Avto

Oskar za stransko vlogo

Prenovljeni Citroën C4 resda ni glavni igralec v najbolj popularnem nižjem srednjem razredu, vendar zna s svojo uglajenostjo, vsestranskim udobjem, ugodno ceno in odličnim 120-konjskim dizlom prepričati "žirijo"

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.07.2015 01:00
Čas branja: 4 min

Citroen-C4-Shine-120SS-006.1438098045.JPG.n.960px.jpg

Nižji srednji razred se ne imenuje kar tako golfov razred, tudi pri nas je družinski Volkswagen najbolj prodajano vozilo. V glavnih vlogah sta na slovenskem odru še Škoda octavia in Renault megane, visoko pa kotirajo tudi Ford focus, Kia cee'd in Škoda rapid. Bolj v ozadje se je v zadnjem letu umaknil Citroën C4, med vsemi so ga morda še najbolj pestila leta, na trgu so se uveljavili tudi nekateri novi modeli (Peugeot 308, Mazda3).

Citroen-C4-Shine-120SS-076.1438098101.JPG.e.960px.jpg

Z letošnjim marcem pa je za C4 prišla rahla kozmetična prenova, z njo še nekaj dodelav in novosti, ki so mu vlile toliko samozavesti, da bo ujel vsaj kipec za stransko vlogo.

Citroen-C4-Shine-120SS-140.1438098173.JPG.n.960px.jpg

Kot smo ugotavljali že na slovenski predstavitvi so lepotni popravki pri C4 zares minimalni. Enake prednje luči, vendar z novim svetlobnim podpisom, v višjih stopnjah opreme tudi dnevne LED luči, maska z več kroma, na zadku pa LED luči s 3D učinkom.

Citroen-C4-Shine-120SS-054.1438098575.JPG.n.960px.jpg

Drži, videz C4 ostaja zadržan, morda je v poplavi raznoraznih novih modelov lahko komu tudi dolgočasen in premalo vpadljiv, a za marsikoga ima to svoje čare in prednost. Veliko pa ob prvem vtisu naredijo tudi prava barva in primerna platišča.

Citroen-C4-Shine-120SS-124.1438098637.JPG.w.960px.jpg

Testni C4 Shine BlueHDi 120 S&S z ročnim šeststopenjskim menjalnikom za 23.590 evrov v beli barvi Nacre (660 evrov doplačila) in 16-palčnimi litimi platišči je tako ob našem prvem stiku deloval vse prej kot sramežljivo. Z vsakim opravljenim kilometrom nam je kljub svoji preprostosti in bolj resnem videzu vedno bolj lezel pod kožo, zasluge pa lahko pripišemo prečiščeni notranjosti, udobni vožnji, zelo tihi potniški kabini ter uglajenem in varčnem dizlu.

Citroen-C4-Shine-120SS-110.1438098680.JPG.e.960px.jpg

V notranjosti 1.280 kg težkega vozila se na trenutke nismo mogli znebiti občutka, da sedimo v večjem ali bolj premijskem vozilu. Kabina je namreč udobna in prijetna, tudi kakovost izdelave je na visokem nivoju, voznik in potniki pa se v njej hitro počutijo sila domače. Za še boljše počutje in večje udobje med vožnjo poskrbi zelo dobra zvočna izolacija, za sedeže pa je skorajda samoumevno, da so v skladu s tradicijo veliki in komfortni, obenem pa imajo prijetno kombinacijo usnja in tkanine. Bolje tudi v domači dnevni sobi skorajda ne gre.

Citroen-C4-Shine-120SS-209.1438098827.JPG.n.960px.jpg

Če k temu dodamo še 380/408-litrski prtljažnik (1.183 s podrto zadnjo klopjo) je jasno, da C4 ni namenjen zgolj prevozu dveh potnikov. Na 4,33 metra dolžine, 1,79 metra širine in 2,61 metra medosne razdalje ponuja dovolj prostora tudi za družino z večjimi otroki, do naraščaja se bo v njem tudi na daljših potovanjih dobro počutil aktiven mlajši par s svojimi rekviziti.

Citroen-C4-Shine-120SS-215.1438098926.JPG.e.960px.jpg

Dober paket za razmeroma malo denarja pa k C4 že tako ali tako privablja starejše, ki še posebej cenijo vsakodnevno udobje in preprostost uporabe. Instrumentna plošča je tako povsem v službi funkcionalnosti, pred voznikom so le trije sklopi z najbolj nujnimi informacijami.

Citroen-C4-Shine-120SS-149.1438098959.JPG.w.960px.jpg

S prenovo so Francozi namreč še poenostavili kabino, (pre)velik kos grebena med sedežema pa namenili gumbu za zagon motorja. Pri Citroënu so očitno sledili tistemu, kar je naredila nekatera konkurenca (ali pa še bo): voznikov delovni prostor so očedili in očistili nepotrebnih gumbov, precej nalog pa je pohvalno prevzel informacijski vmesnik z zaslonom na dotik, s čimer so ujeli sodobne trende. Na sredinski konzoli je bilo še ne dolgo nazaj tako skoraj 40 različnih stikal, zdaj pa jih je 24.

Citroen-C4-Shine-120SS-161.1438099013.JPG.e.960px.jpg

Francozi so namreč bistveno zmanjšali stikala za avdio napravo. Tam je po novem sedem gumbov, s katerimi upravljamo osnovne menije vmesnika, manj gumbov pa je tudi na volanskem obroču. Pozornost je pritegnilo samodejno uravnavanje avtomatske klimatske naprave v treh stopnjah, voznik tako lahko njeno delovanje hitro prilagodi trenutnim vremenskim razmeram brez poseganja v nastavitev temperature.

Citroen-C4-Shine-120SS-165.1438099051.JPG.n.960px.jpg

Sedempalčni barvni zaslon na dotik je sicer takšen kot prej, vendar kljub novim funkcijam pregleden in preprost za uporabo, zgolj na njem pa se (za krajši čas) prikazujejo podatki potovalnega računalnika o trenutni in povprečni porabi goriva. Nekoliko nenavadno, kot da bi pri Citroënu želeli namigniti, da je poraba 120-konjskega dizla tako majhna in konstantna, da potovalnega računalnika sploh ne potrebujete.

Citroen-C4-Shine-120SS-229.1438099091.JPG.e.960px.jpg

Nov motor 1,6-litrski HDi s 85 kilovati in 300 Nm navora (30 Nm več kot prej) je namreč zelo varčen. Ne glede na to, kako smo vozili, se je poraba gibala med 5,4 in 5,6 litra na sto kilometrov, z umirjeno nogo na odprtih cestah pa gre zlahka tudi pod pet. Motor obenem izpolnjuje normo Euro6, razvaja s prožnostjo (najvišji navor je na voljo pri 1.750 vrtljajih, zgledno pa vleče že malo nad prostim tekom) in umirjenim delovanjem, v potniško kabino pa ga skorajda ni slišati.

Citroen-C4-Shine-120SS-263.1438099161.JPG.w.960px.jpg

Podobno mehko kot je podvozje je tudi menjalnik, ki bi lahko imel krajše hode, seveda pa je tudi to del Citroënovega DNK. Pri speljevanju v klanec nam je v pomoč asistent, elektronski nadzor pogona pa izboljša vlečno moč na podlagi s slabšim oprijemom, kupec si lahko omisli še sistem za nadzor mrtvega kota, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter meglenki z osvetlitvijo ovinka.

Citroen-C4-Shine-120SS-095.1438099511.JPG.s.960px.jpg

Če Citroën C4 kljub prenovi in prijetnemu počutju v kabini morebitnega kupca še ne prepriča, ga utegne na svojo stran dobiti prav z dizlom, odlično pa se obnesejo tudi turbobencinski motorji. C4 morda res ni pravi za glavno vlogo, kot stranski igralec pa je odličen, mamljiv pa je tudi popust.

Citroen-C4-Shine-120SS-028.1438099334.JPG.s.960px.jpg

Začne se pri okoli 3.000 evrov (4.000 s financiranjem), pri dražjih različicah pa dosežejo skoraj 5.700 evrov oziroma 6.700 s financiranjem. Bencinska različica z vstopno opremo Live s 110 konji tako uradno stane 16.990 evrov, s popustom 13.990 evrov, ob financiranju pa 12.990 evrov - letos naj bi pri nas sicer prodali okoli 270 prenovljenih C4 ter osvojili približno dvoodstotni tržni delež.

Citroen-C4-Shine-120SS-142.1438099221.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

23.03.2015
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo
Avto
AvtoUroš Božin Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)