Avto

Optimalna izbira za preudarne poslovneže

Nova Kia optima je privlačna alternativa uveljavljenim poslovnim limuzinam, družine in alternativce pa bosta prihodnje leto razveselila karavan oziroma priključni hibrid

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.11.2015 00:01
Čas branja: 5 min

Kia-optima-104.1446668028.JPG.s.960px.jpg

Kia optima je kljub številnim odlikam in všečni obliki precej redka ptica na slovenskih cestah - v štirih letih so jih prodali okoli 80. Z novo generacijo bo optima v razred poslovnih limuzin prinesla dovolj svežine, sodobne tehnike in raznih priboljškov, da si bo lažje izborila nekaj več prostora pod soncem.

Kia-optima-120.1446666577.JPG.s.960px.jpg

Pri tem ji bo v drugi polovici prihodnjega leta prvič pomagala še družinam bolj prijazna karavanska različica (napovedal jo je že atraktiven koncept sportspace), ekološko bolj ozaveščenim kupcem pa bo nova optima takrat na voljo še kot priključni hibrid.

Kia-sportspace.1446666738.jpg.s.720px.jpg

Razred poslovnih limuzin oziroma D-segment je stabilen ter količinsko vse prej kot nepomemben člen v avtomobilski industriji. Na letni ravni se v Evropi proda okoli 1,3 milijona vozil, kar je okoli deset odstotkov celotnega trga, še bolj priljubljen pa je ta razred v ZDA in na Kitajskem. Pomembno vlogo tam od leta 2010 igra tudi Kia optima (še prej magentis), z nekajmesečno zamudo pa je na evropska tla prispela njena naslednica.

Kia-optima-063-1.1446668174.jpg.s.960px.jpg

Pri Kiji sicer neradi izgubljajo čas, zato so nam takoj po prihodu v Frankfurt v roke potisnili ključe nove optime ter nas pustili, da si sami ustvarimo mnenje o njihovi novi admiralski ladji. Vtis na danske, finske, hrvaške, norveške, ruske, švedske in slovenske novinarje je nova optima naredila že s svojim prihodom, z vsakim odpeljanim kilometrom pa nam dokazovala, da ji lahko namenimo enega večjih komplimentov. Korejski passat se je izkazal v vseh pogledih, tudi v vozni dinamiki, pozitivno sliko pa utegne podkrepiti še cena.

Kia-optima.1446665314.jpg.e.960px.jpg

Kia optima bo pri nas stala okoli 26 tisoč evrov, kupec bo dobil dobro opremljen avto z 1,7-litrskim turbodizlom s 141 "konji", ročni menjalnik, 7-palčni zaslon z navigacijo, elektronsko parkirno zavoro ter nekaj sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov. Vrh ponudbe vključno z vrhunskim avdio sistemom "Harman/Kardon" (10 zvočnikov, 4" sredinski zvoočnik + 8" subwoofer + 12-kanalni zunanji ojačevalec), 8-palčnim zaslonom, panoramsko streho, dvosklopčnim menjalnikom in ostalim pa bo stal okrog 37 tisočakov.

Kia-optima-143.1446668280.JPG.s.960px.jpg

Poslovnim limuzinam v passatovem razredu pri nas sicer bolj ali manj ostajajo drobtinice, čeprav lahko kupcem marsikaj ponudijo. Ford mondeo, Hyundai i40, Mazda6, Opel insignia, Peugeot 508, Škoda superb, Toyota avensis in drugi pa bodo v boju za svoj kos pogače ob Renaultovem talismanu z novim letom dobili še inovativnega tekmeca s Koreje.

20151102-150826

Kia v Evropi sicer ničesar ne prepušča naključju. Avtomobili za naš okus so tako oblikovani v Frankfurtu, sedeži in notranjost so znova ukrojeni po meri Evropejcev, po številnih nemških (avto)cestah pa testni vozniki pilijo tudi vozno dinamiko. Rezultati so nemalokrat tako zelo dobri, da v nemškem razvojnem centru naredijo avtomobile za vse okuse, kot je v primeru optime. Že prejšnja generacija "Designed in Europe" je tako našla pot v srca Američanov, Korejcev, Kitajcev in drugih, z novo optimo pa ne bo nič drugače.

Kia-optima-075.1446666446.JPG.n.960px.jpg

Kijina velika limuzina deluje še bolje kot prej, nad njenim videzom so bili navdušeni tudi novinarski kolegi, z "Ein wirklich schönes Auto" (Zares lep avto) pa so jo med fotografiranjem pospremili tudi mimoidoči v predmestju evropske finančne prestolnice. S posebnim žarom so optimo v mestu opazovali taksisti, razumljivo, saj deluje večja, kot je v resnici.

Kia-optima-006.1446667638.JPG.s.960px.jpg

V svet pretežno umirjenih in zadržanih linij nova optima namreč vnaša razmeroma moderne poteze, z nekaj večjimi merami glede na predhodnico (D=485,5cm, Š=186 V=146,5 cm), bogato opremo in udobjem na 280,5 cm medosne razdalje pa daje vedeti, da je s pol koraka nemara že razred višje. Prostorsko razkošen je tudi prtljažnik, s 510 litri prostornine zna zadovoljiti tudi družinske počitniške potrebe.

Kia-optima-041.1446665378.JPG.s.960px.jpg

Oblikovalci na čelu s priznanim Petrom Schreyerjem so svoje delo znova opravili z odliko. Optima je privlačna z vseh strani, značilno tigrovo masko so še dodelali, ji dodali »diamantni« lesk, pozitiven vtis dopolnijo še LED dnevni žarometi in samosvoje oblikovane meglenke, ki jih tvorijo po trije posamični sklopi luči. Na boku je optima dobila dodatno okno v C stebričku, kar izboljša preglednost.

Kia-Optima-10-15-7672.1446669657.jpg.s.960px.jpg

Zadnje luči v 3D LED tehniki za trenutek spomnijo na renomiranega nemškega proizvajalca vozil, prostrana panoramska streha pa ne poskrbi le za več svetlobe v vozilu, ampak v njem pričara tudi delček amfiteatra - strešna obloga s svojo obliko namreč poskrbi, da se potniki spredaj s tistimi zadaj bolje slišijo in obratno (tisti zadaj pa se bodo najprej spraševali, kaj je narobe z njihovim glasom, kot novinarski kolega).

kia-optima-my16-panorama-sunroof-8074-41166.1446668774.jpg.s.960px.jpg

V športni različici GT z 2,0-litrskim turbobencincem in 245 konji velja izpostaviti agresivnejši odbijač, široke reže za zajemanje zraka spredaj in rdeče zavorne čeljusti, zadaj pa difuzor ter po eno izpušno cev na vsaki strani vozila.

Kia-optima-109.1446665981.JPG.s.960px.jpg

Optima od znotraj prepriča kot po meri ukrojena italijanska obleka, čeprav je v nekaterih pogledih kabina tudi dokaj zadržana. Skrbno izbrani in na otip prijetni materiali, malo trde plastike, kvalitetna izdelava, odlična ergonomija ter logično razporejeni gumbi in stikala so stvari, ki voznika in potnike prepričajo že po nekaj odpeljanih kilometrih. Vse je namreč na svojem mestu, kot pri kakšnem nemškem vzorniku.

kia-optima-my16-main-interior-view-7973-40400.1446669245.jpg.s.960px.jpg

Kia-Optima-10-15-0243.1446667243.jpg.s.960px.jpg

kia-optima-my16-wireless-phone-charger-7972-40394.1446666795.jpg.s.960px.jpg
Kia optima zna poskrbeti tudi za tiste, ki veliko telefonarijo. V predalčku pred menjalnikom je namreč priročen prostor za mobilnik, ki hkrati služi tudi kot brezžični polnilec. Nekateri novejši telefoni tovrstno tehnologijo QI že podpirajo (seznam), za ostale pa je na voljo poseben pokrovček.

kia-optima-my16-ex-optional-grade-beige-leather-7992-40746.1446667392.jpg.n.960px.jpg

K pozitivnim občutkom pripomore tudi voznikov položaj, ki je zaradi izdatnega vzdolžnega pomika volana in številnih možnosti pomika sedežev zlahka nastavljiv.

Kia-optima-225.1446667807.JPG.n.960px.jpg

Ugodje voznika in sopotnika stopnjujeta tudi ogrevanje in hlajenje sedežev, ogrevanje pa je na voljo tudi zadaj. Sredi armaturne plošče je serijski 7-palčni zaslon na dotik, ob doplačilu za boljše ozvočenje pa je ta 8-palčni. Pod sredinskimi prezračevalnimi režami so gumbi za upravljanje radia in klimatske naprave, številni gumbi pa so tudi na sredinskem grebenu.

Kia-optima-112.1446666086.JPG.n.960px.jpg

Za ročico samodejnega menjalnika so oblikovalci namestili gumbe za gretje volana in sedežev, vklop kamer (sistem omogoča 360-stopinjski pogled), električno roočno zavoro, vklop parkirnih senzorjev in parkirnega pomočnika ter stikalo Drive Mode. Slednje je novost pri Kiji, z njim v treh stopnjah (Eco, Normal, Sport) spreminjamo nastavitve delovanja motorja, menjalnika, volana in vzmetenja.

Kia-optima-090.1446666163.JPG.n.960px.jpg

Manj številčna je motorna ponudba, v praksi pravzaprav ni kaj dosti izbire. Pri nas bo na voljo že znani, vendar posodobljeni 1,7-litrski CRDi motor s 104 kW (141 KM). Glede na predhodnika je malce močnejši in prožnejši (zdaj 340 Nm navora med 1750-2500 vrtljaji), s tem je tudi bolj odziven pri nižjih hitrostih ter v spodnjem območju delovanja. Motor je tudi dokaj varčen (tovarna obljublja 4,4 litra, na prvi vožnji smo shajali z dobrimi šestimi litri), njegove zmogljivosti pa zadostujejo, da optima z mesta do 100 km/h skoči v desetih sekundah.

Kia-optima-067.1446665839.JPG.s.960px.jpg

Po nemških avtocestah bi optima dosegla najvišji hitrost 203 km/h, hrvaški kolegi so jo preizkusili vse do 190 km/h, sami pa smo se tokrat prepustili ugodju, ki ga prinašata vrhunsko ozvočenje Harman/Kardonn ter novi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Slednjemu seveda lahko ukazujemo tudi ročno, bodisi s pomikom ročice gor/dol ali pa s pomikanjem obvolanskih ušes.

Kia-optima-214.1446667502.JPG.s.960px.jpg

V velemestnem kaosu smo ga hitro vzljubili, saj prestavlja mehko, tekoče in nezaznavno, svoje odlike v korist udobja pa pokaže tudi na odprti cesti. Kombinacija motorja in samodejnega menjalnika je naravnost odlična, na voljo pa je tudi 6-stopenjski ročni menjalnik.

kia-optima-my16-6-speed-manual-transmission-7986-41265.1446669122.jpg.s.960px.jpg

Kia optima se tudi zgledno pelje, servo krmiljenje je namreč natančnejše, vzmetenje še bolj optimizirano. Blažilniki so malce večji, kar dviguje tudi raven udobja. K ugodju pripomore tudi boljša zvočna izolacija, ki za nekaj odstotkov zmanjšuje hrup izpod motornega pokrova in okolice.

Kia-optima-015.1446666329.JPG.s.960px.jpg

Optima razumljivo ponuja večino sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov, s katerimi je v koraku s tekmeci, ni pa nikjer pred njimi. Hvalimo serijski sistem za preprečevanje trka s pešci, ki tudi povsem ustavi avto, prvič je v optimi na voljo aktivni tempomat, vozniku pa je pri manevriranju v pomoč 360-stopinjski pregled okolice, avto zna tudi sam parkirati. Koristen je opozorilnik na morebitne trke ob vzvratnem zapuščanju parkirnega prostora, optima zna tudi brati prometne znake, voznika opozarja na vozila v mrtvem kotu ter pred nenamerno menjavo voznega pasu.

Downloads.1446667848.jpg.s.960px.jpg

Kia je z novo optimo na evropska tla pripeljala avto, ki bo v svojem razredu gotovo plenil pozornost. Če k modernemu in privlačnemu videzu dodamo še bogato opremo, udobje, varnost in varčnost, čez približno pol leta pa še karavansko različico, lahko korejskemu passatu v znamenje dobrodošlice le visoko dvignemo palec.

Kia-optima-086.1446665604.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Kia

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo
Avto
AvtoUroš Božin Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)