bmw-730d-xdrive-125-jm.1452086491.jpg.n.960px.jpg

bmw-730d-xdrive-082-jm.1452087522.JPG.s.960px.jpg

Udobje in stiska s prostorom

Nekaj manj razvajanja bosta deležna potnika na zadnji klopi. Če sta srednje rasti, jima sicer ne bo nič manjkalo, tudi prenosna Samsungova tablica ne. Potnika se bosta pogreznila v mehko usnje ter predla od udobja sedežev in res mehkih vzglavnikov, višjerasli pa bodo drgnili kolena ob prednji sedež, iz kabine pa bodo plezali kot iz kupeja. Res je sicer, da ima BMW 7 tudi različico L, a tudi 5,1-metrski osnovni model bi lahko bil bolj radodaren s centimetri.

bmw-730d-xdrive-111-jm.1452087579.JPG.w.960px.jpg

Dinamika razred manjšega avta

Vožnja pa poleg spoznanja, da trilitrski dizel danes ponuja več suverenosti kot bencinski V12 pred tremi generacijami, prikazuje še učinkovitost lahke gradnje karoserije, ki je izdelana v slojih po sistemu težji material spodaj (jeklo), lažji pa v sredini in zgoraj (aluminij in karbon, ojačen s steklenimi vlakni).

Sedmica kljub hujšanju v različici xDrive še vedno tehta 1.900 kilogramov, a v zavojih tega nikakor ne daje čutiti. Kar 5,1 metra dolga limuzina je okretna in natančna, zelo lahko vodljiva in težaška, pa še to zaradi dolžine, le v kratkih zavojih. Kljub vrlinam vseeno ni športen avto, a nemška tekmeca pri dinamiki zlahka užene.

bmw-730d-xdrive-032-jm.1452087627.JPG.e.960px.jpg

Laserski žarometi, pametno podvozje

Posebno poglavje so tudi laserski žarometi, ocenjeni na 3.528 evrov doplačila, ki belo svetlobo pošljejo do 600 metrov daleč, še enkrat dlje kot LED-žarometi, noč skoraj spremenijo v dan in ob tem porabijo za 30 odstotkov manj energije. Nastavljivo zračno podvozje ima širok razpon delovanja od comfort plus, ki omogoča mehkobo na ravni mercedes-benza razreda S, do sport plus z več ostrine, a še vedno limuzinsko vljudnostjo. Gumb adaptive pa sproži bliskovito prilagajanje željam voznika, zato smo odločitve o nastavitvi podvozja, volana in menjalnika pogosto prepuščali kar elektroniki.

Senzorji in kamere omogočajo skoraj avtonomno vožnjo, a sedmici zakonodaja ne dovoli še zadnjega koraka.

Razkošje za 165 tisočakov

Vsi ti dodatki, pri testni sedmici sta med vidnimi manjkala le sistem za sledenje znotraj pasu in samodejno parkiranje s pomočjo ključa, pa seveda ceno pošljejo v višave. Z začetnih 107 tisočakov za 730d xDrive prek 165 tisoč evrov.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote
Avto
AvtoMiloš Milač Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 9

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in »človeško« višino odkriva čase, ko so bile limuzine najprej limuzine, šele nato športniki.

FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende