Seksi, modna in lepa, z živahno svežino in pestrim značajem, ki ga krasi prikupen nasmešek...bere se kot kak ženitni oglas, vendar pa lahko prav s temi besedami najhitreje opišemo novo Oplovo corso.
Preizkusili smo bolj kupejevsko trivratno različico Color edition z bencinskim 1,4-litrskim turbo motorjem s 74 kilovati (100 KM), s katero se bodo spoprijateljile punce in dame, z njo pa se bodo radi pokazali tudi fantje. V osnovi stane 12.290 evrov (petvratna je za 350 evrov dražja), vendar ceno na koncu mimogrede dvigne kakšen sladkorček s seznama dodatne opreme. Nam so je dodali za 3.840 evrov, nekatera je vredna vsakega centa, in nam nanjo priznali 1.300 evrov popusta, s čimer je cena upadla pod 15 tisočakov.
Nova corsa je sicer eden izmed temeljev Oplove ofenzive novosti, s katero bodo do leta 2018 na trg pripeljali 27 novih avtomobilov in 17 novih motorjev ter hkrati njihov najpomembnejši model. Vsak četrti prodani Opel namreč nosi ime corsa, ki se je prvič pojavilo leta 1982, od takrat pa osvojilo kar 12,4 milijona kupcev. Z vsako generacijo je corsa uspešno sledila aktualnim smernicam, tudi peta želi nadaljevati to zgodbo - čeprav bolj z evolucijo kot revolucijo.
Ob pogledu na svežo corso je namreč hitro jasno, da so se pri Oplu vidno dotaknili le tistega, kar je povozil čas. Oblikovalci so že prej prikupno malčico na zunaj nekoliko zgladili, ji nadeli prepoznavno hišno masko in predvsem nasmešek, kakršen krasi malega adama.
Spremembe so ljudje večinoma pozdravili. Všeč jim je nizek nos z novimi žarometi in LED »podpisom« ter črno obrobo, ki poudarja zapeljivost, z boka ugaja prepoznavna športna silhueta, navdušita prikupen zadek s spojlerjem in nove luči za večjo prepoznavnost. Da ne gre za radikalne spremembe pokaže praksa, ko se ob bok novi generaciji pripelje njena predhodnica.
Precejšen skok naprej je corsa v peti izdaji naredila na področju udobja, lege, zvočne zatesnjenosti, varnosti, povezljivosti ter predvsem v notranjosti. Tam so se oblikovalci odkrižali nemogoče množice tipk in stikal, notranjost je zelo sodobna in na las podobna tisti v adamu.
V splošnem počutje, oprema, izbrani materiali ter kvaliteta izdelave že malce dišijo po dražjih znamkah. Opel je skušal tukaj zapihati predvsem na ušesa nežnejšega spola, ne zgolj na oko in otip pač pa tudi z nekaterimi cenovno ugodnimi dodatki, ki vsakodnevno vožnjo naredijo prijetnejšo - le na sovoznikovo ogledalce so pri naši corsi pozabili.
Stilska preobrazba v kabino tako vnaša pridih elegance, materiali so občutno boljši kot prej, tako na pogled kot na otip, pritegne tudi zanimiv vzorec sedežnih prevlek ter v rumeno odeti prestavna ročica in ročica ročne zavore, kar prinese paket Color Edition.
Pri Oplu za doplačilo 300 evrov ponudijo multimedijski sistem Intellilink, ki (v slovenščini) skrbi za povezljivost s pametnim telefonom, omogoča poslušanje spletnih radijskih postaj, prek aplikacije BrinGo pa lahko lažje (no ja) pridemo do cilja.
Volan dobro sede v roke, za lažje parkiranje in manevriranje praktično z mezincem je v pomoč tipka City, ko dodatna električna pomoč odpravi ves napor in zagotovi milimetrsko natančnost pri parkiranju. Če ogrevanje sedežev danes ni takšna redkost, je v tem razredu neobičajno in v mrzlih zimskih dneh še posebej dobrodošlo ogrevanje volana, kar znajo še posebej ceniti dame.
Pri Oplu so za skupaj 260 evrov doplačila tako pokazali veliko posluha za voznika in sopotnika, za 120 evrov pa ponudijo celo ogrevanje prednjega vetrobranskega stekla. Hladna jutra še nikoli niso bila tako prijetna, škoda le, da paket ne vključuje ogrevanja vzvratnih ogledal.
Inženirji so pri novi corsi poskrbeli za številne spremembe na podvozju in krmilnem mehanizmu, kar vidno izboljša občutek odzivnosti in vodljivosti. K temu dodatno pripomore še 300 evrov vredno športno in znižano podvozje, ki kar kliče k hitreje odpeljanim ovinkom - corsa ob tem ponudi dobršno mero užitkov in le mislimo si lahko, kaj zmore nabrita različica OPC. Seveda pa tudi takšna corsa zaradi višjega težišča ni ravno športnica, ampak stremi k čimbolj udobni vožnji.
Opel je sicer še nedavno pogosto naletel na očitke, da ponuja preslabotne motorje, zdaj je precej drugače. Ob našem prvem druženju smo hvalili litrski trivaljnik, podobno spodbudne besede si zdaj zasluži še 100-konjski štirivaljnik, ki je glede na predhodnika pridobil šesto prestavo ter hiter in natančen menjalnik, celotno sliko pa pozitivno dopolnjuje še zelo dobra zvočna zatesnjenost.
Nov motor največjo moč ponudi v širokem razponu vrtljajev (3.500-6.000), največji navor 200 Nm pa zmore med 1.850-3.500 vrtljaji. Motor omogoča pospešek z mesta do stotice v 11 sekundah ter najvišjo hitrost 185 km/h, kar je povsem korektno za povprečnega uporabnika oziroma uporabnico. Moč in navor ob tem precej zvezno naraščata, v nobenem režimu motor kljub nazornemu napisu Turbo na zadku ne prekipeva od moči, vendar pa ga odlikujeta miren tek, tišina in varčnost. V mestu bo tako porabil približno šest litrov, pri bolj odločni vožnji in na avtocesti pa dober liter več.
Corsa ima dobro varnostno opremo, testna je ponujala tisto, kar uporabnik v tem cenovnem razredu pričakuje in potrebuje. Ker gre za mestu prijazen avtomobil pa pogrešamo sistem samodejnega zaviranja pri nizkih hitrostih (nekatera konkurenca ga že premore), vsaj za doplačilo pa bi lahko ponujala še kakšen asistenčni sistem več.
Corsa je tudi pri nas najbolj prodajan model, z novinko pa želi slovenski Opel izboljšati svoj tržni delež iz 10,1 na 12,2 odstotka, ko gre za zasebne kupce pa iz 13,5 na 15 odstotkov. Slovence tako nagovarja z osmimi motornimi različicami - tudi na plin LPG - in štirimi paketi opreme, v prihodu pa je športna OPC.
Osnovna corsa 1.4 selection s 55 kilovati stane 10.090 evrov, klima je serijska od paketa cosmo naprej, vendar si lahko kupec pri vsaki v protivrednosti 1.300 evrov izbere dodatno opremo ter za ta denar dobi klimo, alarm in radio. Letos naj bi pri nas prodali 1.400 cors, za podobno ceno kot predhodnica pa nova corsa ponuja več prostora, boljšo tehniko, bolj izrazito obliko in še več barvitosti.
Foto: Matej Kačič