Afera Volkswagen je dobila nove razsežnosti z včerajšnjim priznanjem proizvajalca, da je kupce zavajal tudi pri podatkih o izpustih ogljikovega dioksida in porabi goriva. Ker večji izpusti pomenijo več davkov, je Furs že sprožil postopke o vnovičnem ugotavljanju davčne obveznosti.
Volkswagen je včeraj priznal, da so bile pri določanju vrednosti ogljikovega dioksida v postopku pridobivanja homologacije za vozila nepravilnosti. To v prevodu pomeni, da so bile v homologaciji in v prodajnih katalogih zapisane vrednosti ogljikovega dioksida volkswagnov, predvsem pri dizelskih motorjih, še nižje od dejansko izmerjenih. Volkswagen je zavajal kupce, obljubil jim je manjšo porabo celo od tiste, izmerjene v laboratoriju. To pomeni, da je odstopanje med tovarniško in realno porabo v prometu še večje, kot so ga pričakovali.
Furs bo Volkswagnu večje izpuste zaračunal
Zavedel pa je tudi davčne uprave v posameznih državah, tudi slovenski Furs, ki obdavčitev avtomobilov določajo s pomočjo izpustov ogljikovega dioksida v izpuhu. Furs se je hitro odzval, ministrstvo za infrastrukturo je prosil za preveritev homologacijskih podatkov o izpustih, ob morebitnih spremembah pa bo sprožil ustrezne postopke v skladu z davčno zakonodajo, ki omogočajo vnovično ugotavljanje višine davčne obveznosti. Še vedno pa je skrivnost, kako se bo Volkswagen za zavajanje oddolžil kupcem.
Proizvajalec je do zdaj zapisal le, da bi o izpustih ogljikovega dioksida lahko lagalo okoli 800 tisoč avtomobilov, večinoma opremljenih z dizelskim motorjem. Če gre za motor 2.0 TDI z oznako EA189, ki je sprožil afero Dieselgate zaradi sporne programske opreme, ki je na meritvah pokazala nižje vrednosti izpustov dušikovih oksidov, s podatki o ogljikovem dioksidu zavajajo avtomobili znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat. V Sloveniji je 34.291 avtomobilov s sporno programsko opremo, ni pa znano, koliko in kateri od omenjenih avtomobilov zavajajo tudi pri izpustih ogljikovega dioksida in porabi goriva. Volkswagen je do zdaj ocenil le gospodarsko škodo, ki bo okoli dve milijardi evrov. Predsednik družbe Matthias Müller se je javno opravičil in poudaril, da bo v dogovoru s pristojnimi organi kar najhitreje proučil nadaljnje postopke in da bodo vozila glede na vrednosti ogljikovega dioksida pravilno uvrščena v ustrezne emisijske razrede.
Izgubljenih 24 milijard borzne vrednosti
Novica o novi prevari je vplivala tudi na borzno vrednost Volkswagna, saj je delnica na nemški borzi včeraj do 15.30 izgubila dobrih osem odstotkov vrednosti. V aferi Dieselgate je delnica izgubila že 41 odstotkov vrednosti, pri včerajšnjih 101,5 evra pa je 15 odstotkov nad najnižjo vrednostjo v času trajanja afere, doseženo pred mesecem dni. Škandal je po podatkih Bloomberga odpihnil 24 milijard evrov tržne vrednosti družbe. Med 16 analitiki, ki so v zadnjih treh dneh v Bloombergu objavili svoje priporočilo za delnico Volkswagna, sta le dva dala nakupno priporočilo. Prodajnih priporočil je pet.
Špekulacija: VW Fursu za vsakega passata dolguje 510 evrov davka
V tem hipu še ni znano, kakšna so odstopanja izpustov pri Volkswagnovih avtomobilih, niti ne, za katere modele in motorje gre. Zato smo naslednji izračun davčne manipulacije naredili le na podlagi predvidevanj. Za osnovo smo vzeli volkswagna passata 2.0 TDI z motorjem EA189 standarda Euro5. Po uradnih podatkih Volkswagna ima ta izpuste 119 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, poraba je 4,6 litra, distributer pa je zanj plačal triodstotni davek na motorna vozila (DMV). Predpostavljamo, da je bila nabavna cena najbolj priljubljene različice passata 2.0 TDI comfortline brez DMV in marže 17 tisoč evrov (prodajna cena z DMV in maržo je posledično 20 tisoč evrov, drobnoprodajna z DDV pa 25 tisoč evrov). Če Volkswagen po novih meritvah ugotovi, da je poraba omenjenega passata dejansko pet, in ne 4,6 litra na sto kilometrov, izpusti poskočijo na 132 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, to pa pomeni šest-, in ne le triodstotno obdavčitev po lestvici DMV in 1.020 evrov davka. V tem primeru Volkswagen Fursu dolguje 510 evrov davka za vsakega prodanega passata.