Avto

VW priznal še goljufijo z izpusti CO2, Furs že računa, koliko davkov mu je dolžan

Če izpusti ogljikovega dioksida pri Volkswagnovih dizlih odstopajo za deset odstotkov, je Volkswagen Fursu dolžan 510 evrov davka za vsakega prodanega passata 2.0 TDI letnika 2013

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.11.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Afera Volkswagen je dobila nove razsežnosti z včerajšnjim priznanjem proizvajalca, da je kupce zavajal tudi pri podatkih o izpustih ogljikovega dioksida in porabi goriva. Ker večji izpusti pomenijo več davkov, je Furs že sprožil postopke o vnovičnem ugotavljanju davčne obveznosti.

izpuhi-volkswagen-bl.1446665931.jpg
Volkswagen priznava, da so v homologacijah zapisane vrednosti ogljikovega dioksida volkswagnov celo nižje kot na uradnih meritvah v laboratoriju.

Volkswagen je včeraj priznal, da so bile pri določanju vrednosti ogljikovega dioksida v postopku pridobivanja homologacije za vozila nepravilnosti. To v prevodu pomeni, da so bile v homologaciji in v prodajnih katalogih zapisane vrednosti ogljikovega dioksida volkswagnov, predvsem pri dizelskih motorjih, še nižje od dejansko izmerjenih. Volkswagen je zavajal kupce, obljubil jim je manjšo porabo celo od tiste, izmerjene v laboratoriju. To pomeni, da je odstopanje med tovarniško in realno porabo v prometu še večje, kot so ga pričakovali.

Furs bo Volkswagnu večje izpuste zaračunal

Zavedel pa je tudi davčne uprave v posameznih državah, tudi slovenski Furs, ki obdavčitev avtomobilov določajo s pomočjo izpustov ogljikovega dioksida v izpuhu. Furs se je hitro odzval, ministrstvo za infrastrukturo je prosil za preveritev homologacijskih podatkov o izpustih, ob morebitnih spremembah pa bo sprožil ustrezne postopke v skladu z davčno zakonodajo, ki omogočajo vnovično ugotavljanje višine davčne obveznosti. Še vedno pa je skrivnost, kako se bo Volkswagen za zavajanje oddolžil kupcem.

Proizvajalec je do zdaj zapisal le, da bi o izpustih ogljikovega dioksida lahko lagalo okoli 800 tisoč avtomobilov, večinoma opremljenih z dizelskim motorjem. Če gre za motor 2.0 TDI z oznako EA189, ki je sprožil afero Dieselgate zaradi sporne programske opreme, ki je na meritvah pokazala nižje vrednosti izpustov dušikovih oksidov, s podatki o ogljikovem dioksidu zavajajo avtomobili znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat. V Sloveniji je 34.291 avtomobilov s sporno programsko opremo, ni pa znano, koliko in kateri od omenjenih avtomobilov zavajajo tudi pri izpustih ogljikovega dioksida in porabi goriva. Volkswagen je do zdaj ocenil le gospodarsko škodo, ki bo okoli dve milijardi evrov. Predsednik družbe Matthias Müller se je javno opravičil in poudaril, da bo v dogovoru s pristojnimi organi kar najhitreje proučil nadaljnje postopke in da bodo vozila glede na vrednosti ogljikovega dioksida pravilno uvrščena v ustrezne emisijske razrede.

Izgubljenih 24 milijard borzne vrednosti

Novica o novi prevari je vplivala tudi na borzno vrednost Volkswagna, saj je delnica na nemški borzi včeraj do 15.30 izgubila dobrih osem odstotkov vrednosti. V aferi Dieselgate je delnica izgubila že 41 odstotkov vrednosti, pri včerajšnjih 101,5 evra pa je 15 odstotkov nad najnižjo vrednostjo v času trajanja afere, doseženo pred mesecem dni. Škandal je po podatkih Bloomberga odpihnil 24 milijard evrov tržne vrednosti družbe. Med 16 analitiki, ki so v zadnjih treh dneh v Bloombergu objavili svoje priporočilo za delnico Volkswagna, sta le dva dala nakupno priporočilo. Prodajnih priporočil je pet.

Špekulacija: VW Fursu za vsakega passata dolguje 510 evrov davka

V tem hipu še ni znano, kakšna so odstopanja izpustov pri Volkswagnovih avtomobilih, niti ne, za katere modele in motorje gre. Zato smo naslednji izračun davčne manipulacije naredili le na podlagi predvidevanj. Za osnovo smo vzeli volkswagna passata 2.0 TDI z motorjem EA189 standarda Euro5. Po uradnih podatkih Volkswagna ima ta izpuste 119 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, poraba je 4,6 litra, distributer pa je zanj plačal triodstotni davek na motorna vozila (DMV). Predpostavljamo, da je bila nabavna cena najbolj priljubljene različice passata 2.0 TDI comfortline brez DMV in marže 17 tisoč evrov (prodajna cena z DMV in maržo je posledično 20 tisoč evrov, drobnoprodajna z DDV pa 25 tisoč evrov). Če Volkswagen po novih meritvah ugotovi, da je poraba omenjenega passata dejansko pet, in ne 4,6 litra na sto kilometrov, izpusti poskočijo na 132 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, to pa pomeni šest-, in ne le triodstotno obdavčitev po lestvici DMV in 1.020 evrov davka. V tem primeru Volkswagen Fursu dolguje 510 evrov davka za vsakega prodanega passata.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

04.11.2015
16.11.2015
24.11.2015
FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Avto
Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške
Avto
AvtoAlbina Kenda Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške 2

Danes so pri Volkswagnu naznanili strateško partnerstvo s Toyoto na področju tovornih vozil, jutri pa bo nadzorni svet predvidoma imenoval novega šefa koncerna Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)