Renault je po kolapsu z laguno, ki je zabredla zaradi številnih okvar in nikoli opaženim latitudom, še enkrat zapeljal v poslovni razred. Nova moč je talisman, klasična, a razkošna in zelo sodobna limuzina, ki bo spomladi zapeljala tudi na slovenske ceste.
Na prvih preizkusnih vožnjah v Firencah je novinec dokazal, da ima veliko adutov in da ni v celoti izgubil francoskega šarma.
Razred sam sicer ni prav obetaven, saj je prodaja limuzin in karavanov tega razreda od leta 2008 padla za več kot 40 odstotkov, a Renault se je ponovnega vstopa lotil preudarno. Spomladi je predstavil espaca, poleti pa talismana, ki si z njim deli osnovo, motorje in drugo tehniko, leta 2017 prihaja še športni terenec razreda D, vsi štirje modeli (talisman je na voljo v limuzinski in karavanski različici) pa naj bi omogočali dovolj velike količine, da ponovni vstop Francozev v ta razred ne bo le prestižne, ampak tudi poslovne narave.
Oznaka prestiž pa je tista, ki naj bi gnala zanimanje in prodajo novega srednjevelikega renaulta. Talisman je klasičen po linijah in sodoben v podrobnostih, denimo po markantni maski s klasičnimi ali LED žarometi obrobljenimi z LED trakom v obliki črke C na prednjem delu ali pa na zadku, kjer se žarometi bohotijo skoraj čez celotno širino avtomobila. Z dolžino 4,85 metra in medosjem 2,81 metra talisman sicer ni prav majhen, med sebi enakimi po merah sodi v sam vrh, obenem je večji od nekdanjih velikih renaultov, ki so se uvrščali razred višje. Enako pa velja tudi za prostornost potniške kabine, ki v prednjem delu razvaja z zračnostjo, v zadnjem pa s širino in izdatnim, 26-centimetrskim prostorom in res udobnimi sedeži z dolgo sedalno površino in zajetnim naslonom ter modernistično ureditvijo armaturne plošče.
Če ostanemo pri prostoru, velja poudariti res velikodušen prtljažnik limuzine s 608 litri in prilagodljivost karavanskega grandtourja z merami zadka med 572 do skoraj 1.700 litrov ob podrti zadnji klopi.
Armaturno ploščo delno poznamo že iz espaca, a je za vgradnjo v talismana nekoliko prilagojena. Predvsem je manj razkošna, ni obrobljena z imitacijo aluminija, obenem pa je podobno zahtevna za uporabo. Funkcije na pokončnem 8,7 palčnem zaslonu na dotik pač zahtevajo nekaj privajanja, dostop sistema multi-sense je možen v več korakih, razkriva pa prilagajanje odzivnosti volana, motorja, menjalnika in podvozja. Novost v talismanu pa je gumb na sredinski konzoli, ki omogoča premikanmje med programi le z nekaj kliki. Sistem ima še eno prijetno zanimivost, glede na program eco, comfort, sport, perso (ta omogoča povsem personalizirane nastavitve parametrov), se različno prikažejo in obarvajo tudi merilniki, pač prednost njihove digitaliziranosti. Nastavitve imajo v vožnji kar vidne lastnosti, program comfort zagotavlja res mehko blaženje in priokus francoskega sloga vožnje, sport pa pokaže nekaj več dinamike, boljšo odzivnost in več čvrstosti vzmetenja, bolj poudari motorni zvok, a nikoli preveč.
V vožnji sodeč po zgoraj zapisanem in tudi v praksi večinoma razvaja. Na prvem mestu so udobje in prostor, glede na nastavitve tudi dinamike ne manjka, a ne pričakujte preveč. Bencinski 1,6 litrski turbo TCE200, ki sva ga z novinarskim kolegom preizkusila kot prvega, je sprva pustil odločen vtis. S 147 kilovati oziroma 200 konjskimi močmi je odločno poganjal slabih 1,5 tone težko limuzino. V povezavi s samodejnim menjalnikom (z dvema sklopkama, zato je bil nekoliko sunkovit) je zagotovil hitre štarte, a tudi nekaj manj odločna pospeševanja pri nežni desni nogi. Pravi temperament je pokazal šele ob težji nogi, kjer se je izkazal s pospeški do stotice pod osmimi sekundami in umirjeno, sicer ne prav lepo uglašeno, motorno melodijo.
Prestop za volan dizelskega talismana DCi 160 EDC je potrdil domnevo, da tudi v to poslovno limuzino najbolje sodi dizelski stroj. Majhen, le 1,6 litrski dizel s tehnologijo twin scroll je pokazal več odločnosti in obenem mirnosti, predvsem pa je po zaključeni preizkusni vožnjo na potovalnem računalniku zapisal številke porabe pod šestimi litri, bencinar je spil liter do dva več. To sicer še ni vse, racionalnejši kupci bodo lahko posegli po bencinskem motorju TCE150 ali dizelskima DCi 130 ali DCi 110, zadnji v povprečju porabi le 3,6 litra na sto kilometrov. Sanjska poraba, ki bo poleg ugodne cene privabila predvsem kupce iz podjetij, po besedah direktorja marketinga D razreda v Renaultu Frana Šušnjare ni rezultat prirejene programske opreme. Šušnjara v našem intervjuju govori tudi o tem, kako je Daimler pomagal zmanjšati suho maso talismana, ki je s 1.387 do 1.518 kilogrami kar zgledno majhna glede na njegove mere.
Talisman poleg naštetega ponuja še zanimivo, a uporabno posebnost, ki smo jo preizkusili na improviziranem poligonu na parkirišču dirkališča v Mugelle. To je že znan, a spretno prirejen sistem vsekolesnega sistema 4control, ki v praksi dejansko pomeni, da pri manevriranju zavijajo vsa štiri kolesa. Sistem ima več prednosti hkrati. Pri manjših hitrostih, do 60 oziroma 80 kilometrov na uro (program sport), se zadnja kolesa do kota 3,5 stopinje obračajo v drugi smeri kot prednja, kar zmanjšuje obračalni krog in omogoča bolj lahkotno vodenje. Pri višjih hitrostih pa se kolesa do kota 1,9 stopinje obračajo v isto smer kot prednja in s tem izboljšajo stabilnost v zavojih. Sistem, ki bo serijsko na voljo le v najbogatejši opremi initiale paris, smo preizkusili na improviziranem poligonu med hitrim manevrom zavijanja pred oviro. Z omenjenim sistemom smo se lažje izognili oviri, avto pa je ob bliskovitem sukanju volana tudi manj zanihal kot talisman brez 4control. Na progi z omejitvijo hitrosti 60 kilometrov na uro smo pred oviro zapeljali celo s hitrostjo 80 kilometrov na uro, pa so stožci in ovira vseeno odnesli celo kožo, le inštruktor je še nekaj časa lovil sapo in ponavljal, da je vaja narejena za nižje hitrosti.
Če seštejemo vse dobrote, ki jih bo talisman ponudil v najbogatejših paketih opreme in motorjih z vrha ponudbe, pa tudi v bolj osnovnih različicah, velja da se bo Francoz kar samozavestno pripeljal v poslovni razred. Seveda bo pomembna ali kar ključna njegova cena, za sedaj pa lahko zapišemo le cene v Franciji ki segajo od 28 tisoč evrov (1,5 DCi) do 40 tisočakov za TCE200 in DCi160 z opremo initiale paris. Verjamemo, da bodo omenjene cene na pravo raven spustili popusti. Prav dosti več od 22 ali 23 tisoč evrov osnovni poslovnež pri nas ne bi smel stati.
Foto: Miloš Milač