Daljinsko vodeni avtomobili so sanje marsikaterega otroka, predvsem fantje so bili zanj pripravljeni storiti vse, že odrasli pa lahko otroško izkušnjo zdaj podoživijo kar s čisto pravim vozilom. V avtomobilizem si z razvojem avtonomne vožnje pot vse bolj utirajo nove tehnologije, ki zajemajo upravljanje na daljavo kar s ključem ali še raje pametnim mobilnikom. Z njima lahko avto parkiramo ali pa ga kar od zunaj brez praske popeljemo prek ovir - avto namreč poslušno sledi voznikovim ukazom na daljavo.
Pri družbi Jaguar Land Rover so v okviru svojega programa avtonomne vožnje tako voznikovo delovno okolje postavili kar na zaslon pametnega telefona. Aplikacija vključuje nadzor volana, stopalke za plin in zavoro ter spremembe reduktorja iz nižjega v višje območje prenosa. Voznik si tako v spomin prikliče prizore iz mladosti, saj z mobilnikom v rokah hodi ob avtomobilu, ki se premika s hitrostjo največ šest kilometrov na uro, in ga popolnoma upravlja na daljavo. Zgolj prek svojega mobilnika lahko voznik varno manevrira v zahtevnih položajih, ga parkira v še tako ozek parkirni prostor in celo premaguje zahtevne terenske izzive, kar vključuje premagovanje ovir in strme naklone. Daljinsko upravljanje sicer deluje na razdalji desetih metrov, ko vozilo še zaznava pametni ključ, če se voznik preveč oddalji ali približa, pa se avtomobil samodejno ustavi.
Pri Jaguar Land Roverju ob tem napovedujejo, da bi voznik v prihodnje lahko le izbral ukaz, avtomobil pa bi nato samodejno prečkal oviro (denimo prečenje vode, vožnja prek skalovja ali pa spust po strmini) ter povsem sam parkiral. Preizkušajo tudi sistem obračanja v več korakih, pri katerem vozilo samo obrne za 180 stopinj. To bi olajšalo življenje voznikov v slepih ulicah, polnih parkiriščih in še kakšnem podobnem položaju. Avtomobil s tipali namreč oceni, ali je dovolj prostora za varno obračanje, in ga samostojno izvede z avtonomnim prestavljanjem, krmiljenjem, pospeševanjem in zaviranjem.
Parkiranje kar od zunaj
BMW je pred dobrim mesecem razkril novo serijo 7, ki je polna najrazličnejših inovacij. Morda je še največ zanimanja doživelo samodejno parkiranje, ki ga sedmica zmore brez voznika za volanom. Novi BMW serije 7 je tako prvi serijsko proizveden avtomobil na svetu, ki ga bodo lahko lastniki zapeljali s parkirnega mesta ali nanj oziroma v garažo ali iz te, ne da bi se morali usesti za volan. Sistem je uporaben predvsem pri parkiranju v garažo ali lažjem dostopu do ozkih parkirnih mest, deluje pa povsem na daljavo. Voznik sproži pomikanje avtomobila s posebnim ključem (BMW display key), pri samem parkiranju mora paziti na ovire in po potrebi ustaviti vozilo. Daljinski nadzor parkiranja se lahko vklopi le, ko je vozilo postavljeno sredinsko pred izbrano parkirno mesto, razdalja, ki jo lahko vozilo prepelje brez voznika, pa je omejena na 1,5-kratno dolžino vozila.
Pri Mercedesu so vse svoje moči usmerili k novemu razredu E, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto. Medtem ko se o njegovi podobi še ugiba, številne novosti niso nobena skrivnost in bodo sčasoma pomembno vlogo dobile tudi v drugih hišnih modelih. Med njimi je tako tudi samodejno parkiranje, kjer ves proces poteka kar prek pametnega telefona in aplikacije. Ta z nekaj preprostimi koraki uporabnika vodi do umetelnega parkiranja vozila. Tako je za aktiviranje bočnega ali pravokotnega parkiranja treba le zapeljati mimo dovolj velikega praznega parkirnega prostora, izstopiti, upravljanje vozila pa nato izvedemo s telefonom. Voznik pri tem sicer ne upravlja smeri manevriranja, ampak njegovo napredovanje, kot da bi v vozilu pritiskal na plin in zavoro. Sistem je poleg parkiranja zmožen avto tudi spraviti s parkirnega mesta, kar se zdi še posebej priročno na ozkih parkirnih mestih.
Ko se avtomobili pogovarjajo med seboj
Med tehnologije prihodnosti lahko uvrstimo tudi komunikacijo med vozili, kar so pri Mercedesu poimenovali Car-to-X Communication. Avtomobil bo prek strežnika v vozilu iz oblaka pridobival informacije o stanju v prometu od drugih vozil, ki so opremljena z enakim sistemom. Medtem ko moramo za informacije o stanju v prometu zdaj prisluhniti radijskim postajam, nekateri sistemi pa že ponujajo podatke o nesrečah in zastojih na navigacijski napravi, se bodo v prihodnje avtomobili kar sami med seboj obveščali o prometnih zastojih, nesrečah, delu na cesti, spolzkem cestišču, nevarnosti pred naletom ... Sistem bo voznika na razne nevarnosti na cesti opozoril okoli deset kilometrov pred njimi, deluje pa kar prek vgrajene SIMkartice in mobilnega omrežja. Ker za delovanje sistema tako ni potrebna kaka posebna dodatna oprema, bo serijsko nameščen v vsa vozila razreda E, storitev pa bo prva tri leta brezplačna.
Le kdo še potrebuje ključ
Pri Mercedesu želijo z novim razredom E v pokoj poslati še pametne avtomobilske ključe, za odklepanje in zaklepanje naj bi rabil kar voznikov pametni telefon. Z novincem bodo v Stuttgartu namreč ponudili tudi digitalni ključ, ki bo shranjen na pametnem mobilniku lastnika, po želji pa ga bo lahko prenesel na mobilnike družinskih članov, prijateljev ali koga tretjega. Mercedesov digitalni ključ deluje tudi, če je baterija mobilnika prazna, sprva pa bo na voljo le za Android. Pri Fordu imajo malce drugačne načrte, njihovi modeli v prihodnosti bi v velikem obsegu lahko izkoriščali biometrične podatke, ki bi jih pridobili s čitalniki očesnih zenic, z napravo za prepoznavanje glasu ali prstnih odtisov.
Foto: Press