Avto

Fordov virus, ki napada tudi najboljše

Fordov športni terenec s pri nas pomenljivim imenom lahko z vrhunsko opremo, zmogljivim štirikolesnim pogonom in najmočnejšim turbodizlom resno ogrozi zdravje tudi najboljših - kot čisto prava kuga

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.10.2015 00:01
Čas branja: 5 min

Ford-kuga-2.0-180-054-1.1444588489.jpg.n.960px.jpg

Ford kuga - drži, ime pri nas ni najbolj posrečeno, zato pa je toliko bolj »posrečena« njena prodaja - je zdaj že stari znanec s slovenskih cest. Prvič smo se z njo pogumno na Vranskem spoznavali že jeseni 2013, v začetku leta 2014 z njo zastrupljali brezpotja ter pred tedni že kar po premijsko uživali v razigranosti in estetiki dizajnerske opreme Titanium plus ter udobju 163-konjskega dizla z dvosklopčnim menjalnikom. A za okužbo tistih najbolj zahtevnih kupcev, kot da je malo zmanjkalo.

Ford-kuga-2.0-180-068.1444588757.JPG.n.960px.jpg

Ford je zato že tako nalezljivi kombinaciji družinsko naravnanega športnega terenca (v dolžino meri 452,4 cm, v prtljažnik gre 456/1.653 litrov prtljage), udobja (uravnoteženo podvozje, učinkovita zvočna izolacija, dobri sedeži, a s prekratkim sedalnim delom), prostornosti (medosna razdalja znaša 269 cm, zadaj dovolj prostora za tri odrasle), ergonomije (razgibana armaturna plošča sicer v več pogledih potrebuje čiščenje, zares bogate opreme (praktično vse, tudi z varnostnega vidika, pogrešili smo le navigacijo), varnosti (5 zvezdic, 7 zračnih vreč, 7 varnostnih asistentov) in odličnega in pametnega štirikolesnega pogona (vektoriranje navora, po makadamu gre kot po asfaltu) dodal še ščepec strupa, ki bi utegnil v salonih zadržati kakega Audija, BMWja, Mercedesa, Land Roverja, Lexusa, Subaruja ali Volva.

Ford-kuga-2.0-180-395.1444591264.JPG.e.960px.jpg

Kuga je namreč postala še močnejša, za kar poskrbi 2,0-litrski turbodizel s 132 kilovati oziroma 180 konji ter skoraj tovornjaškim navorom 400 Nm pri 2.000-2.500 vrtljajih. Če pri tem izpostavimo še zgovorni in vse prej kot sramežljivi izpušni cevi na zadku ter opozorilno oranžno barvo v duhu tigrovega očesa - progasti mineral tigrovo oko sicer deluje kot zaščitni kamen in je v pomoč pri novih začetkih in pri vzpostavljanju harmonije v življenju -, potem je jasno, kam tudi skuša ciljati takšna Fordova kuga.

Ford-kuga-2.0-180-131.1444591189.JPG.n.960px.jpg

Z najmočnejšim dizlom in natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki si prek štirikolesnega pogona brez težav podredita vsak centimeter asfalta ali makadama, tale kuga svoje lovke že usmerja naravnost v srce najbolj zahtevnih kupcev.

Ford-kuga-2.0-180-123.1444591374.JPG.e.960px.jpg

S skorajda popolnim športnim terencem s Fordovih proizvodnih trakov bodo namreč za precej manjši denar lahko uživali podobno kot v premijskem razredu. Vsaj kar se tiče motorne moči, pri opremi pa bo treba pograbiti Titanium Plus.

Ford-kuga-2.0-180-128.1444591424.JPG.n.960px.jpg

Virus kuge se običajno spopada s tistimi, ki slišijo na ime CR-V (Honda), CX-5 (Mazda), RAV-4 (Toyota) ix35-tucson (Hyundai), kadjar (Renault), outlander (Mitsubishi), sportage (Kia), tiguan (VW) ali X-trail (Nissan), z najmočnejšo dozo pa pri Fordu skušajo napasti GLC (Mercedes), NX (Lexus), Q5 (Audi), X3 (BMW), XC60 (Volvo), discovery sport (Land Rover) in forester (Subaru). Pri uspešnosti jim lahko pomaga nižja cena.

Ford-kuga-2.0-180-369.1444592035.JPG.e.960px.jpg

Med srednja SUV vozila slovenska statistika zajema tudi manjši Dacio duster in Škodo yeti, s 1.060 prodanimi primerki pa je na vrhu romunski prašilec. Z nekaj več kot 400 vozili sledi sportage, blizu te številke so tiguan, yeti in ix35 (naslednik tucson je že pri nas), z 249 primerki pa je v premijskem razredu vodilni Audi Q3. Kugo si je letos omislilo 266 kupcev (kar 103 več kot lani v vsem letu), kar je denimo več kot Q5 in BMW X3 skupaj, preostala neposredna konkurenca kuge pa ima nižje številke.

Ford-kuga-2.0-180-352.1444592180.JPG.e.960px.jpg

Za osnovno kugo z 1,5-litrskim bencinskim EcoBoost motorjem s 110 kW (150 KM), prednjim pogonom in opremo Trend je treba (z akcijskim popustom 2.500 evrov) odšteti manj kot 20 tisoč evrov, za enako zmogljivega dizla pa dva tisočaka več. Oprema Titanium je vredna dobra dva tisočaka, Titanium Plus še štiri, doplačilo za samodejni dvosklopčni menjalnik pa znaša okoli 1.500 evrov. Testna 2.0 TDCi 132 kW (180 KM) 4x4 Titanium stane 28.260 evrov, z dodatno opremo pa dobrih 36 tisočakov.

Ford-kuga-2.0-180-319.1444589353.JPG.s.960px.jpg

Motor z vrha ponudbe v 1.700 kg težki kugi zna zadovoljiti tudi tiste bolj z adrenalinom prepojene poglavarje družine. Z mesta do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde ter doseže največjo hitrost 202 km/h, kar na papirju morda pri vseh ne izvabi vzdihov navdušenja, a vozniško zares dobra kuga s pomočjo pametnega štirikolesnega pogona in 17-palčnih platišč z 235/55 pnevmatikami vso svojo moč pokaže med ovinki, na slabih cestah, neravninah in makadamih.

Ford-kuga-2.0-180-455.1444589424.JPG.w.960px.jpg

Ko zaradi vročine morebiti odpove pamet, situacijo suvereno ohladi elektronika, ki navor v hipu prenese na kolesa z oprijemom ter s tem domala kar sama zvozi ovinek.

Ford-kuga-2.0-180-458.1444590304.JPG.w.960px.jpg

Zaradi štirikolesnega pogona si kuga lahko podredi tudi kak manj zahteven teren ter gotovo zmore več, kot potrebuje večina voznikov, brez kakih težav pa tudi do težje dostopne počitniške destinacije pripelje prikolico ali čoln - ima namreč tudi električni sistem za stabilizacijo priklopnika.

Ford-kuga-2.0-180-186.1444592398.JPG.n.960px.jpg

Pospeški in hitrosti so prepričljivi tudi na urejenih cestah in avtocestah, po želji pa se da tudi lagodno križariti in lenariti s prestavno ročico, kar omogoča izobilje motornega navora.

Ford-kuga-2.0-180-275.1444590429.JPG.e.960px.jpg

Pogonskemu sklopu tako ne gre kaj dosti očitati, v povprečju smo na testu porabili 7,5 litra goriva na sto kilometrov (tovarna 6,0/4,7/5,2), pri čemer nismo posebej pazili na porabo. Ob vztrajnem priganjanju poraba sicer zraste tudi na devet litrov, z umirjeno nogo pa brez težav pade v območje šestih litrov.

Ford-kuga-2.0-180-310.1444589128.JPG.n.960px.jpg

Med umirjeno vožnjo smo se lahko znova posvetili notranjosti kuge. Armaturka je ergonomsko zelo dobra, dolgočasnost pa odpihne njena razgibana arhitektura. Morda je za kak okus še preveč razgibana, še posebej ko nastopi čas za njeno čiščenje, črna piano plastika pa je tako ali tako magnet za prah.

Ford-kuga-2.0-180-286.1444589922.JPG.s.960px.jpg

"Čiščenje" pa bi potrebovala tudi sredinska konzola, saj je gumbov preveč, kar so vmes ugotovili tudi pri Fordu in vtis že popravili pri mondeu in prenovljenemu focusu.

Ford-kuga-2.0-180-263.1444590008.JPG.e.960px.jpg

Ob obilici gumbov se je kar samo vsililo nagradno vprašanje: "Koliko je v kugi gumbov in stikal?" Že na volanu smo jih našteli 15, pri dvopodročni samodejni klimi 11, pri infozabavnem sistemu pa smo kar obupali. Ta namreč spominja na stare glasbene stolpe, napis Sony ni tam kar tako, kar pa ima pozitivno plat pri zvoku, ki je lahko tudi vrhunski. Za to poskrbijo ojačevalec in kar 10 zvočnikov, skupaj z nizkotoncem (1.150 evrov).

Ford-kuga-2.0-180-317.1444590816.JPG.n.960px.jpg

Vozniku so sicer med vožnjo v pomoč štirivrstični prikazovalnik potovalnega računalnika (lahko kaže tudi, kaj se dogaja s pogonom), tipalo za dež in glasovno upravljanje nekaterih funkcij, druge informacije pa nam je prikazoval 4,2-palčni zaslon na sredini. Žal je za navigacijo treba doplačati 1.160 evrov, z njo dobite tudi večji petpalčni zaslon in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.

Ford-kuga-2.0-180-276.1444590899.JPG.n.960px.jpg

Odlagalnih površin za malenkosti in pijačo je dovolj in primernih velikosti, večkrat pa smo posegli po gumbu na stropu za spremembo ambientalne svetlobe (7 barv). V hladnih dneh bi z veseljem prižgali ogrevanje sedežev (270 evrov) ter še posebej prednjega stekla (180 evrov) - pozimi nepogrešljiva pripomočka, gretje vetrobrana pa je tudi za doplačilo v dražjih avtomobilih redkost.

Ford-kuga-2.0-180-303.1444590611.JPG.e.960px.jpg

Če se pri Fordu zares dobro spoznajo na pozimi dobrodošle pripomočke, če vam po nakupovanju odpiranje prtljažnika olajša brca pod odbijačem (990 evrov, skupaj s prostoročnim odpiranjem vozila in električno dvižnimi vrati prtljažnika) in če je vozniku v paketu za 1.175 evrov na voljo kar sedem varnostnih pomočnikov (preprečevanje naleta, branje znakov, samodejni preklop med dolgimi lučmi, pomoč pri parkiranju, večstopenjski opozorilnik pred nenamerno spremembo voznega pasu - tudi s popravljanjem volana -, opozorilnik na mrtvi kot in nezbranost voznika,) pa jim preglavice povzročajo brisalniki.

Ford-kuga-2.0-180-288.1444589779.JPG.w.960px.jpg

Ne njihovo delovanje, na katerega nimamo pripomb, pač pa njihova postavitev. Pri kugi prednja štrlita izpod motornega pokrova (pri elegantnem petvratnem mondeu pa prav neugledno iz pokrova prtljažnika), kar ne pusti dobrega vtisa tako pri sicer všečnem videzu kot pri aerodinamiki.

Ford-kuga-2.0-180-152-1.1444592497.jpg.n.960px.jpg

Z najmočnejšim turbodizlom in bogato opremo se tako kuga že dodobra približa bistveno dražjim prestižnim znamkam, za nižjo ceno pa tako pod črto ponuja že več kot soliden paket. Ta zna in ponudi res veliko, še vedno pa ne zna vsega in na koncu najbrž ne bo povsem omehčala tistih, ki od avtomobila pričakujejo le najboljše in najbolj imenitno. A z elegantnim dizajnerskim paketom, opremo Titanium Plus, avtomatiko in morda svetlim usnjem, je že krepko bliže uspehu.

Ford-kuga-2.0-180-112-1.1444588860.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

26.06.2015
24.09.2013
20.02.2014
FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.