Avto

Sprehod po BMW megatovarni, kjer nastaja limuzina iz jekla, aluminija in karbona

Pogledali smo si proces proizvodnje BMW serije 7 z inovativno karoserijo iz jekla, aluminija in karbona; ta prinaša prihranke pri masi, znižuje težišče ter hkrati ponuja primerno čvrstost in izolacijo luksuzne limuzine

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.06.2015 22:30
Dopolnjeno: 16.06.2015 01:02
Čas branja: 4 min

Dingolfing je središče inovacij, kraj rojstva največjih BMW serij 5, 6 in 7 ter hkrati največja tovarna te znamke. Sprehodili smo se skozi proizvodni proces nove serije 7 in si ogledali izdelavo prve velikoserijske karoserije iz jekla, aluminija in karbona.

dingolfing-tovarna.1427290479.jpg.o.600px.jpg
V nemškem Dingolfingnu stoji najbolj prožna in tudi največja tovarna BMW v svetu, saj v njej nastajajo BMW serije 3, 4, 5, 6 in sedem, ob tem pa še šasije za rolls royce, električne komponente,...

Čeprav znamko BMW vselej povezujemo z Münchnom, je njen pravi dom Dingolfing - mestece, od Münchna oddaljeno slabo uro vožnje. V njem so lani izdelali 370 tisoč BMW oziroma petino vseh na svetu. V njem nastajajo najprestižnejše serije 5, 6 in 7, poleg teh pa še seriji 3 in 4, skupaj kar 17 različic. V Dingolfingu tako stoji najbolj prožna in tudi največja tovarna BMW v svetu.

Poleg avtomobilov tu izdelujejo še določene sestavne dele, denimo stisnjene kovinske dele, sedeže, šasijo in komponente za pogonski del. Tovarna izdeluje tudi šasije za rolls-roycee, ki potujejo v angleški Goodwood. Dingolfing druge tovarne oskrbuje z deli, kot so baterije, menjalniki in deli za modele BMW i ter baterije in električni motorji za priključne hibride BMW. Hkrati je dom serije 7, od leta 1977 so jih tu izdelali 1,6 milijona, v zadnji generaciji od leta 2008 do letos okoli 360 tisoč, 1. julija pa se začne redna proizvodnja šeste generacije serije 7.

P90186323.1434404582.jpg.s.600px.jpg
V zgradbi 52 se na tekočem traku vrstijo serije 5, 6 in 7, kljub razmeroma različni zasnovi. Posebej kompleksna je oprema avtomobilov, saj je zaradi dolgega seznama dodatne opreme skoraj vsak unikaten.

Prilagodljivost omogoča izdelavo BMW serij 5, 6 in 7

Sprehodili smo se skozi tri zgradbe, mimo tekočega traku, skozi karosernico in testni center, kjer je že vse pripravljeno na serijsko proizvodnjo sedmice, ki je prav zaradi materialov in inovativnega proizvodnega procesa najnaprednejša limuzina na svetu. V zgradbi 52 se na tekočem traku vrstijo serije 5, 6 in 7, kljub razmeroma različni zasnovi. Posebej kompleksna je oprema avtomobilov, saj je zaradi dolgega seznama dodatne opreme skoraj vsak unikaten.

To v tovarni rešujejo s ciljno dostavo škatel s posameznimi kosi opreme neposredno na delovno postajo k avtomobilu, ki ustreza opisu opreme. BMW serije 6, ki smo jo spremljali na traku, je že imel sestavljeno in barvano karoserijo, na sredini procesa je dobil sedeže, armaturno ploščo, letve in druge dele, v naslednji fazi je robotska roka pripeljala celoten prednji del avtomobila ... Na isti liniji bo potekala tudi redna proizvodnja serije 7.

P90186319.1434405427.jpg.w.600px.jpg
Karoserijo iz jekla, aluminija in karbona v karosernici sestavijo iz treh delov, ki jih robotske roke na liniji spojijo skupaj.

Karosernica, kjer nastaja inovativno okostje sedmice

Naslednja postaja je karosernica, najinovativnejši del proizvodnje, v katerem so Nemci predstavili vrsto inovacij. V karosernici namreč nastajajo prve velikoserijske karoserije za BMW serije 7 iz kombinacije treh materialov: jekla, aluminija in karbona, ki omogočajo 40-kilogramski prihranek v primerjavi s karoserijo predhodnika. Skupaj je novi BMW 7 do 130 kilogramov lažji od prejšnjega modela.

BMW-tovarna1.1434389567.jpg.o.600px.jpg
Sledi varjenje sestavnih delov v celoto, nato montaža vrat, oblog,...

»Del znanja smo pridobili pri karoseriji BMW i3 in i8, a zasnova sedmice je še bolj zahtevna in zato drugačna kot pri omenjenih modelih,« nam pojasni vodja oddelka Michael Ahlers, ki se spusti tudi v podrobnejše pojasnilo, zakaj so v BMW kombinirali vse tri materiale in zakaj niso denimo uporabili le aluminija in karbona, saj bi z njima privarčevali največ mase.

Pomembne so lastnosti, ne zgolj prihranek pri masi

»Različni materiali so združeni zato, ker ima vsak od njih svoje prednosti, uporabljeni pa so na mestih, kjer se te najbolj izrazijo. Karbon je denimo za 50 odstotkov lažji od jekla in za 30 odstotkov od aluminija, ob tem je zelo čvrst. Njegovi slabosti pa sta slaba izolacija hrupa in lomljivost. Ker je lahek, je nameščen v zgornjem delu karoserije, da zniža težišče, težje materiale pa smo uporabili pri izdelavi spodnjih delov karoserije.

V tovarni iz karbona izdelajo strešne loke, da preprečijo njihovo lomljivost ob trkih, pa so ti deli z jeklom ojačeni v karbonsko-jekleni hibrid, ki je lahek, čvrst in elastičen hkrati,« razlaga sogovornik. Karbon prekriva tudi sredinski tunel in s tem pripomore k vzvojni čvrstosti karoserije, enako vlogo ima na B- in C-stebričku, pragovih in zadnji polici.

40 kilogramov je prihranek pri masi karoserije BMW serije sedem, ki je izdelana iz jekla, aluminija in karbona.

369 tisoč BMW serij 3, 4, 5, 6 in 7 je lani izdelala tovarna v Dingolfingu, približno petino vseh BMW v svetu.

18.300 delavcev zaposluje tovarna BMW v Dingolfingu.

Jeklo in aluminij v spodnjem, karbon v zgornjem delu

Aluminij in jeklo sestavljata druge dele v spodnjem delu avtomobila. Karbon je v lomljivih delih povezan z jeklom, gre za hibrid, s tem so lastnosti boljše. Iz aluminija, ki po Ahlersovih besedah prinaša prihranek pri masi, a slabosti pri izolaciji, so izdelali vrata, streho, motorni pokrov in prtljažna vrata.

Jeklo visoke trdnosti, ki ima kot negativno lastnost zgolj veliko maso, pa so skupaj z aluminijem uporabili pri izdelavi prednjega dela karoserije ter pri pregradi med motornim delom in kabino. »Jeklo je najboljši izolator, ob tem je čvrsto in nelomljivo, zato je pri gradnji karoserije razkošne limuzine nepogrešljivo. Če bi karoserijo izdelali le iz karbona, bi sicer prihranili veliko mase, a bi ves prihranek nadomestili z izolacijskim materialom,« dodaja Ahlers.

P90186311.1434404444.jpg.n.600px.jpg
V Dingolfingnu bo prvega julija stekla prva velikoserijska proizvodnja delov iz karbona. Strešni loke, ojačitve sredinskega tunela, B in C stebrička, pragov in zadnje police iz karbona bo letno dobilo okoli 60 tisoč sedmic.

Nova inovativna procesa za množično proizvodnjo karbona

Uvedba nove tehnologije in prve velikoserijske proizvodnje karbonskih delov, ki so v preteklosti nastajali v majhnih serijah in večinoma ročno, je zahtevala tudi nova procesa.

Pri vodnem stiskanju so tkanine ogljikovih vlaken impregnirane s smolo in stisnjene v tridimenzio­nalen kalup še mokre. Prej suho oblikovanje v kalupe pri tem procesu ni več potrebno.

Pri hibridnem stiskanju pa se še vedno mokra karbonska vlakna prepojijo s smolo in vstavijo v kalup z jeklom, nato pa stisnejo in utrdijo. Tako se spojijo jekleni in karbonski materiali ter oblikuje hibridna komponenta. Oba procesa s kompaktnimi inženirskimi sistemi in kratkimi cikli omogočata zelo varčno serijsko proizvodnjo več tisoč karbonskih komponent na dan.

Soba, kjer se sedmica preizkusi v realnih razmerah

Zgradba 55 nas mimo kamufliranih in nekamufliranih sedmic vodi v preizkusno sobo, kjer sedmico postavijo na valje in jo poženejo do največje hitrosti. Pri tem realne vozne razmere ustvarja predor v steni, ki v sedmico pošilja od vetra do viharja, odvisno od hitrosti na valjih. Nekaj novinarjev se usede v avto, mali mikrofoni na sredini stranskih stekel pa beležijo hrupnost v kabini, izsledki meritev so menda enaki testiranju v real­nih razmerah v prometu.

V tem povsem novem preizkusnem laboratoriju je BMW dodeloval predvsem izolacijo sedmice in odpravljal različne šume. V drugem delu stavbe opravljajo drugačne meritve, z lasersko ali svetlobno projekcijo merijo odstopanja posameznih delov karoserije, vrat, robov ... Z laserjem merijo le ravne površine, z modro svetlobo pa oblijejo tudi krivine in na podlagi lomljenja svetlobe ugotovijo napake.

Op.: Fotooprema je skromna, ker smo se morali zanesti na redke tovarniške fotografije, v tovarni nam niso dovolili fotografirati.

P90186327.1434405973.jpg.s.600px.jpg

P90186325.1434405890.jpg.s.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

12.06.2015
10.06.2015
08.06.2015
22.04.2015
05.01.2015
15.07.2015
11.08.2015
07.10.2015
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote
Avto
AvtoMiloš Milač Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 9

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in »človeško« višino odkriva čase, ko so bile limuzine najprej limuzine, šele nato športniki.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)