Švedski Volvo, ki v rokah kitajskega Geelyja naravnost cveti, je včeraj zvečer razkril novo prestižno limuzino višjega srednjega razreda S90. Ta spredaj nosi sodoben hišni videz, markantno masko z vidnejšim znakom, dnevnimi lučmi v obliki črke T imenovanimi thorovo kladivo, s strani pa nezmotljivo limuzinske poteze, ki so ponovno v modi. Novi S90 je mersko neskromen, dolg je kar 4,96 metra, v medosju pa se razteza do 2,94 metra.
Novi S90 je seveda nabit z varnostjo, tako aktivno kot pasivno. Potnikom bo denimo ponujal nadgrajen sistem za zaviranje v sili (city safety collision avoidance), ki bo podnevi in ponoči zaznal in poskrbel za izogibanje tudi večjim živalim. Na Švedskem to velja za lose, na naših cestah za kakšne druge živali, predvsem divjad, ki občasno pobegnejo na cesto.
Volvo je obenem naredil še korak bližje k avtonomni vožnji s sistemom za usmerjanje vozila znotraj cestnih črt, ki bo v povezavi z radarskim tempomatom deloval do hitrosti 130 kilometrov na uro tudi v primeru, da pred S90 ne bo drugega avtomobila.
V S90 bodo še drugi varnostni sistemi znani iz modela XC90, ki so ga decembra lani v dokaz njegovih varnostnih vrlin pred našimi očmi zapeljali v graben.
Dvolitrski štirivaljnik od stranskega do glavnega igralca
Kot še večji oziroma obilnejši luksuzni terenec XC90, pa ga poganjalo le štirivaljni motorji s prostornino dva litra, a to še ne pomeni, da so skromni po moči, ampak le po tovarniški porabi. Dizelsko ponudbo bosta predstavljala stroja D4 in D5 z močjo 140 oziroma 173 kilovatov (190 oziroma 235 konjskih moči), šibkejši bo po uradnih podatkih porabil 4,1 litra, močnejši pa v povezavi s štirikolesnim pogonom natanko liter več.
Turbo bencinarji in hibrid T8 iz XC90
Tudi bencinski motorji bodo imeli enako prostornino in število valjev ter turbo polnilnik za podporo. Osnovni T5 bo ponujal 184 kilovatov (250 konjskih moči), T6 bo imel štirikolesni pogon in 235 kilovatov (320 konjskih moči), volvu S90 bo omogočal pospešek do stotice v 5,8 sekunde in povprečno porabo 7,3 litra. Na vrhu pa bo oznaka T8, ki označuje bencinski hibrid sestavljen iz motorja v T6 in električnega motorja s 60 kilovati postavljenega na zadnji os. Skupna moč sistema bo 300 kilovatov oziroma okoli 407 konjskih moči, poraba pa, tudi s pomočjo uradniškega trika, le okoli dva litra.
Volvo v pravo smer vozita Šved Samuelsson in kitajski lastnik Geely
Novi S90 je otrok novega vodstva oziroma lastništva. Na vrhu podjetja je Hakan Samuelsson, dokaj kontraverzni Šved, ki je pred Volvom zasedal visoke položaje v proizvajalcih tovornjakov MAN in Scania, se v korupcijski aferi celo zapletel z Ivanom Zidarjem (ja, našim Zidarjem), kar ga je novembra 2009 odneslo iz MAN. Lastnik Volva pa je od leta 2010 kitajski Geely, ki je v podjetje v zadnjih petih letih namenil že deset miljard evrov. Danes pa že pobira sadove velikih vlaganja, saj prodaja vztrajno raste. Letos bo dosegla pol milijona vozil, v prvih desetih mesecih letošnjega leta pa je lanski rezultat presegla za 5,3 odstotke.
Intervju s predsednikom uprave Volva: preživel, kjer je tekmeca odneslo s trga
Namen zastavonoše S90 je zapeljati to znamko v prestižni limuzinski razred, kjer so ostarelemu S80 že zdavnaj pošle moči. Kateri so njegovi tekmeci, kako uspešni so,...
Prodaja tekmecev S90 v Evropi, januar - oktober 2015
Vir: Jato Dynamics
S90 ni nova oznaka, živela je že med leti 1996 in 1998