Avto

Zgodba 82-letnega Hermana Rauha: »Ko ne bom več zlezel na motocikel, bom umrl«

Z drugim umetnim kolkom se komaj premika, nekaj metrov na nogah je zanj večji izziv kot maraton za Dušana Mravljeta. Na motociklu pa oživi; zgodba 82-letnega Hermanna Rauha, ki se je iz 1.200 kilometrov oddaljenega Nürnberga prek prelaza Stelvio s prikoličarjem moto guzzi sam odpravil na otok Cres.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.08.2015 22:30
Dopolnjeno: 21.08.2015 06:49
Čas branja: 4 min

Spoznal sem ga na vroč dan konec letnega dopusta v kraju, kjer z družino preživljamo zadnjih deset poletij - v kampu Punta Križa na skrajnem jugu hrvaškega otoka Cres. Starikav, vidno utrujen od let, neznosne vročine, pozneje se je izkazalo, da tudi od življenja, a vedrega obraza. Sedel je na majhnem in nizkem kamp stolu, pred sabo je postavil še manjšo mizo, v ozadju je bil šotor, na začetku parcele pa živo rdeč moto guzzi 1000 strada iz sredine devetdesetih let s prikolico ob desni strani. Spoštovanje, motorist do dna duše, in to pri teh letih. »Star sem 82 let,« je na nejeveren pogled odgovoril Nemec Hermann Rauh in me povabil k mizici. Vmes je vstal, od stola le dober meter oddaljena prikolica, prekrita s ponjavo, mu je pomenila nepopisen izziv. Z rokami se je oprl na mizo, se opotekel, se takoj zatem ujel na prikolico in si za hip oddahnil. Tudi na le 50 metrov oddaljeno stranišče, do plaže in trgovine se vozi z motociklom, na katerega se povzpne kot mladenič. »Dejansko ne grem nikamor brez motocikla, kolk me daje, zdaj imam že drugega umetnega. Prvega sem dobil pred šestimi leti, a so me zdravniki zašuštrali. Vmes sem padel in si zlomil levo stegnenico,« pokaže na nogo in rdeče ter oteklo koleno. Pri mesarjenju na operacijski mizi so mu vstavili kovinsko palico za oporo, pri tem pa so uničili skoraj vse živce, zato leve noge skoraj ne čuti. »To je sicer fino, saj ne vem, ko me kaj useka,« se zareži. Hkrati pa je leva noga skoraj neuporabna tudi na motociklu, tudi za menjavanje prestav, zato je Rauh predelal mehanizem, da je takšen kot pri chopperjih. Navzgor ali navzdol, samo pohodi stopalko, nič dviganja prstov.

Hermann-rauh5-mm.1440091749.jpg.o.600px.jpg
»V desnih zavojih prikolico še danes dvignem daleč nad asfalt, v levih pa jo postavim počez, moj moto guzzi gre ob tem več kot 170 na uro,« z iskrami v očeh pripoveduje 82-letni Hermann Rauh.

V avtu kot riba v akvariju, zato vztraja na motociklu

Povprašam ga, zakaj se muči glede na svoje stanje, čeprav se mi hkrati že dozdeva, da poznam odgovor. »Avto sicer imam, a le za opravke, nikoli za dopust. V njem se počutim kot ribica v akvariju, na motociklu pa sem v stalnem stiku z okolico, vetrom, naravo, razgledi. Poleg tega je vožnja motocikla užitek, še posebej prikoličarja, saj se lahko vseskozi poigravam z zakoni fizike,« vedro pove Nemec v odlični in zelo jasni angleščini ter opiše vragolije, ki jih tudi pri teh letih počne s svojim moto guzzijem. Še danes v desnih zavojih dviguje prikolico daleč nad asfalt, v levih pa z zaviranjem motocikla, prikolica nima zavor, oddrsi skozi zavoje, kjer prikolica po fizikalnih načelih pač sili po svoje. To mu je prišlo prav tudi v ozkih zavojih italijanskega prelaza Stelvio, ki se vzpenja na 2.757 metrov in sodi med 10 najbolj nevarnih cest na svetu. Nanj se je povzpel na svoji več kot 1.200 kilometrov dolgi poti skozi pet držav, iz nemškega Nürnberga do hrvaškega Cresa. Rad se vrača na Hrvaško, prvič je bil na Jadranu že leta 1963, a pravi, da se je tudi hrvaška obala v tem času precej spremenila. »Manj je zelenja, rib v morju, več turistov, le Dubrovnik je enako lep kot pred 50 leti.«

Hermann-rauh3-mm.1440091751.jpg.o.600px.jpg

Poleg Stelvia je Rauh premagal še nekaj nižjih italijanskih prelazov, na prikolici ima tudi nalepko Vršiča in še nekaterih drugih vrhov, ki mu v jeseni življenja pomenijo toliko kot zmage na svetovnem pokalu. Je vse prevozil sam? »Večinoma,« pravi Nemec, ki zadnjih 30 let živi kot samotar. »Leta 1985 me je zapustila žena in s seboj vzela otroke, od takrat imam vsaj čas zase,« se kislo nasmehne. Zdaj prijateljuje s 75-letno gospo, a zanjo ni našel prostora v prikolici. »Ne mara vročine, poleg tega pa, kam naj spravim šotor, oblačila in orodje za mojega moto guzzija!?« se priduša. Še pred osmimi leti se je prevažal predvsem na dveh kolesih, z yamaho 650 brez stranskega dodatka. Usodna pa je bila pot v Dubrovnik leta 2007. »Yamaha s 650-kubičnim štirivaljnim motorjem je bila sanjska, na njej sem lahko preživel devet ur vožnje, ustavil sem se le za pol ure za polnjenje rezervoarja in kavico, res čudovit potovalni motocikel,« se spominja ­Rauh. Le v kampu je imel težave, saj je v nahrbtnik lahko spravil le šotor in skoraj nič drugega. »Plazil sem se po tleh, ko je k meni pristopil Italijan in mi rekel: videti ste, kot da bi potrebovali stol in mizico, čez pet minut se je vrnil s ponujenim, sam pa sem sklenil, da ne grem več na dopust brez teh dveh stvari,« se spominja.

Hermann-rauh2-mm.1440091746.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh1-mm.1440091747.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh4-mm.1440091750.jpg.o.600px.jpg

Predelal moto guzzija v prikoličarja

Yamaho je tisto leto podaril hčerki, sam pa se je lotil predelave moto guzzija 1000 strada, ki mu je sam privijačil prikolico in ji dodal še stranska vratca, da laže doseže njeno vsebino, 18-palčna kolesa je zamenjal s 15-palčnimi, prilagodil vzmetenje in se odpravil novim dogodivščinam naproti. Zakaj moto guzzi? Znamka mu je bila vselej všeč, poleg tega je ta model preprost za vzdrževanje, saj lahko z orodjem, ki ga vozi s seboj, sam popravi skorajda vse. Nekaj let je bil celo trgovec Moto Guzzija, a prodaja od šest do osem motociklov na leto ni zadoščala za preživetje, zato je trgovino čez nekaj let zaprl in se zaposlil kot vodja vzdrževanja pri Grundigu. Ko je izdelovalec radiev in televizijskih sprejemnikov zaprl vrata, pa je delal kot samostojni novinar za klasične motocikle pri različnih nemških revijah.

Hermann-rauh9-mm.1440091753.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh8-mm.1440091754.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh7-mm.1440091755.jpg.o.600px.jpg

Pri -30 stopinjah mu je šal primrznil na lica, a ga to ni ustavilo

Ljubezen do motociklov se ga je prijela že v rani mladosti. Pri 19 si je kupil prvega, četudi je komaj zbral denar za druge, življenjsko bolj nujne stvari, letos pa šteje že 63 let na motociklu. Najbolj se mu je v spomin vtisnil 650-kubični prikoličar zündapp, s katerim se je prevažal v sedemdesetih. »To je bil najboljši motocikel, še danes ga pogrešam,« se spominja ­Rauh, ki je s svojim prvim prikoličarjem preživel 10 let. Tisti čas ni imel avtomobila, z motociklom se je zapeljal povsod, poleti in pozimi. »Svoje meje sem doživel neko trdo zimo, ko se mi je pri minus 30 stopinjah šal prilepil na obraz, še danes se mi pozna rdečica,« pravi in pokaže na obe lici.« Tisti dan je ostal doma, naslednji dan pa se je odpravil v 40 kilometrov oddaljeno službo. »Bilo je le -25 stopinj,« se zareži, ob tem pa mu zasijejo oči.

Hermann-rauh6-mm.1440091756.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh11-mm.1440091758.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh10-mm.1440091759.jpg.o.600px.jpg

Motocikla ne bo nikoli zamenjal za kavč in televizor

Nemec, okužen z motocikli, kljub svojemu zdravstvenemu stanju in visoki starosti še ni vrgel puške v koruzo. »Boste vztrajali do konca?« ga dregnem. »Moj najboljši prijatelj iz mladosti se je pogosto vozil z mano, pri 80 letih pa so mu začele pešati moči, na motociklu ni bil več zanesljiv, zato ga je parkiral v garažo in se spremenil v lenuha pred televizorjem, kmalu zatem je umrl,« mi odgovori in doda, da se sam še vedno počuti varnega. »Konec bo šele, ko ne bom več mogel zlesti na motocikel in se odpeljati krog ali dva, takrat bom umrl, o tem sem prepričan!« odločno pristavi.

Hermann-rauh12-mm.1440091760.jpg.o.600px.jpg

Ko se posloviva, mu pustim svoj stol, s katerega se laže dvigne, hvalež­no me pogleda. Se vidimo prihodnje leto, gospod Rauh? »Vsekakor se vrnem, a v kamp Solaris v Umagu, kjer laže zlezem v vodo.«

Hermann-rauh13-mm.1440091761.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh16-mm.1440091762.jpg.o.600px.jpg

Hermann-rauh14-mm.1440091763.jpg.o.600px.jpg

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Moje finance
Nakup
Na počitnice na Hrvaško s prikolico? Pazite, ni poceni!   
Moje finance
Pameten nakupMaja Virant Na počitnice na Hrvaško s prikolico? Pazite, ni poceni!   

Rok bo že tretje leto poletni dopust preživ­ljal v počitniški prikolici v istrskem kampu. Nad takšnim dopustovanjem je navdušen, njegova otroka sta lahko vse poletje na morju, počitniške dneve preživljajo na prostem, živijo v naravi. A takšen dopust ni prav poceni. Roka stane dobre štiri tisočake na sezono.

FINANCE
Subvencije
To so podjetja, ki so dobila subvencije za novosti v lesarstvu
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin To so podjetja, ki so dobila subvencije za novosti v lesarstvu

V zadnjem razpisu gospodarskega ministrstva je bilo na voljo pet milijonov evrov nepovratnih spodbud

IZVOZNIKI
Novice
TPV prikolice prodaja po vsej Evropi
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj TPV prikolice prodaja po vsej Evropi
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Nepremičnine
Slovenski gradbinci kamionov ne kupujejo glede na ceno, temveč …
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Slovenski gradbinci kamionov ne kupujejo glede na ceno, temveč …

V Sloveniji so lani prodali 159 novih tovornih vozil, prirejenih za potrebe gradbeništva in komunalnih storitev, letos jih bodo skoraj gotovo še več.

FINANCE
Avto
Prestižni volkswagen, ki postavlja merila na cesti in terenu
Avto
AvtoMiloš Milač Prestižni volkswagen, ki postavlja merila na cesti in terenu 26

Novi volkswagen touareg bo s terenskim paketom omogočal plezanje po 60-stopinjskih klancih in 35-stopinjske nagibe. Ob tem se bo tudi na cesti izkazal s številnimi asistenčnimi sistemi, izrazitim prostorom in udobjem.