Avto

Trije obrazi hibridnega sveta

Avtomobilski svet bo v prihodnosti spremenila povsem nova vrsta, ki ji pripada tudi univerzalna Mitsubishijeva hibridna troživka.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2015 22:30
Čas branja: 6 min

IMG-0452.1435872499.JPG.n.960px.jpg

Ali bi pravilno odgovorili na vprašanje, katero je ta hip najbolje prodajano električno vozilo v Evropi? Ne, to ni kaka toyota ali tesla niti nissan, renault ali volkswagen.

IMG-9248.1435872669.JPG.c.960px.jpg

Na vrhu prodajne statistike je vozilo, ki v enem paketu združuje udobje električne vožnje, prednosti štirikolesnega pogona ter prostornost in uporabnost športnega terenca - dobrega pol leta je naprodaj tudi pri nas. V popolni tišini in brez porabljene kaplje goriva med vsakdanjimi opravki, lahkotno in udobno v gneči prometnih konic ter za konec tedna z izletom na morje in občasnim skokom zunaj urejenih cest smo preverili, zakaj je Mitsubishijev outlander PHEV ta hip električna številka ena v Evropi.

Outlander-phev6.1435859255.jpg.o.600px.jpg
Orjak je prostoren in zmogljiv, tudi zelo varčen družinski avto.

Do službe in nazaj le na elektriko

Elektrika tako ali drugače vse bolj trka na vrata avtomobilskega sveta, njen prodor, uveljavitev in nekoč prevlada po mnenju strokovnjakov niso vprašljivi. A medtem ko so povsem elek­trična vozila zaradi pomanjkljive infrastrukture morda še zgodba za jutri, so danes sila vroči hibridi, predvsem priključni, ki jih v nekaj urah napolnimo kar doma prek gospodinjske vtičnice.

outlander-phev4.1435859254.jpg.o.600px.jpg
Outlander PHEV je na gospodinjski vtičnici poln v dobrih petih urah, na elektriko lahko nato prevozimo do 52 kilometrov.

Priključni hibridi s tem združujejo udobje in neslišno vožnjo električnih vozil ter brezskrbnost glede dosega klasičnih vozil, kar na koncu ugodno vpliva tudi na porabo. Izkušnje namreč kažejo, da uporabniki na dan v povprečju opravijo med 30 in sto kilometri, priključni hibridi pa na elektriko večinoma lahko naredijo okoli 50 kilometrov. Do službe in nazaj ter po nekaj vsakdanjih opravkih se tako lahko popeljemo zgolj na elektriko in brez porabljene kaplje goriva, na daljše poti pa se zaradi gosto posejanih bencinskih črpalk lahko odpravimo povsem brezskrbno in brez tistega cmoka v grlu, kot da se ves čas vozimo na rezervi.

outlander-phev2.1435859260.jpg.o.600px.jpg
Hibridni Mitsubishi outlander je lahko tudi uporaben in varčen avto za zahtevno slovensko družino.

Zanimiv primerek svoje vrste

Priljubljenost priključnih hibridov tako vidno raste, prava uspešnica v Evropi so na Norveškem, Nizozemskem in v Veliki Britaniji, glavnina avtomobilskih proizvajalcev pa ima takšen model že v ponudbi. Med njimi je tudi japonski Mitsubishi, ki je tovrstni hibridni pogon in litij-ionsko baterijo (300 voltov/12 kilovatnih ur) zapakiral v 466 centimetrov dolgega in družinsko prostornega športnega terenca outlanderja, ki je tudi zaradi štirikolesnega pogona precej zanimiv primerek svoje vrste.

IMG-0642.1435873074.JPG.e.960px.jpg

Outlander PHEV ima namreč dva pogonska sklopa, spredaj sta dvolitrski bencinski motor z močjo 89 kilovatov (121 konjskih moči) in elektromotor z močjo 60 kilovatov, zadaj pa je še en 60-kilovatni elektromotor.

IMG-0623.1435873324.JPG.w.960px.jpg

V običajnih razmerah vozilo uporablja le prednji pogon, po potrebi in če je baterija dovolj polna, pa se vklopi tudi zadnji pogon oziroma za to poskrbi voznik s pritiskom na gumb med sedežema. Štirikolesno gnani outlander je tako varnejši med prehitevanji, vožnjo navkreber ali na spolzki cesti, s svojo terensko podobo pa daje vedeti, da se ne ustavi že meter po koncu asfalta.

IMG-0456.1435872885.JPG.w.960px.jpg

Ni bojazni, da bi brez energije ostali na cesti

Njegova cena je 41.290 evrov. Številka ni majhna, za tri tisočake jo resda zniža še subvencija Eko sklada, vendar pa je treba v zakup vzeti še bogato opremo, številne varnostne dodatke, veliko uporabnega prostora in vsakodnevne prihranke pri gorivu.

Izkušnje kažejo, da uporabniki v povprečju opravijo med 30 in sto kilometri na dan, priključni hibridi pa na elektriko večinoma lahko naredijo okoli 50 kilometrov.

To zahteva kar nekaj matematike, ampak do 52 kilometrov s polno baterijo zmogljivosti 12 kilovatnih ur bo šlo gotovo skoraj zastonj in brez poseganja bencinskega motorja. Zaloga energije v bateriji po petih do šestih urah polnjenja prek domače vtičnice tako vsaj med delavniki zadostuje za večino mestnih in primestnih uporabnikov na njihovih običajnih poteh.

IMG-0425.1435873494.JPG.n.960px.jpg

Baterija se v določenih primerih polni tudi med vožnjo, predvsem na odprtih cestah, in med vsakim zaviranjem, pri čemer lahko z ročkami ob volanu ali ročico menjalnika v kar petih stopnjah določimo intenzivnost regeneracije. Če se baterija kljub vsemu izprazni, se samodejno in povsem nezaznavno vključi bencinski motor, kar prežene bojazen, da bi morali na pomoč klicati prijatelja ali avtovleko.

IMG-0447.1435872288.JPG.s.960px.jpg

Elektrika za preboj v družinski proračun

V službo in nazaj smo se peljali skoraj zastonj, sto kilometrov bolj razgibane poti pa nas je stalo manj kot štiri evre. Po približno petih urah polnjenja prek domače vtičnice smo se s polno baterijo namreč odpravili na približno 20 kilometrov oddaljeno delovno mesto po lokalni cesti, pozneje še po nakupih ter se delno po obvoznici in avtocesti vrnili v domačo bazo.

IMG-9568.1435873656.JPG.n.960px.jpg

Pogled na potovalni računalnik je po 48 prevoženih kilometrih pokazal povprečno porabo 0,0 litra na sto kilometrov. Bencinski motor tako ni nežno zabrundal niti enkrat, saj gre out­lander na elek­triko vse do 120 kilometrov na uro, z njeno pomočjo brez težav lovi prometne tokove v mestu in zelo dobro pospešuje.

IMG-0536.1435874556.JPG.e.960px.jpg

Klasični motor lahko opravlja dvojno vlogo, rabi namreč kot generator za polnjenje baterije, pri odločnem pospeševanju in hitrostih nad 120 kilometrov na uro pa poganja prednji kolesni par. Do službe in nazaj se tudi z obrobja mesta lahko pripeljemo le na elektriko, sploh med prometnimi konicami, kjer za lagodno in udobno vožnjo še posebno prav pride brezstopenjski samodejni menjalnik.

IMG-0530.1435871586.JPG.n.960px.jpg

Na koncu nam je ostalo še za nekaj kilometrov električne zaloge, obljubljeni električni doseg je tako povsem realen, za okoli pet kilometrov pa ga zmanjša uporaba klimatske naprave - vse podatke voznik lahko črpa kar med vožnjo z osrednjega zaslona med števci. Če bi imeli še priključek za hitro polnjenje, bi v le 20 minutah baterijo napolnili do 80 odstotkov in tako vožnjo brez izpustov podaljšali še za okoli 40 kilometrov.

outlander-phev.1435859258.jpg.o.600px.jpg
Njegov poligon je tudi mesto, kjer se lahko dolgo časa vozite zgolj na elektriko.

V praksi smo se približali idealu

Neki drug dan smo se odpravili tudi na avtocesto, kjer smo vklopili možnost varčevanja z baterijo, se po Kranju neslišno vozili zgolj na elektriko in pot podaljšali proti Tržiču. Nazaj grede smo po lokalnih cestah skočili še v Škofjo Loko ter se skozi Medvode vrnili v prestolnico. Velikost in težo okoli 1.850 kilogramov outlander PHEV v mestu in pri prehitevanju sicer zelo dobro skriva, na slabih cestah pa je nekoliko trd - tudi zaradi težkih baterij v trebuhu vozila.

IMG-0603.1435871412.JPG.w.960px.jpg

Že s povsem prazno baterijo smo se nato zapeljali na avtocesto in tam vklopili možnost njenega polnjenja kar med vožnjo, za kar je poskrbel bencinski motor v vlogi generatorja. Od izvoza smo se proti domu dobrih deset kilometrov znova lahko peljali le na elektriko, na dober kilometer poti je namreč za kilometer zrasel električni doseg. Naredili smo več kot sto kilometrov in pri tem porabili 3,4 litra goriva oziroma zapravili štiri evre - v praksi nam je skoraj uspelo uresničiti obljubljeno porabo 1,9 litra na sto kilometrov.

outlander-phev8.1435859259.jpg.o.600px.jpg
S povprečno porabo 3,4 litra na sto prevoženih kilometrov smo se dobro približali deklarirani pri 1,9 litra.

En sam za vse družinske potrebe

Skok na morje je že na začetku dal vedeti, da bo poraba precej večja. Pot v obe smeri je vključevala precej avtoceste, kjer električni pogon ne pride v ospredje. Zahtevne potnike je pomirilo dejstvo, da ima outlander prostora v izobilju - v prtljažnik gre v osnovi 463 litrov, prostor na zadnji klopi je skoraj kraljevsko odmerjen, naslonu pa je tudi možno spreminjati naklon.

IMG-0596.1435871785.JPG.w.960px.jpg

IMG-0584.1435871900.JPG.c.960px.jpg

Štiričlanski družini med vsemi hibridi in električnimi vozili na trgu ponuja nadpovprečno veliko prostora in tako brez težav služi kot edino vozilo pri hiši. Na avtocesti je poraba znašala med osmimi in devetimi litri, brez pomoči elektromotorjev, ki delno razbremenijo bencinarja, pa bi bila še večja. Na cilju smo se večinoma vozili le na elektriko, proti domu pa prek generatorja krepili njene zaloge. Potovalni računalnik je na koncu pokazal porabo 8,1 litra, kar je za tako veliko in težko vozilo precej ugodno, z dizlom pa bi šlo varčneje.

outlander-phev7.1435859256.jpg.o.600px.jpg

Štirikolesni pogon na pomoč varnosti

Ker se outlander na zadku hvali s štirikolesnim pogonom, smo tovrstnega posebneža med hibridi preizkusili še na terenu. Čudežev zaradi šibkega zadnjega elektromotorja seveda ne gre pričakovati, v večjem klancu smo tako celo obtičali.

outlander-phev3.1435859257.jpg.o.600px.jpg

Skupno stanje baterij je bilo prešibko, da bi nas na vrh pomagal potisniti zadnji kolesni par, sicer pa out­lander že s svojo zunanjo podobo daje vedeti, da je bolj mehki terenec. Njegova glavna prednost je v varnejši vožnji, sploh v dežju in snegu, z njim pa tudi laže pripeljemo do smučarskih središč, izhodiščnih točk do kakšne gorske ture ali teže dostopnih plaž.

IMG-0475.1435872006.JPG.n.960px.jpg

Mitsubishi outlander PHEV se je v praksi izkazal kot hibridna troživka, zelo varčen namreč ponuja novo dimenzijo vožnje v terencu. Za marsikatero družino lahko pomeni celo ideal, ki ga danes lahko ponudi avtomobilska industrija. Rastoče prodajne številke in velik apetit kupcev po svetu to potrjujejo, avto pa je od enako opremljenega dizla s popusti in všteto subvencijo pod črto dražji za 3.800 evrov.

IMG-9223.1435872421.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

24.09.2015
FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna 2

Hyundai ioniq PHEV je najdostopnejši priključni hibrid na našem trgu, pa vseeno nikakor ni skromen. Za 24.500 evrov ponuja prostor, bogato opremo, učinkovit stroj s 107 kilovati in 63 kilometrov električnega dosega

FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.