Avto

Drugorazredne kolesarje ogroža tudi neurejena infrastruktura

Kolesarji so ob pešcih najbolj ogrožena skupina v prometu, najbolj jih ogroža neurejena kolesarska infrastruktura

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.08.2015 09:00
Čas branja: 2 min

Število kolesarjev raste iz leta v leto, vzporedno s tem se povečuje tudi število primerov, ko so kolesarji udeleženi v prometnih nesrečah. Do konca julija letos je na slovenskih cestah umrlo že 13 kolesarjev, lani v enakem obdobju pa šest, navajajo na agenciji za varnost prometa. Kolesarji so ob pešcih sicer najbolj ogrožena skupina v prometu, v cestnem prometu pa so manj varni kot drugi udeleženci. Predvsem so slabše vidni, njihova vidnost pa je obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje: hitrejši so, slabše so opazni.

kolesarjenje-ljubljana1-ih.1381860944.jpg.e.960px.jpg
Ugotovitve tujih študij kažejo, da je v povprečju pot s kolesom dolga med tri in pet kilometrov. Najpogosteje kolo uporabljajo mladi in starejši, v prometnih nesrečah pa so najpogosteje udeleženi starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let. Nošenje kolesarske čelade je sicer obvezno le za otroke, mlajše od 14 let, a bi bilo priporočljivo, če bi jih nosili vsi kolesarji.

Na agenciji za varnost prometa poudarjajo pomembnost tega, da pravila, ki veljajo za kolesarje, poznajo tudi drugi udeleženci v prometu. Ob tem navajajo, da je več kot 30 odstotkov kolesarjev v prometnih nesrečah umrlo zaradi neupoštevanja pravil o prednosti.

- Voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora na primer dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, ko voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti. V tem primeru mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.

- Kolesarji lahko vozijo po označenih kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem do 50 kubičnih centimetrov prostornine, izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo biti pozorni, da vozijo čim bližje desnemu robu vozišča, ne smejo pa zavzeti več kot en meter od roba vozišča.

Slaba infrastruktura ogroža kolesarje

Kolesarje najbolj ogroža neurejena kolesarska infrastruktura, na primer pomanjkanje kolesarskih stez, neustrezno izvedene kolesarske steze z raznimi pentljami, ki povzročajo zmedo in voznike zavajajo, da bo kolesar zavil. Za kolesarje je nevarno tudi odpiranje vrat parkiranih avtomobilov, mimo katerih se vozijo.

Varnost kolesarjev v mestu bi se lahko izboljšala prav z ustrezno infrastrukturo - na primer z ustrezno izvedenimi kolesarskimi stezami, izven naselij pa z urejanjem kolesarskih poti, umaknjenih od cest. V zadnjem času se sicer na področju gradnje kolesarske infrastrukture veliko dogaja, a ta ni vedno najbolj primerna.

Ko se gradi ceste, se na kolesarje ne misli

V Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo na neustrezno obravnavo kolesarjev v naši družbi. "Kolesarji so še vedno obravnavani kot drugorazredni udeleženci v prometu," meni Luka Gabršček. Ko se gradi cestno infrastrukturo, se po njegovih besedah najprej naredi dovolj široko cesto z veliko voznimi pasovi, dolgimi zavijalnimi radiji in še čim, da bi se olajšalo in pospešilo vožnjo avtomobilov, za kolesarje pa se ponavadi uredi to, kar ostane. Kadar ni prostora za kolesarsko stezo, se kolesarja preprosto pusti na cesti ali pa se kolesarjenje celo prepove, pravi Gabršček.

Agencija za varnost prometa poudarja tudi pomen uporabe varnostne razdalje med kolesarji. Najmanjša varnostna razdalja med kolesarji je enaka dolžinam treh koles.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
AGROBIZ
Novice
Kolesarski turizem: kako v petih letih privabiti goste iz 48 držav
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Kolesarski turizem: kako v petih letih privabiti goste iz 48 držav

To je uspelo ekokmetiji Koroš iz okolice Prevalj na Koroškem, ki jo je skorajšnje svetovno prvenstvo uvrstilo na svetovni zemljevid prestižnih destinacij gorskega kolesarstva

FINANCE
Transport in logistika
7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z denarjem EU gradijo glavni potniški center
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija 7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z denarjem EU gradijo glavni potniški center 4

Pri nas se gradnja potniškega centra Emonika ne premika že deset let, na Finskem pa potniški center gradijo z EU denarjem

FINANCE
Manager
Založnika, ki nam odkrivata lepoto slovenskih gora
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Založnika, ki nam odkrivata lepoto slovenskih gora

Janez Skok in Ines Božič Skok sta z založbo Sidarta zaslužna za odlične vodnike – za plezanje v težkih smereh, za izlete z otroki, pokazala pa sta tudi bogastvo možnosti za gorske kolesarske ture. Prepričana sta, da je pri nas za te dejavnosti še veliko neizkoriščenih možnosti.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenka, ki se odpravlja na 5.500 kilometrov dolgo kolesarsko avanturo po Avstraliji
Manager
ManagerŽiga Brdnik Slovenka, ki se odpravlja na 5.500 kilometrov dolgo kolesarsko avanturo po Avstraliji

Bernarda Jurič, ki bo 17. marca s kolesom na startu Indian Pacific Wheel Ride v Perthu, se bo bojevala z vročino, snegom, strupenimi kačami... Na progi z vzhodnega konca Avstralije na zahodnega, ki jo načrtuje prekolesariti v manj kot mesecu dni, bo brez spremstva.

FINANCE
Nepremičnine
Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto

Generalna direktorica za kopenski promet pri ministrstvu za infrastrukturo Darja Kocjan je na prvem dnevu konference Biznis & trendi v Portorožu predstavila največje vladne projekte v infrastrukturo.

FINANCE
Manager
Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti
Manager
ManagerNataša Koražija Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti 5

»Za elektrifikacijo potrebujemo 15 minut, ne 15 let,« pravijo na Švedskem, kjer smo preizkusili rešitev za elektrificiran cestni tovorni promet. Na Finskem pa smo testirali samovozeče robotske minibuse, ki bodo kmalu na rednih mestnih linijah.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)