Za dobrega golfista je "caddy" oziroma pomočnik na terenu nepogrešljiv člen dobre igre, saj mu nosi torbo in palice, ob tem nudi tudi moralno podporo, daje koristne nasvete, hkrati pa pozna izzive in skrite pasti golf igrišča. Caddy je golfistu dober partner in pomočnik, prav takšen pa je v svetu avtomobilizma tudi Volkswagnov caddy.
Volkswagen je v 11 letih prodal okrog 1,5 milijona primerkov prejšnje modelske generacije, na tem uspehu pa gradi tudi četrta generacija, ki začenja pohod tudi pri nas. Novi caddy na pogled sicer ne prinaša revolucije, ostrejše linije pa so v skladu s sedanjo hišno oblikovalsko filozofijo. Kompaktni dostavnik oziroma enoprostorec ostaja prepoznaven, še naprej ostaja funkcionalen, hkrati pa je pridobil nekaj karizme in dinamike.
Kot mestni dostavnik (furgon in kombi) je caddy izpopolnjen in posodobljen, enako pa velja tudi za njegov bratski model, ki je namenjen osebni rabi - oba sta ohranila mere prejšnje generacije. Furgon (tudi kot krpan in podaljšana različica maxi) bo za najmanj 15.689 evrov (1.2 TSI) nudil oporo obrtnikom in podjetnikom, kot kompaktni enoprostorec pa bo za najmanj 17.040 evrov (1.2 TSI) na vsakodnevnih poteh razbremenil družine.
Poleg skupaj sedmih motorjev TDI (55-110 kW/75-150 KM), TSI (62-92 kW/85-125 KM) in TGI (zemeljski plin) ter 7-stopenjskim samodejnim DSG menjalnikom, je caddy serijsko opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi ter štirikolesnim pogonom 4motion. Za 19.500 evrov (furgon) oziroma za 20.900 evrov (enoprostorec) je kupcem na voljo tudi različica na zemeljski plin 1.4 TGI z 81 kW (110 KM), kilogram stane 1,153 evra in na dolgi rok oziroma pri večjem številu prevoženih kilometrov velja razmisliti o takšni alternativi - na sto kilometrov namreč porabi 4,1 kg plina.
Približno 4,4 metra dolg enoprostorec (4,7 metra v različici maxi) z 2,68 metra medosne razdalje (tri metre kot maxi) s skupno štirimi nivoji opreme (conceptline, trendline, comfortline in highline) nagovarja širok krog strank, počitniška različica caddy beach pa ponuja primerno rešitev za pobeg v neznano. Ob začetku prodaje je na voljo tudi posebni model caddy four, ki temelji na opremi trendline, ob zatemnjenih zunanjih lučeh, 16-palčnih platiščih pa ponuja še v barvi vozila lakirana odbijača, ohišji zunanjih ogledal in stranske zaščitne letve.
Brez infotainmenta danes ne gre, številnim sistemom (navigaciji, radijskemu sprejemniku) pa je mogoče ukazovati tudi prek pet ali 6,3-palčnega zaslona na dotik. Tudi to je dokaz, da se caddy (in tudi konkurenca) avtomobilsko civilizira, modernizira ter se zdaj veliko bolj kot prej spogleduje z osebnimi avtomobili.
V potniški izvedbi je mogoča kombinacija s petimi ali sedmimi sedeži, vedno ima drsna vrata (s širino 700 milimetrov) na desni strani, kar velja tudi za gospodarsko različico. Pri tej je na voljo najmanj 3,2 kubičnega metra tovornega prostora, pri potniški varianta je prtljažnik odvisen od števila sedežev: najmanj 2.850 litrov (petsedežnik, krajša medosna razdalja) ali družinsko in dopustniško uporabnih 3.700 litrov pri petsedežni maxi izvedbi.
Foto: Gašper Miš