Nemški BMW je na dnevu inovacij predstavil prihodnost priključnih hibridov. To bo selil v cenejše modele, tudi v enoprostorsko serijo 2 active tourer z bencinskim in električnim motorjem iz modela i8, le z zrcalno namestitvijo in manj moči. Doseg elektro motorja bo 38 kilometrov, eDrive bo občasno tudi xDrive.
BMW pod oznako eDrive razvija in predstavlja tehnologijo priključnih hibridov. V ta svet je pošteno zavil že lani z novim superšportnikom i8, naslednji model je X5 xDrive40e, ki bo na voljo letošnjo jesen, blizu serijske proizvodnje pa je tudi najcenejši BMW s tovrstno tehnologijo serija 2 active tourer eDrive.
V še prototipnega novinca so inženirji iz Munchna vgradili podobno tehnologijo kot v super športni i8, z nekaj prilagoditvami in manjšo močjo obeh motorjev pa so uspeli zmanjšati ceno tehnologije in avtomobila, ki bo po zapisu BMW na voljo po enaki ceni kot klasično zasnovani BMW serije 2 active tourer. Prototip s skupno močjo 224 konjev (165 kilovatov), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom je primerljiv z 225i xDrive active tourer, ki v Sloveniji stane 39.650 evrov.
Prototipni 2 active tourer eDrive prikazuje visoko prilagodljivost tehnologije; ki jo je moč z nekaj prilagoditvami prenesti v katerikoli model. Serija 2 eDrive ima v tem primeru klasičen 1,5 litrski trivaljni turbobencinar s 100 kilovati (v i8 zmore 170 kilovatov), ki je nameščen spredaj prečno in poganja prednji kolesi. Sklop dopolnjuje še visokonapetostni generator na prednji premi, ki izpolnjuje tri različne naloge: za kratka obdobja motorju dovaja dodatno moč do 15 kilovatov in približno 150 nevtonmetrov navora, med vožnjo proizvaja električno energijo (ki neposredno napaja visokonapetostno baterijo) ter omogoča motorju lahek vklop in izklop. Ključen za energijske prihranke in dodatno moč pa je seveda električni motor z namestitvijo nad zadnjo premo in pogonom zadaj. Ponuja 65 kilovatov (88 konjskih moči) in 165 newtonmetrov navora. Zato je 2 active tourer eDrive, ko delujeta oba motorja hkrati, dejansko gnan prek vseh štirih koles.
Zmogljivosti sklopa so navdušujoče, 2 active tourer eDrive lahko zgolj na elektriko prevozi 38 kilometrov. Ko delujeta oba motorja, pa je pospešek do stotice le 6,5, povprečna poraba pa je ob izkoriščanju vseh prednosti tehnologije po EU ciklu natanko dva litra bencina na sto kilometrov, izpust ogljikovega dioksida pa je manjši od 50 gramov na kilometer.
Načinov vožnje in izkoristka tehnologije je več, te pa bodo vozniki uravnavali prek eDrive na sredinski konzoli.
Max eDrive: pri tej nastavitvi vozilo poganja izključno elektromotor. Največja hitrost je omejena na približno 130 kilometrov na uro, medtem ko je doseg na električni pogon približno 38 kilometrov. Polni pritisk na pedalo za plin vključi bencinski motor.
Save Battery: ta način vožnje omogoča energiji, ki je shranjena v visokonapetostni bateriji, da se namensko vzdržuje na stalni stopnji ali se spet poveča za do 50 odstotkov (ko njena napolnjenost pade pod to točko) z učinkovitim dvigom obremenitvenih točk motorja in z uporabo regeneracije energije. Shranjena energija se nato lahko uporabi za popolnoma električno vožnjo na poznejšem delu potovanja, na primer med vožnjo po mestnem območju.
Sport: Ko je s pomočjo stikala za uravnavanje vozne dinamike izbran način vožnje sport, bencinski motor in elektromotor delujeta združeno in omogočata športni način vožnje. Visokonapetostni generator zagotavlja učinek pospeška pri nizkih vrtljajih motorja in proizvaja električno energijo, ki se shrani neposredno v visokonapetostni bateriji do stopnje napolnjenosti približno 50 odstotkov.
Vozniki pa lahko uporabijo še eno posebno funkcijo, ko potrebujejo dodatno moč, denimo pri hitrem prehitevanju. Premik prestavne ročice v položaj S vključi oba motorja, ki delujeta s polno močjo. Istočasno, za razliko od načina vožnje sport, se lahko z uporabo te metode visokonapetostna baterija napolni do 80 odstotkov.