Da je čas za kakšen avtomobilski model dober, se po prelomnici leta 2008, sliši nekoliko nenavadno, a je res. Audi A4 v svoji čerti generaciji od leta 1994, pred tem je njegovo vlogo od leta 1972 igral audi 80, prihaja v ponovno rastoč razred prestižnih srednjevelikih limuzin in karavanov.
Statistika kaže, da se je prodaja prestižnih znamk letos pri nas povečala za 22,1 odstotke na 3.919 vozil, znamka Audi je prodajo v prvih desetih mesecih povečala za 19,7 odstotka. Obenem je čas ugoden tudi za limuzinske različice D segmenta (sem sodijo limuzine, kupe limuzine in denimo tudi BMW 3 GT), kamor sodi audi A4, saj si te letos režejo vodilni 40,9 odstotni delež razreda. Še leto nazaj je bila najbolj priljubljena zasnova tega razreda športni terenec, letos se na vrh vrača limuzinka klasika.
Novi A4 je oblikovno razmeroma pričakovan, kar precej zadržan, a je prednji del mogoče personalizirati s pomočjo različnih opremskih paketov. V primerjavi s predhodnikom je precej bolj napreden, karoserija je kljub dodatnim centimetrov (A4 je dolg 4,73 metra) lažja od prejšnje, osnovni A4 tehta le 1.320 kilogramov, prihranek pri masi v primetrjavi s predhodnikom pa je med 110 in 120 kilogrami. A4 je tudi aerodinamično zelo učinkovit, količnik zračnega upora je le 0,23. V medosju je novi A4 zrasel na 2,82 metra, kar prinaša boljše vozne lastnosti in več prostora v kabini, tudi na zadnji klopi. Tam imajo potniki 2,3 centimetra več kot prej. Prtljažnik je klasičen, zaradi limuzinske oblike težje dostopen in s 480 litri pričakovano velik oziroma majhen.
Motorji so sodobni in še bolj varčni, A4 blesti tudi na področju elektronskim pomagal in aktivne ter pasivne varnosti, podrobneje o audiju A4 pa v poročilu iz prvih voženj v Benetkah.
V Sloveniji se je prodaja audija A4 pričela pretekli teden. Osnovni A4 1.4 TFSI s 110 kilovati in opremo basis stane 31.990 evrov (osnovna oprema med drugim vsebuje tudi ksenonske žaromete, klimatsko napravo,...). Enako opremljen turbodizel 2.0 TDI s 110 kilovati stane 35.990 evrov, za dodatn adva tisočaka pa boste dobili povsem nov dvolitrski turbobencinar 2.0 TFSI s 140 kilovati in tovarniško porabo pod petimi litri. Doplačilo za karavanski avant je okoli 2.500 evrov.
Foto: Miloš Milač