Za zdaj še konceptni jaguar C-X17 oziroma F-pace bo predvidoma leta 2017 zapeljal s tekočih trakov avstrijske Magne, je potrdil angleški proizvajalec avtomobilov. Razlog za novo proizvodno lokacijo je v prezasedenosti angleških tovarn, ki izdelujejo Jaguarjeve in Land Roverjeve modele. Nova lokacija pa bo zaradi dozdajšnjih stikov in bližine prinesla pozitivne učinke tudi slovenskim dobaviteljem in obmejnim delavcem. V tem hipu se vsak dan v Magno Steyr na delo vozi okoli 500 Slovencev, informacij o morebitnih novih zaposlitvah pa še ni.
Priložnost za mokronoškemu S.E.P.
Prodaja Jaguarju Land Roverju se že zdaj povečuje družbi S.E.P. iz Mokronoga, kjer izdelujejo pralno tehniko (rezervoarji za vodo in sistem za pranje stekel). Njen direktor Edmund Pal: »Prodajo Jaguarju in Land Roverju za tovarne v Angliji povečujemo. Ali nam bo uspelo dobiti naročila tudi za modele, ki jih bodo delali v Gradcu, je zdaj še prezgodaj reči. Za Magno Interier že delamo, so pa pred dvema mesecema enoto za notranje dele, kamor sodijo tudi naši plastični deli, prodali španski korporaciji Grupo Antolin. Tako da bodo zdaj odločitve o novih delih za Steyr iz segmenta plastičnih delov, ki zadevajo nas, sprejemali v Španiji. Ker pa je Gradec blizu, je to za nas vsekakor priložnost, da okrepimo prodajo.«
Prelomnica za MLM?
Zaradi bližine tudi Dušan Goršek, predsednik uprave Mariborske livarne Maribor, ki za Jaguar dobavlja ohišja pogonskih sklopov, meni, da imajo možnosti za pridobitev novega posla: »Proizvodnja jaguarja v bližnjem Gradcu bi bila lahko prelomnica v našem dozdajšnjem sodelovanju s tem uglednim proizvajalcem avtomobilov. Spomnimo se nedavnih sprememb v nekaterih industrijskih panogah, ko so se proizvajalci posameznih strojev in opreme od kitajskih začeli vračati k evropskim dobaviteljem. Raje kot za poceni so se odločili za kakovostnejše, logistično bližje in ekološko boljše ponudnike. To je povzročilo, da so nekateri proizvajalci z območja vzhodne Evrope znova oživeli,« pravi Gorišek.
Sogovornik verjame, da se podobno lahko zgodi tudi pri proizvodnji jaguarja v Gradcu. Od nas je to mesto oddaljeno kakšnih 50 kilometrov. Logistično torej optimalno, saj smo ohranili ali celo izboljšali tako kakovost kakor tudi druge dejavnike, ki vplivajo na izbor strateških in razvojnih dobaviteljev v avtomobilski industriji. Vsakršno povečanje števila sestavnih delov za modele jaguarjev, ki se bodo proizvajali v Gradcu, je za nas dobrodošlo, tako z vidika poglobitve sodelovanja kakor tudi z zaposlitvenega vidika in ekonomike poslovanja.«
Vlado Bahč, TPV, ki dela ogrodja sedežev, sedeže in dele za podvozja, meni, da zanje kakšnih posebnih sprememb zaradi selitev v Gradec ne bo. »Pričakujem pa, da bomo dobili naročila za nove modele, ki se bodo izdelovali v Angliji,« je dejal.
Gradec le dopolnilo angleškim tovarnam
Natančen datum začetka proizvodnje Jaguarjevega športnega terenca sicer še ni znan, enako velja za količine. Glede na dozdajšnje napovedi in potencial novega modela je naša ocena okoli 30 tisoč vozil na leto. Obe znamki od prevzema indijske Tate leta 2008 vsako leto povečata prodajo. Lani je bila 463 tisoč enot, devet odstotkov več kot leta 2013, načrt za leto 2015 pa je pol milijona vozil, s čimer bo pet tovarn v Angliji doseglo mejno zmogljivost. Predsednik uprave Jaguarja Land Roverja Ralf Speth je kupce in delavce v Angliji ob tem pomiril, da Anglija ostaja središče razvoja, oblikovanja in proizvodnje obeh znamk.
Magna izdeluje tudi druge manjše serije
Magna Steyr v Gradcu je proizvajalec sestavnih delov za avtomobilsko industrijo, za Mercedes-Benz, Peugeot in Mini pa po naročilu izdeluje tudi celotne avtomobile. Tovarna izdeluje modele mini countryman in paceman, mercedes-benz G in peugeot RCZ. Od leta 2017 pa še jaguarja F-pace.