Avto

Skoraj človeška pamet in diskreten luksuz superlimuzine prihodnosti

Superlimuzina, ki skoraj obvlada avtonomno vožnjo, sama parkira in zabava voznika in potnike

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 08.10.2015 08:31
Čas branja: 4 min

Višji avtomobilski razred je v zadnjih letih postal pravi razvojni laboratorij. Limuzine tega razreda namreč na trg prinašajo najsodobnejše rešitve, inovacije, ki so sprva pogosto nerazumljive, a v praksi uporabne in tako razkoš­ne, da presegajo vsa pričakovanja. To vlogo je odigral BMW serije 7, ki smo ga preizkušali v Lizboni.

BMW7-2-mm.1444238970.jpg.c.960px.jpg
BMW serije 7 je pravi laboratorij na štirih kolesih, saj prinaša kup tehnike, prvič uporabljene v tem razredu. Denimo inovativno sestavo karoserije, ki je hibrid jekla, aluminija in karbona. V kabini uvaja senzorje, ki kretnje prevajajo v ukaze, zadnja sedeža nista le razkošna, med njima je prenosna tablica ...

Pred razkritjem serije 7 junija letos sem se spraševal, kaj proizvajalci sploh še lahko ponudijo v najvišjem avtomobilskem razredu, če odštejemo megarazkošni razred rolls-royceov in bentleyjev. Še več luksuza, prostora, moči, opreme ...? Razkritje je dalo delno drugačne odgovore. Luksuz in moč seveda štejeta, a nista več na prvem mestu. Razkošje je spremenilo obliko, BMW serije 7 ni postavljaški orjak, tako kot denimo Mercedes-Benzov S. Svojih 5,1 oziroma 5,24 metra dolžine (podaljšana različica) in dva metra širine poskuša sramežljivo skriti. Zasnova karoserije je hibrid karbona, ojačenega s steklenimi vlakni, jekla in aluminija, ki zmanjšuje maso za 130 kilogramov, obenem pa poskrbi za nižje težišče in dobro zvočno izolacijo. Bolj kot velikost in moč v ospredje stopajo tehnične rešitve, kot so denimo samodejna vožnja, ta je tik pred vrati, parkiranje brez voznika za volanom, prenosna in s spletom povezana tablica med zadnjima sedežema, senzorji, ki omogočajo, da radio in telefon upravljate zgolj z zamahom roke, brez dotika. Ključ je postal pametni računalnik z zaslonom na dotik, laserski žarometi svetijo 600 metrov daleč ...

BMW7-3-mm.1444238971.jpg.n.960px.jpg

BMW7-5-mm.1444238973.jpg.n.960px.jpg

Razkošje na nevsiljiv način

Sredi septembra letos sem največji BMW tudi preizkusil na znanih zavitih cestah obmor­ske Portugalske, skozi Estoril, Cascais do Mafre in nazaj. Pričakovanja so bila, kot vsakič znova za volanom BMW, visoka, morda celo previsoka. Obliki priznavam eleganco, ne pa tudi izvirnosti. Voznikovo okolje je brezhibno, usedem se na širok in udoben sedež, nastavljiv v več smereh, z masažo, ogrevanjem in hlajenjem. Položaj za volanom je brez napake, verjamem, da takšnega najde prav vsak, ne glede na telesne mere. Armaturna plošča pa je glede na razred in osnovno ceno najmanj 100 tisočakov kar nekako skromna. Nizek senčnik nad merilniki, široka sredinska konzola in zaslon na dotik so lični, pregledni in v praksi enostavno uporabni. Okolje deluje estetsko in zelo kakovostno, nekako domačno, nikakor pa ne kričeče razkošno kot pri tekmecu mercedes-benzu S. Šele ko se poglobim v podrobnosti, BMW 7 razkrije svoje sladkorčke. Ključ, ki je pravzaprav pametna naprava, je lahko daljinec za samodejno parkiranje (ta funkcija bo na voljo novembra), z njim lahko upravljate klimatsko napravo in še kaj. Ker so funkcije energijsko potratne, pa potrebuje svoj polnilnik pod naslonom za rokami. Tja položim še telefon, ki se brezžično napolni v uri in pol.

BMW7-4-mm.1444238974.jpg.n.960px.jpg

Kretnje namesto dotika, pritajena moč V8

Vrtenje kazalca v desno poveča glasnost radia, v levo jo zmanjša, druga kretnja dvigne slušalko pred tem povezanega telefona. Hecni funkciji, ki se pozneje izkažeta kot zelo uporabni. Prvi del poti prevozim z različico 750i xDrive, ki jo poganja 4,4-litrski V8 s 330 kilovati (450 konjskimi močmi). Ta je pri običajnem tempu nezaznaven, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik, za katerega sploh ne veš, da deluje. Zavoji nad Cascaisom ponudijo možnost hitrejše vožnje, veliki V8 pritajeno zagrmi, potisne telo ob sedež, okoli dve tone težko in 5,24 metra dolgo limuzino pa do stotice požene le v 4,4 sekunde. Vrednost, ki so jo pred kratkim dosegali le športni avtomobili, doseže potiho in nespektakularno, brez razgrajanja, cviljenja gum, cukanja motorja ali menjalnika, kot airbus pri pospeševanju na stezi. Drugi del poti prevozim z dizelskim 730d s 195 kilovati in pospeškom do stotice v 6,1 sekunde. Vstopni motor prinaša več sape kot veliki V12 v 750i pred tremi generacijami, potrebe po več moči ni v nobenem primeru. Želje tistih, ki si lahko privoščijo tak avto, pa najbrž obstajajo, zato ima BMW še 740i, 750i, prihaja tudi 760i ...

Dinamika z veliko začetnico

BMW7-1-mm.1444238976.jpg.n.960px.jpg

Zavoji razkrijejo še drugo plat sedmice - dinamiko. Zdaj bolje razumem, zakaj so inženirji težja jeklo in aluminij uporabili pri zasnovi spodnjega dela karoserije, karbon pa pri zgornjem. Sedmica ima zelo nizko težišče, v zavoje pade igrivo, progresivni volan pa deluje tako natančno, da z njim lahko krmariš milimetrsko natančno. Takšnega občutka ne ponuja noben avto v tem razredu. Na dejstvo, da sedim v res velikem avtu, me spomnijo le ostri zavoji, kjer 5,24-metrska limuzina potrebuje več prostora, saj hitro zapeljem na rob ceste. Programi eco pro, comfort, sport in sport +, ki določajo nastavitve zračnega podvozja, menjalnika, volana in plina, se vklapljajo tudi samodejno. Gumb adaptive namreč prepozna želje voznika, na grobost se odzove s čvrstim vzmetenjem in odzivnim motorjem, na nežnost z mehkobo, ki luknjaste ceste spreminja v avtoceste. Le kucljev ne zna obvladati tako dobro, nezaznavno, kot Mercedes-Benzov magic body control.

Vozi skoraj sam, zna veliko, a ne vsega

Iz zavojev na avtocesto. Z vklopljenim radarskim tempomatom in sistemom za sledenje znotraj črt sedmica dejansko vozi sama, pospešuje, zavira in zavija. Po dobrih desetih sekundah me opozori, da primem volan, da sama pač ne sme voziti. A dejansko sem dobil občutek, da je samodejna vožnja le streljaj stran. V ugodju tehnike se spomnim pomanjkljivosti, na katero je opozoril dva razreda manjši audi A4, ki sem ga spoznal v začetku septembra. Sklop kamer in senzorjev BMW 7 sicer zaznava prometne znake, a ne zna prilagajati hitrosti omejitvam na cesti in samodejno zavirati pred zavoji kot v audiju A4. Simon Langhofer iz BMW je pojasnil, da je sistem namenjen predvsem vožnji po avtocesti.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)