Tako je za petkovo izdajo revije Manager povedal predsednik avtomobilskega grozda Slovenije (ACS) Dušan Bušen. V panogi prevelike nervoze zaradi pešanja Kitajske ni.
Izvoz avtomobilske industrije, kamor sodijo proizvajalci sestavnih delov za motorna vozila in edini proizvajalec avtomobilov Revoz, se od leta 2009, ko so prihodki teh podjetij upadli za petino, na 2,4 milijarde evrov, vseskozi povečuje. To je razveseljiv podatek, sploh ker ta industrija neposredno zaposluje 27 tisoč ljudi, posredno pa 150 tisoč.
Najboljši v panogi je KLS Ljubno
Kot najboljše podjetje v panogi se je letos izkazalo manjše podjetje KLS Ljubno, ki izdeluje obroče za vztrajnike motorjev. Lani so ustvarili 32,5 milijona evrov prihodkov in 8,7 milijona evrov čistega dobička ter dosežka iz leta 2013 popravila za 17 oziroma 31 odstotkov. Njihova daleč najboljša kazalca v primerjavi z drugimi podjetji v panogi sta 31-odstotna dobičkonosnost prihodkov in 95.307 evrov dodane vrednosti na zaposlenega. Družbi dobro kaže tudi letos, saj je v prvih osmih mesecih po besedah direktorja Mirka Straška dosegla 19-odstotno rast prodaje. Kako kaže naprej, Strašek ne razkriva. Pravi le, da so naročila v tem trenutku dobra.
Lepo raste tudi LTH Castings
Med velikimi družbami lepo raste tudi škofjeloški LTH Castings (prej LTH Ulitki), izdelovalec različnih ulitkov. Dele dobavlja predvsem nemškim avtomobilskim znamkam, največji kupec je Daimler. Lani so prodajo povečali za 19 odstotkov, na 174 milijonov evrov, dobiček pa kar za 60 odstotkov, na 18,4 milijona. Prav tako dobro jim gre letos. V prvih treh četrtletjih so prodajo povečali za 20 odstotkov, na 154 milijonov evrov, leto pa bodo končali s 17,6-odstotno rastjo in 207 milijoni evrov prihodkov. Obenem so optimistični tudi za leto 2016.
Kdo je skočil in kdo padel
V vrhu lestvice najuspešnejših so se karte precej premešale (primerjali smo jo s tisto, ki smo jo naredili pred dvema letoma na podlagi podatkov iz leta 2012). Na drugo mesto je skočil Starkom, ki je pred dvema letoma zasedal 13. mesto. Razlog: lepa rast lastnika, nemškega Daimlerja. Večji skok v zadnjih dveh letih sta naredila še LTH Castings (z devetega na tretje mesto), ki je prav tako povezana z Daimlerjem - ta je njihov največji kupec, a dosežek pripisujejo predvsem večji dodani vrednosti izdelkov in novim poslom, enake razloge za rast in posledično skok s 15. na šesto mesto navajajo tudi pri Akrapoviču.
Med velikimi skoki omenimo še Grammer Automotive Slovenija (z 31. na osmo mesto), ki izdeluje dele za osebna in dostavna vozila znamk Fiat, Opel, BMW, Toyota, Audi, Volkswagen, Magna in Land Rover. Prihodke so v zadnjih dveh letih povečali s 37,4 milijona evrov na 48,3 milijona, izgubo 320 tisoč evrov v letu 2012 pa je podjetje lani spremenilo v 2,9 milijona evrov dobička. Leta 2013 so k rasti najbolj pripomogla naročila za programe GM Opel, Ford in znamko Land Rover, zadnja skupaj z Audijem pa je prispevala tudi k lanski rasti.
Največjo stabilnost v poslovanju so izkazali že omenjeni KLS Ljubno, Difa in TAB, ki se zadnji dve leti držijo med prvimi petimi, nekoliko so le zamenjali položaje.
Več o tem, kako gre slovenski avtomobilski industriji in kakšni so obeti tako doma kot v svetu, boste lahko prebrali v petkovem Managerju.