O tem smo tvitnili že mkinuli petek, afera pa se je od takrat samo še bolj razplamtela.
Volkswagen Is Told to Recall Nearly 500,000 Vehicles Over Emissions Software t.co/pfUwO0KWkY-- okolje&energija (@okolje_energija) September 18, 2015
Volkswagen je prevaro priznal, prvi mož koncerna Martin Winterkorn se je kupcem javno opravičil, delnica Volkswagna pa je včeraj stromoglavila za 18,6 odstotkov. Še v petek stota največja družba po tržni kapitalizaciji je izgubila 25 milijard vrednosti. Danes ob dveh je tržna kapitalizacija nemškega avtmobilskega giganta znašala 51,6 milijarde evrov.
Američani se počutijo opeharjene, ker so sledili volkswagnovim obljubam o čistih dizlih. Kaj sledi, kako se bo Volkswagen izvlekel iz te afere?
Predsednik uprave Martin Winterkorn naj bi po poročanju nemških medijev v petek odstopil, saj je izgubil podporo nadzornega sveta. Pred mesecem dni so mu sicer želeli pogodbo podaljšati še do leta 2018. Zamenjal naj bi ga predsednik uprave Porscheja Matthias Müller.
Scenarijev je več, noben od njih pa se za Volkswagen ne more dobro zaključiti, je za Autonews komentiral Bernsteinov analitik.
1; Zamenjava programske opreme, sledijo lahko nove tožbe
Volkswagen je po izbruhu afere zadržal prodajo volkswagnov jetta, beetle, passat in golf ter audijevega modela A3. Po najboljšem scenariju bo moral pri vseh 482 tisoč prodanih avtomobilih brezplačno zamenjati programsko opremo, ki bo tudi v prometu omogočila doseganje obljubljenih izpustov. To bi povzročilo tudi nekaj slabše zmogljivosti dvolitrskega turbodizla 2.0 TDI, ki je predmet preiskave.
Zmanjšanje zmogljivosti pa lahko sproži nove civilne tožbe z zahtevo po izplačilu odškodnine, te je pred leti zaradi enakih razlogov v ZDA izplačala japonska Mazda.
Drug vidik je upad vrednosti omenjenih avtomobilov. Po zapisu portala edmunds.com bodo omenjeni volkswagni in audiju kot rabljeni vredni manj zaradi afere, kupci bi podjetje lahko tožili zaradi večjega upada vrednosti in iztržili odškodnino.
2; Vračilo kupnine v vrednosti okoli deset milijard evrov
Še slabši scenarij za Volkswagen je vračilo kupnine za vsa vozila, ki ga kupci lahko zahtevajo ali izločitev vozil iz prometa. Ocenjujemo, da bi šlo v primeru odkupa za vrednost okoli deset milijard evrov. A ta scenarij je manj verjeten, saj omenjeni avtomobili ne pomenijo varnostne grožnje za voznike in druge udeležence na cesti, zato jih ameriška agencija za varnost ne more izločiti iz prometa.
3; Skoraj 17 milijardna kazen
Po ocenah EPA bi lahko Volkswagen zaradi kršenja okoljskih predpisov doletela kazen po 35 tisoč evrov za vsak avto, 16,9 milijarde evrov za celoten paket. Po izjavah Michaela Steela v Business Insiderju, odvetnika pisarne Morrison Foersten specializiranega za okoljske primere, se EPA in Volkswagen najbrž že pogajata o poravnavi precej manjše vrednosti. Steel meni, da bo EPA Volkswagnu najbrž naložila kazen v višini okoli milijarde evrov.
Kot primera navaja proizvajalca Hyundai in Kia, ki sta zaradi zavajanja pri podatkih o porabi goriva lani plačala 270 milijonov evrov kazni, General Motors pa je zaradi varnostnih napak, ki so povzročile prek sto smrtnih žrtev, plačal dobrih 800 milijonov evrov kazni.
Afera Volkswagen bo imela še dve pomembni posledici. Upočasnila bo prodor dizelskih avtomobilov na ameriški trg, ki je že doslej potekal zelo počasi, saj si dizelski avtomobili režejo le odstotek trga. Tu so oškodovani tudi drugi avtomobilski proizvajalci, BMW in Mercedes-Benz, pravijo pri Autonews. Poleg tega lahko do podobne preiskave pride tudi v Evropi, kjer si dizli režejo 50 odstotni delež.