Fiat se je po modelu 500 kot kaže navezal na uspešna imena svoje preteklosti. Zato je novi kompaktni model, ki ga izdeluje v tovarni Tofas v turški Bursi, poimenoval po uspešnici 90-ih let tipo. S tem je v večini držav, razen v rodni Turčiji, ugasnil delovno ime aegea, pa tudi špekulacije o obuditvi imen bravo/brava ter stilo.
Prva napoved novinca italijanske znamke, turškim potnim listom in zasnovo srbskega 500L.
Kot zanimivost, zadnji dan lanskega leta je slovenske tablice nosilo 430 fiatov tipo letnikov med 1988 in 1995, 4.450 fiatov bravo in brava ter 4.809 fiatov stilo.
Novi tipo bo nizkocenovna limuzina, ki se bo na trgu pomerila z renaultom fluencom, peugeotom 301, citroënom C-elysee in drugimi dostopnimi limuzinami.
Prodaja novega tipa se decembra prične v Italiji, v kasnejših mesecih pa tudi v drugih evropskih državah. Na voljo bosta dva bencinska in dva dizelska motorja z močjo med 70 in 88 kilovatov (95 in 120 konjskih moči), najvarčnejši dizel bo porabil manj kot štiri litre plinskega olja na sto kilometrov. Prvi fiat tipo je imel v ponudbi precej večjo ponudbo motorjev z močjo od 41 do 109 kilovatov.
Še nekaj mer novinca, ki bo konkretno prerasel predhodnika iz 90-ih let. V limuzinski različici bo dolg 4,5 metra, visok 1,48 metra, v medosje pa bo meril 2,64 metra. Prtljažnik bo v osnovi ponudil 510 litrov prostora.
Iz Turčije tudi Francozi in Nemci
Tovarna Tofas v Bursi, rojstno mesto novega tipa, trenutno izdeluje fiate linea, doblo in fiorino. Poleg tega pa še modele drugih znamk, citroën nemo in peugeot bipper ter opel combo.
Zakaj je Turčija privlačna za avtoproizvajalce
Turčija je peta največja evropska država po številu izdelanih vozil, predlani pa je dosegla rekordnih 1,25 milijona primerkov s čimer je presegla Italijo. Za visoke številke so zaslužni strateška lega med Azijo in Evropo in relativno poceni delovna sila. V Turčiji imajo poleg Fiata tovarne še Hyundai, Toyota, Honda in Ford. Avtomobili so letos pomenili 14 odstotkov turškega izvoza, v prvih devetih mesecih je ta dosegel 828 tisoč vozil v vrednosti 17,35 milijarde evrov. Od tega 70 odstotkov v EU.