Parkiranje, čeprav se zdi ta manever zelo preprost, je danes krivo za veliko bušk na avtomobilih Slovencev. AMZS inštruktor Centra varne vožnje na Vranskem svetuje: »Vzemite si čas in zaupajte sodobnim pripomočkom, kameram in senzorjem. Te Slovenci premalo uporabljamo.«
Sodobni avtomobili, tudi avto nižjega razreda kot je opel corsa, nam danes pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji, kamere in tudi sistemi za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Vprašanje je le, če znamo te pripomočke s pridom uporabiti.
V avtošoli so nas učili, da uporabljamo ogledala, vržemo pogled prek ramen in si ogledamo okolico, preden porinemo avto na parkirno mesto. To sicer velja še danes, razlika je le v tem, da nam sodobni avtomobili pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji, kamere in tudi sistemi za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Inštruktor Centra varne vožnje na Vranskemq Matej Gaber ob tem svetuje, naj si za parkiranje vzamemo čas in temu manevru namenimo več pozornosti, saj se navidezno preprosto opravilo še danes pogosto konča z buškami na pločevini. O tem poročajo tudi statistike zavarovalnic, saj je poškodba pločevine pri parkiranju ena od pogostejših pri uveljavljanju škodnih zahtevkov. Res pa je, da je med njimi veliko zrežiranih.
S tem izzivom so se spopadli tudi kandidati druge delavnice Najboljši poslovni vozniki 2015, ki so se za volanom opla adama S, corse, mokke, insignie in zafire tourerja preizkusili na šestih postajah - v spretnosti na drseči podlagi, spretnosti v vožnji med stožci, pri parkiranju, na terenu, v vožnji s tako imenovanimi pijanimi očali in v varčni vožnji. Na drugi delavnici so tekmovali člani ekip podjetij Zarja Elektronika, SRC, Generali Zavarovalnica, HIS, Publicus in Svetprint.
Podjetja so na prvem dogodku dosegla podobne rezultate, med njimi pa je le Zarja Elektronika osvojila dve zmagi na posameznih postajah. Najboljša ekipa druge delavnice se bo uvrstila v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem 12. novembra. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa banke Unicredit.
Test: Spretnost parkiranja
Le štiri metre dolžine opel corse, pa vseeno konkreten izziv. Takšnih parkirišč, kot so ga improvizirali v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v prometu sicer ni. Se ga pa da hitro obvladati s spretnim sukanjem volana in predvidevanjem. Če tega ni, je tudi corsa lahko prevelika.
Izziv: Na tej postaji se vozniki preizkušajo v hitrostnem obračanju vozila v garaži in bočnem parkiranju vozila. Cilj je doseči čim krajši čas in med samo vožnjo ostati brez kazenskih točk. Že dotik zidu, prevrnjen stožec ali odstranjena žogica na stožcu jim prinese dodatne kazenske točke oziroma pribitek sekund pri skupnem času. Pri tej preizkušnji se dokaže, kdo je najhitrejši in najbolj natančen pri vožnji.
Ja, ni bilo prav lahko. Tudi zato, ker je bilo med vajo nekaj živčnosti, štoparica je tekla. V prometu tega pritiska ni. Sicer pa je pri parkiranju pomembna preglednost iz vozila, iz corse se kar dobro vidi, so povedali v ekipi Generali Zavarovalnice. Z malo opel corso so spretno manevrirali na improviziranem parkirišču.
AMZS inštruktor Matej Gaber o pravi taktiki (na sredini): Vajo so dobro izpeljali tisti, ki so bili hitri in natančni hkrati, obenem pa so znali s pridom izkoristiti sodobne pripomočke za parkiranje - parkirne senzorje in kamero.
Test: Pijana očala
S sicer stabilnim štirikolesnikom na pedala so se kandidati zapodili med stožce. Preprosta naloga, če ne bi nosili posebnih očal, ki simulirajo visoko stopnjo alkoholiziranosti.
Izziv: Na tej točki so se lahko kandidati preizkusili v vožnji z gokartom na pedala. Med postavljenimi stožci so se zapeljali po progi in premagovali ovire na njihovi poti. V drugi vožnji so si udeleženci nadeli očala, ki simulirajo opitost, in z njimi prevozili isti krog. Vsaka padla žogica in podrt stožec sta prinesla dodatne kazenske točke. Kazenske točke so se prištele času izvedbe vaje in tako smo dobili zmagovalca šaljivo zabavne preizkušnje.
Ne pijemo, ko vozimo, zato je bila ta vaja kar šokantna. Mislim, da je bila to vožnja na pamet, če bi se v takšnem stanju znašel na cesti, se ne bi dobro končalo, so komentirali člani ekipe HIS.
Ekipa SRC si je na drugi delavnici prislužila najboljše ocene pri parkiranju opla corse, pri čemer so s pridom uporabljali kamero in parkirne senzorje.
Opel mokka je s štirikolesnim pogonom z lahkoto obvladovala terenski poligon AMZS Centra varne vožnje na Vranskem. Najhitrejši so bili tisti, ki so se vaje lotili previdno in počasi.
Zahteven preizkus za dizelsko insignio, kako porabiti čim manj goriva pri vožnji v klanec, speljevanju ...
Navdušenje ekip druge delavnice: najboljši poslovni vozniki, smeh pa predvsem pri boljših
Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.
Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?
Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes
Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona
Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost
Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu