Talisman pomeni preobrat v primerjavi z laguno, predvsem je manj avantgarden.
Laguna je v 22 letih našla tri milijone kupcev, s čimer smo zadovoljni. S talismanom pa smo želeli narediti nekaj novega, začeli smo na belem listu papirja. Pri zasnovi smo se odrekli avantgardi, saj menimo, da je razred D zelo konservativen. Zato je talisman s tega vidika klasičen, limuzina in karavan, ker to kupci želijo. Zato smo opustili peta vrata. Smo pa talismanu vseeno dodali nekaj sodobnih sladkorčkov, od elektronskih
pripomočkov do štirikolesnega volana 4control.
Kaj si kupci še želijo v tem razredu?
Dober dizajn, udobje, sodobno tehnologijo, kakovost in ceno okoli 25 tisoč evrov.
Vseeno, prodaja klasičnih limuzin poslovnega razreda upada. Zakaj ste se vseeno vrnili v ta razred?
To je sicer res, a evropski kupci vsako leto še vedno kupijo 1,1 milijona limuzin in karavanov, kar je dovolj velik bazen. Drug razlog za vrnitev je pozicioniranje znamke. Če nismo navzoči v segmentu D (sem sodi talisman), izgubljamo tudi v segmentu C (sem sodi megane), ker ne moremo prenašati tehnologije v nižje razrede. Pojavi se tudi tveganje, da postanemo prepoznani kot proizvajalec majhnih vozil, tega pa si ne želimo. Limuzina tega razreda pritegne kupce, tudi če se ti odločijo za manjši model, in gradi ugled znamke.
Koliko avtomobilov želite letno prodati?
O številkah ne govorimo, najprej bi radi postali prva alternativa nemškim znamkam.
Le oplu insignii, volkswagnu passatu in fordu mondeu?
Tudi prestižnim znamkam BMW, Audi in Mercedes-Benz.
Koliko vam je Daimler pomagal pri razvoju talismana?
Z Daimlerjem precej sodelujemo, v tem primeru nam je pomagal pri prilagoditvi tovarne za espace in talisman ter pri modeliranju karoserije, ki je zaradi tega nekaj lažja.
Za laguno je predsednik Renaulta Carlos Ghosn leta 2008 obljubil majhen upad vrednosti, pa se je zgodilo ravno obratno. Kako bo pri talismanu?
Espace in talisman bosta res dosegla skromen upad vrednosti, te podatke so nam posredovale lizinške hiše, ki imajo s tovrstnimi izračuni veliko izkušenj.
Vseeno, lizinške hiše poslujejo z veliko bonusi, so njihove napovedi res realne?
Mislim, da ja, saj so njihove napovedi obvezujoče, sprejemajo tveganje. Ob tem naj poudarim, da smo talisman zasnovali tudi z namenom vstopa v večje vozne parke.
Kakšen pa bo denimo upad vrednosti talismana za obdobje treh let, 90 tisoč kilometrov?
Težko je reči, saj gre za lokalne posebnosti.
Denimo v kakšni večji evropski državi?
Mislim, da vrednost rabljenega upade za 40 odstotkov cene novega po treh letih uporabe.
Slovenske cene še niso znane, koliko pa bi talisman moral stati v primerjavi s passatom?
Moramo biti znotraj nakupne košarice, o indeksu cene pa še ne morem govoriti. Lahko rečem, da bomo nekje dražji, nekje cenejši od passata. Pa ne gre le za ceno, ampak za mesečni najem lizinga, stroške lastništva, goriva, pnevmatik, rezervnih delov ... Verjamem, da bo TCO (cost of ownership) oziroma strošek lastništva talismana ugoden.
Glede na dogajanje pri Volkswagnu, odstopanja pri meritvah ogljikovega dioksida, lahko potrdite, da poraba 3,6 litra pri talismanu 1.5 DCi res drži?
Vsekakor te številke ustrezajo homologacijskim standardom. Seveda pa bomo upoštevali morebitne nove kriterije pri meritvah porabe.
Kje ste začeli kariero?
Pri 23 letih sem začel delati pri Renaultu Hrvaška v distribuciji v Zagrebu, pristojen sem bil za gospodarska vozila. Leta 2008 sem se preselil v Ljubljano, v Renault Nissan Adriatic, kjer sem prevzel položaj komercialnega direktorja za Bosno, Albanijo, Makedonijo, Črno goro in Kosovo. Nato sem dobil priložnost nadaljevanja kariere v Parizu. Dve leti sem bil generalni direktor za skandinavske dežele, pred sedmimi meseci pa sem prevzel program razreda D, ki zajema od razvoja, oblikovanja, načrtovanja prodaje do trženja. Ta funkcija me izjemno navdušuje, saj imam vpogled v vse procese izdelka. Moja dolžnost je, da avto ocenim z vseh vidikov, sodelujemo pri vseh procesih in se sproti odločam, ali bo avto zanimiv za prodajo.
Kaj ste po izobrazbi, kaj bo vaš naslednji korak?
Politolog, za naprej pa še ne razmišljam. S talismanom imam še res veliko dela, s tem avtomobilom želimo prodreti v Evropo, v Afriko, Azijo vključno s Kitajsko in Indijo ter na Bližnji vzhod.
Zdaj ste na osnovi razreda D predstavili tri modele, kateri bo četrti?
Leta 2017 bo na enaki osnovi med kupce zapeljal tudi SUV srednjega razreda.
Foto: Miloš Milač