Članki
Vsebinsko oglaševanje

Slovenci slabo parkiramo, so nam kamere le za okras?

Pri parkiranju smo prehitri in premalo natančni, ob tem ne znamo uporabljati sodobnih pripomočkov, zato so buške na pločevini pogoste
08.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 25.07.2017 09:16
Čas branja: 4 min

Parkiranje, čeprav se zdi ta manever zelo preprost, je danes krivo za veliko bušk na avtomobilih Slovencev. AMZS inštruktor Centra varne vožnje na Vranskem svetuje: »Vzemite si čas in zaupajte sodobnim pripomočkom, kameram in senzorjem. Te Slovenci premalo uporabljamo.«

npv-prvi-dan-085-jm.1444346250.JPG.s.960px.jpg
Sodobni avtomobili, tudi avto nižjega razreda kot je opel corsa, nam danes pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji, kamere in tudi sistemi za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Vprašanje je le, če znamo te pripomočke s pridom uporabiti.

V avtošoli so nas učili, da uporabljamo ogledala, vržemo pogled prek ramen in si ogledamo okolico, preden porinemo avto na parkirno mesto. To sicer velja še danes, razlika je le v tem, da nam sodobni avtomobili pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji, kamere in tudi sistemi za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Inštruktor Centra varne vožnje na Vranskemq Matej Gaber ob tem svetuje, naj si za parkiranje vzamemo čas in temu manevru namenimo več pozornosti, saj se navidezno preprosto opravilo še danes pogosto konča z buškami na pločevini. O tem poročajo tudi statistike zavarovalnic, saj je poškodba pločevine pri parkiranju ena od pogostejših pri uveljavljanju škodnih zahtevkov. Res pa je, da je med njimi veliko zrežiranih.

S tem izzivom so se spopadli tudi kandidati druge delavnice Najboljši poslovni vozniki 2015, ki so se za volanom opla adama S, corse, mokke, insignie in zafire tourerja preizkusili na šestih postajah - v spretnosti na drseči podlagi, spretnosti v vožnji med stožci, pri parkiranju, na terenu, v vožnji s tako imenovanimi pijanimi očali in v varčni vožnji. Na drugi delavnici so tekmovali člani ekip podjetij Zarja Elektronika, SRC, Generali Zavarovalnica, HIS, Publicus in Svetprint.

Poročilo iz prve delavnice in več o projektu

Podjetja so na prvem dogodku dosegla podobne rezultate, med njimi pa je le Zarja Elektronika osvojila dve zmagi na posameznih postajah. Najboljša ekipa druge delavnice se bo uvrstila v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem 12. novembra. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa banke Unicredit.

Test: Spretnost parkiranja

npv-prvi-dan-102-jm.1444327859.jpg.n.960px.jpg

Le štiri metre dolžine opel corse, pa vseeno konkreten izziv. Takšnih parkirišč, kot so ga improvizirali v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v prometu sicer ni. Se ga pa da hitro obvladati s spretnim sukanjem volana in predvidevanjem. Če tega ni, je tudi corsa lahko prevelika.

Izziv: Na tej postaji se vozniki preizkušajo v hitrostnem obračanju vozila v garaži in bočnem parkiranju vozila. Cilj je doseči čim krajši čas in med samo vožnjo ostati brez kazenskih točk. Že dotik zidu, prevrnjen stožec ali odstranjena žogica na stožcu jim prinese dodatne kazenske točke oziroma pribitek sekund pri skupnem času. Pri tej preizkušnji se dokaže, kdo je najhitrejši in najbolj natančen pri vožnji.

npv-prvi-dan-092-jm.1444327860.jpg.n.960px.jpg

Ja, ni bilo prav lahko. Tudi zato, ker je bilo med vajo nekaj živčnosti, štopari­ca je tekla. V prometu tega pritiska ni. Sicer pa je pri parkiranju pomembna preglednost iz vozila, iz corse se kar dobro vidi, so povedali v ekipi Generali Zavarovalnice. Z malo opel corso so spretno manevrirali na improviziranem parkirišču.

npv-prvi-dan-091-jm.1444327861.jpg.n.960px.jpg
AMZS inštruktor Matej Gaber o pravi taktiki (na sredini): Vajo so dobro izpeljali tisti, ki so bili hitri in natančni hkrati, obenem pa so znali s pridom izkoristiti sodobne pripomočke za parkiranje - parkirne senzorje in kamero.

Test: Pijana očala

npv-prvi-dan-081-jm.1444327867.jpg.n.960px.jpg

S sicer stabilnim štirikolesnikom na pedala so se kandidati zapodili med stožce. Preprosta naloga, če ne bi nosili posebnih očal, ki simulirajo visoko stopnjo alkoholiziranosti.

Izziv: Na tej točki so se lahko kandidati preizkusili v vožnji z go­kartom na pedala. Med postavljenimi stožci so se zapeljali po progi in premagovali ovire na njihovi poti. V drugi vožnji so si udeleženci nadeli očala, ki simulirajo opitost, in z njimi prevozili isti krog. Vsaka padla žogica in podrt stožec sta prinesla dodatne kazenske točke. Kazenske točke so se prištele času izvedbe vaje in tako smo dobili zmagovalca šaljivo zabavne preizkušnje.

npv-prvi-dan-083-jm.1444327864.jpg.n.960px.jpg
Ne pijemo, ko vozimo, zato je bila ta vaja kar šokantna. Mislim, da je bila to vožnja na pamet, če bi se v takšnem stanju znašel na cesti, se ne bi dobro končalo, so komentirali člani ekipe HIS.

npv-prvi-dan-070-jm.1444327868.jpg.n.960px.jpg
Ekipa SRC si je na drugi delavnici prislužila najboljše ocene pri parkiranju opla corse, pri čemer so s pridom uporabljali kamero in parkirne senzorje.

npv-prvi-dan-124-jm.1444327870.jpg.n.960px.jpg
Opel mokka je s štirikolesnim pogonom z lahkoto obvladovala terenski poligon AMZS Centra varne vožnje na Vranskem. Najhitrejši so bili tisti, ki so se vaje lotili previdno in počasi.

npv-prvi-dan-110-jm.1444327871.jpg.n.960px.jpg
Zahteven preizkus za dizelsko insignio, kako porabiti čim manj goriva pri vožnji v klanec, speljevanju ...

npv-prvi-dan-132-jm.1444327873.jpg.n.960px.jpg
Navdušenje ekip druge delavnice: najboljši poslovni vozniki, smeh pa predvsem pri boljših

Foto: Jure Makovec

Preberite tudi:

24.09.2015
05.10.2015
30.10.2015
09.11.2015
12.11.2015
16.11.2015

Projekt Najboljši poslovni vozniki je namenjen k spodbujanju vseh voznikov službenih in dostavnih vozil k odgovorni, varčni in predvsem varni vožnji. 

Zakaj sodelovati?

  • brezplačni team-building za vas in vaše sodelavce,
  • zanimiv, dinamičen, zabaven in koristen program je nagrada in priznanje izbranim zaposlenim,
  • investicija v dodatna znanja, spretnosti in kompetence zaposlenih,
  • boljši poslovni vozniki podjetju omogočajo občutne prihranke (z varčnejšo in varnejšo vožnjo),
  • pozitivno medijsko pojavljanje vašega podjetja v uredniški reportaži, objavljeni v tiskani in spletni izdaji časnika Finance.

Potek in opis izbora

15. 10. 2019 v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem

Vsako podjetje lahko prijavi 2 do 4 sodelavce, udeležba za vse pa je brezplačna. Ekipe se bodo lahko udeležile: 

  • praktičnih spretnostnih vaj na poligonu AMZS Centra varne vožnje in
  • praktičnih vaj na terenu.
  • strokovnega posveta na temo homologacije, pametnega financiranja, dodatne opreme in drugih pravil ter posebnosti, ki veljajo za dostavna vozila.

Zmagovalci in nagrade:

  • vsi udeleženci prejmejo praktična darila in nagrade.

Na podlagi točkovanja in končne razglasitve rezultatov so posebej nagrajeni:

  • zmagovalci posameznih spretnostnih kategorij in
  • zmagovalna ekipa v seštevku točkovanja vseh kategorij na dogodku

Za vse tekmovalce so na dogodku na voljo tudi napitki, prigrizki in kosilo.

FINANCE
Članki
Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni? (PRO)

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.

FINANCE
Članki
(video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
Brez mestnih terencev nam živeti ni
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Brez mestnih terencev nam živeti ni (PRO) 8

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Članki
Umetna pamet ne reši pobeglega zadka
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Umetna pamet ne reši pobeglega zadka (PRO)

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona

FINANCE
Članki
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč (PRO)

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost

FINANCE
Članki
(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni (PRO)

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu