Avto

Pika na i nostalgiji in romantiki

Fiat 500C je atraktiven mestni malček, ki z odprto streho rad zganja romantiko ob obali, pod motornim pokrovom pa mu nostalgično brni turbo dvovaljnik s prostornino manjšo od dveh pločevink piva

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2015 06:00
Čas branja: 4 min

Fiat-500C-494.1435786239.JPG.s.960px.jpg

Malega, simpatično zaobljenega in prikupnega Fiata 500 najbrž ni treba podrobneje predstavljati. Sodobna retro modna ikona že od leta 2007 žanje uspehe, ne le v rodni Italiji pač pa tudi drugod po svetu. Neverjetno priljubljen je v ZDA, kjer si je v dveh zveznih državah moč omisliti celo električno različico.

Fiat-500C-776.1435785877.JPG.n.960px.jpg

Med njimi je tudi vroča Kalifornija, ob njenih slikovitih plažah, trendy lokalih, glamurju in toplem sončnem vremenu pa bi se Fiat 500 odlično počutil tudi v različici z zložljivo streho oziroma kot polkabriolet. Tak, ki ima trdne boke in platneno streho ter sliši na ime 500C.

Fiat-500C-336.1435786590.JPG.s.960px.jpg

Prav takšnega smo po rahli osvežitvi dobili na test, kljub takrat pretežno polarnim temperaturam v Sloveniji pa je navihani "cinquecento" - v opremi Sport namreč prinaša lične športne odbijače, črna 16-palčna platišča s širokimi pnevmatikami in vpadljivo izpušno cev - hitro ogrel naša srca. Seveda tudi z zloženo streho, zdravje gor ali dol.

Fiat-500C-034.1435786827.JPG.e.960px.jpg

Kako le ne bi, vsega 3,59 metrov dolgi malček za male in velike podvige nas je zakuril že s svojo posebno kovinsko modro barvo. Priznajte, da se mu zelo poda! Navdušila nas je tudi delno spremenjena notranjost, ki je pri lastnikih malce starejših modelov hitro sprožila otožne vzdihe: "Jaz bi tudi takšnega!"

Fiat-500C-885.1435785061.JPG.n.960px.jpg

Paket Sport v notranjosti namreč prinaša na oko privlačne sedežne prevleke, športni usnjen volanski obroč, ki dobro sede v roke ter polirano okroglo ročico menjalnika - človek bi jo lahko božal in božal. Dober vtis podpira tudi na videz in otip prijetnejša plastika, pred voznikom pa je nova instrumentna plošča.

IMG-5461.1435784701.JPG.n.960px.jpg

Na zaslonu prinaša povsem digitalne inštrumente s sodobno grafično podobo, ki se ob pritisku na gumb Sport obarvajo rdeče in dodajo športni pridih, tudi s pomočjo prikazovalnika polnilnega tlaka turbine in delovanja stranskih sil. Za povezovanje skrbi sistem Blue&Me, ki je plod sodelovanja Fiata in Microsofta, zaslon radijskega sprejemnika pa ostaja enovrstičen. V testni opremi je podprt s šestimi zvočniki, potnike razvaja samodejna klimatska naprava, za boljšo vidljivost ponoči pa so poskrbeli še biksenonski žarometi.

Fiat-500C-878.1435785154.JPG.e.960px.jpg

Hvalimo tudi prestavno ročico dokaj natančnega menjalnika, ki je priročno blizu prijetno debelega volana. Ta med vožnjo ponudi dovolj povratnih informacij, da je vožnja užitek tudi med ovinki.

IMG-5443.1435785229.JPG.e.960px.jpg

Ključen pri Fiatu 500C je seveda gumb pod dvoslojno platneno streho, ki nam odpre okno v nebo. S pritiskom nanj se tudi na avtocesti odpre kot konzerva, držanje gumba tja do hitrosti 60 km/h pa zloži še zadnje steklo in v notranjost vdahne več kot zmeren občutek svobode. Ljubitelji prepiha bodo gotovo zdržali tudi nižje temperature, saj svoje delo dobro opravlja strešni usmerjevalnik zraka, spomladi, poleti in jeseni pa bo streha bržkone tako ali tako večino časa odprta.

Fiat-500C-677.1435786931.JPG.s.960px.jpg

Prvega Fiata 500 je poganjal dvovaljnik s 500 kubiki, retro pridih pa v testnem modelu ne bi mogel biti večji. Tudi ta okoli tono težak malček je imel v nosu dvovaljnik, le da 0,9-litrski, ki mu pri dihanju izdatno pomaga turbinski polnilnik. Kakorkoli pogledate, prostornina motorja je manjša od dveh pločevink piva.

Fiat-500C-244.1435787258.JPG.n.960px.jpg

Glede na prejšnjo različico je motor pridobil 15 kilovatov, TwinAir iz 900 ccm zdaj namreč iztisne 77 kilovatov (105 konjev), pri tem pa se oglaša z značilnim grgranjem dvovaljnikov, kot bi denimo poslušali Citroenovega spačka ali "bolho". Nostalgično, da bolj ne more biti.

Fiat-500C-897.1435784139.JPG.s.960px.jpg

Motor(ček), kjer se bata premikata vzporedno, je pri tem presenetljivo živahen, v spodnjem območju delovanja je zaradi svoje zasnove sicer precej neprepričljiv in nemiren, a ko zadiha s polnimi pljuči, gre zares. Tudi s svojim značilnim brnjenjem te kar sili k priganjanju, mimogrede doseže rdeče polje.

Fiat-500C-632.1435784332.JPG.w.960px.jpg

Turbo dvovaljnik je tako daleč od kakšne nepremičnine, z mesta do stotice pospeši v desetih sekundah ter doseže najvišjo hitrost 188 km/h, kar je za slovenski promet in zakonske omejitve povsem dovolj. Na papirju ponudi 145 Nm navora pri 2.000 vrtljajih, največjo moč pa pri okoli 3.800 vrtljajih - najbolje se sicer počuti nekje vmes. Takrat je tudi poraba v okviru še znosnih sedmih litrov, s težjo nogo pa gre zlahka prek osmih litrov.

Fiat-500C-690.1435787133.JPG.e.960px.jpg

A za takšne je Abarth, modelu 500C pa se ob odprti strehi tako ali tako najbolje poda lahkotna in lagodna vožnja po mestnih ulicah, slikovitem Krasu ali ob morski obali.

Fiat-500C-143.1435784947.JPG.e.960px.jpg

S takšnim se na slovensko morje prav rade volje zapeljete po stari cesti, ob tem vas bo gotovo zajela tudi zvrhana mera nostalgije, ko so popotovanja na morje še imela nek poseben šarm. Se še spomnite igrice, kdo bo s Črnega kala prvi ugledal morje, po tem, ko ste se dve uri cijazili od Razdrtega? Kave kar tako v Portorožu? Romantičnega vikenda v kakem istrskem kampu?

Fiat-500C-756.1435786453.JPG.n.960px.jpg

Le pri prtljagi boste morali dvakrat premisliti, kaj vzeti s seboj, za potnike zadaj pa tako ali tako skorajda ni prostora. V prtljažnik s precej ozko odprtino gre 185 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo pa 610 litrov.

Fiat-500C-886.1435784842.JPG.e.960px.jpg

Šarmantni in prikupni Fiat 500C kljub svoji velikosti nikoli ni veljal za poceni vozilo, še manj pa deloval ceneno. O slednjem ni govora, Italijani so zanj bržkone porabili vso svojo zalogo natančnosti, da imajo talent za oblikovanje in velik posluh za detajle pa je tako ali tako jasno.

Fiat-500C-258.1435788107.JPG

Kdor ceni takšne stvari ali pa mu je kultni Fiat 500 z zložljivo streho enostavno všeč, bo tudi brez težav zanj plačal dobrih 17 tisoč evrov. Visoka cena za malo igračo, drži, ampak užitki nikoli niso bili poceni.

Fiat-500C-850.1435784798.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Avto
Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler
Avto
AvtoUroš Božin Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler 4

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avtomobili zgoraj brez za slovenski žep
Avto
AvtoUroš Božin Avtomobili zgoraj brez za slovenski žep 1

Svoboda v vožnji, veter v laseh, neomejeni pogledi, sožitje z zunanjim svetom: kabrioleti so najbolj prvinska oblika avtomobila. Pogledali smo, kateri na slovenskem trgu so cenovno najbolj dostopni.

FINANCE
Avto
Trendovski pustolovec zanjo in zanj
Avto
AvtoMatej Kačič Trendovski pustolovec zanjo in zanj 2

Fiat 500X po prenovi ohranja značilen italijanski modni šarm, s katerim se prikupi ženskam, v robustnejši različici Cross pa premore dovolj možatosti, da se ga ne branijo niti moški.

FINANCE
Manager
Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka
Manager
ManagerVanja Tekavec Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka

Britanca Mika Manleyja, novega šefa Fiat Chryslerja, čaka več izzivov: trgovinska politika ameriškega predsednika Donalda Trumpa, dvomi v Italiji, ali lahko podjetje vodi nekdo brez italijanskega potnega lista, najti pa bo tudi moral odgovor na vprašanje, ali bo Fiat Chrysler za velike naložbe v elektrifikacijo in razvoj alternativnih pogonov potreboval strateškega partnerja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.