Avto

Tehnika superšportnika BMW i8 v enoprostorcu za 40 tisočakov

BMW tehnologijo priključnega hibrida prenaša v cenejše modele, prihaja serija 2 active tourer s skupno močjo 224 konjev, električnim dosegom 38 kilometrov in ceno 40 tisočakov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2015 12:52
Čas branja: 3 min

Nemški BMW je na dnevu inovacij predstavil prihodnost priključnih hibridov. To bo selil v cenejše modele, tudi v enoprostorsko serijo 2 active tourer z bencinskim in električnim motorjem iz modela i8, le z zrcalno namestitvijo in manj moči. Doseg elektro motorja bo 38 kilometrov, eDrive bo občasno tudi xDrive.

P90189101-highRes.1435833646.jpg.s.960px.jpg
Delovanje bencinskega, električnega motorja, stanja baterije in generatorja bo voznik lahko spremljal na zaslonu na vrhu sredinske konzole.

BMW pod oznako eDrive razvija in predstavlja tehnologijo priključnih hibridov. V ta svet je pošteno zavil že lani z novim superšportnikom i8, naslednji model je X5 xDrive40e, ki bo na voljo letošnjo jesen, blizu serijske proizvodnje pa je tudi najcenejši BMW s tovrstno tehnologijo serija 2 active tourer eDrive.

V še prototipnega novinca so inženirji iz Munchna vgradili podobno tehnologijo kot v super športni i8, z nekaj prilagoditvami in manjšo močjo obeh motorjev pa so uspeli zmanjšati ceno tehnologije in avtomobila, ki bo po zapisu BMW na voljo po enaki ceni kot klasično zasnovani BMW serije 2 active tourer. Prototip s skupno močjo 224 konjev (165 kilovatov), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom je primerljiv z 225i xDrive active tourer, ki v Sloveniji stane 39.650 evrov.

P90189106-lowRes.1435833743.jpg.n.600px.jpg
Pogonski sklop v seriji 2 active tourer eDrije je sestavljen iz klasičnega 1,5 litrskega trivaljnega turbobencinarja s 100 kilovati, visokonapetostnega generatorja na prednji premi z več nalogami in električni motor nameščen nad zadnjo premo s 65 kilovati (88 konjskih moči) in 165 newtonmetrov navora. Ko delujeta oba motorja hkrati, je pogon dejansko štirikolesni.

Prototipni 2 active tourer eDrive prikazuje visoko prilagodljivost tehnologije; ki jo je moč z nekaj prilagoditvami prenesti v katerikoli model. Serija 2 eDrive ima v tem primeru klasičen 1,5 litrski trivaljni turbobencinar s 100 kilovati (v i8 zmore 170 kilovatov), ki je nameščen spredaj prečno in poganja prednji kolesi. Sklop dopolnjuje še visokonapetostni generator na prednji premi, ki izpolnjuje tri različne naloge: za kratka obdobja motorju dovaja dodatno moč do 15 kilovatov in približno 150 nevtonmetrov navora, med vožnjo proizvaja električno energijo (ki neposredno napaja visokonapetostno baterijo) ter omogoča motorju lahek vklop in izklop. Ključen za energijske prihranke in dodatno moč pa je seveda električni motor z namestitvijo nad zadnjo premo in pogonom zadaj. Ponuja 65 kilovatov (88 konjskih moči) in 165 newtonmetrov navora. Zato je 2 active tourer eDrive, ko delujeta oba motorja hkrati, dejansko gnan prek vseh štirih koles.

P90189080-highRes.1435834251.jpg.n.960px.jpg

Zmogljivosti sklopa so navdušujoče, 2 active tourer eDrive lahko zgolj na elektriko prevozi 38 kilometrov. Ko delujeta oba motorja, pa je pospešek do stotice le 6,5, povprečna poraba pa je ob izkoriščanju vseh prednosti tehnologije po EU ciklu natanko dva litra bencina na sto kilometrov, izpust ogljikovega dioksida pa je manjši od 50 gramov na kilometer.

Načinov vožnje in izkoristka tehnologije je več, te pa bodo vozniki uravnavali prek eDrive na sredinski konzoli.

Auto eDrive: ta hibridni način se aktivira kot privzeta nastavitev v načinu vožnje Comfort ob vsakem zagonu vozila, delujeta pa oba motorja. Pri običajnih obremenitvah vozilo prvotno spelje popolnoma na električni pogon. Ko hitrost preseže približno 80 kilometrov na uro ali pri močnem pospeševanju, se samodejno vklopi bencinski motor. Kadar je vključena funkcija vodenja do cilja, sistem samodejno izračuna, kako najbolj učinkovito uporabiti energijo, ki jo proizvedeta elektromotor in zgorevalni motor, pri čemer ima električna vožnja prednost na odsekih poti, kjer je to najbolj smiselno. V načinu vožnje Comfort se visokonapetostna baterija samodejno polni s pomočjo visokonapetostnega generatorja, in sicer vse do napolnjenosti približno 15 odstotkov.

Max eDrive: pri tej nastavitvi vozilo poganja izključno elektromotor. Največja hitrost je omejena na približno 130 kilometrov na uro, medtem ko je doseg na električni pogon približno 38 kilometrov. Polni pritisk na pedalo za plin vključi bencinski motor.

Save Battery: ta način vožnje omogoča energiji, ki je shranjena v visokonapetostni bateriji, da se namensko vzdržuje na stalni stopnji ali se spet poveča za do 50 odstotkov (ko njena napolnjenost pade pod to točko) z učinkovitim dvigom obremenitvenih točk motorja in z uporabo regeneracije energije. Shranjena energija se nato lahko uporabi za popolnoma električno vožnjo na poznejšem delu potovanja, na primer med vožnjo po mestnem območju.

Sport: Ko je s pomočjo stikala za uravnavanje vozne dinamike izbran način vožnje sport, bencinski motor in elektromotor delujeta združeno in omogočata športni način vožnje. Visokonapetostni generator zagotavlja učinek pospeška pri nizkih vrtljajih motorja in proizvaja električno energijo, ki se shrani neposredno v visokonapetostni bateriji do stopnje napolnjenosti približno 50 odstotkov.

Vozniki pa lahko uporabijo še eno posebno funkcijo, ko potrebujejo dodatno moč, denimo pri hitrem prehitevanju. Premik prestavne ročice v položaj S vključi oba motorja, ki delujeta s polno močjo. Istočasno, za razliko od načina vožnje sport, se lahko z uporabo te metode visokonapetostna baterija napolni do 80 odstotkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Hiter in tehnično odličen
Avto
AvtoMatej Kačič Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)