Francoski Renault se je na stavko delavcev v turški tovarni Oyak-Renault pretekli teden odzval s tiho grožnjo, da bo razmislil, ali je zanje dolgoročna naložba v proizvodnjo na turških tleh še smiselna. "Renault je nameraval dolgoročno vlagati v proizvodnjo v Turčiji, a spor z delavci ogroža tako vlogo Turčije kot enega večjih proizvajalcev avtomobilskih delov, kot tudi avtomobilski industriji na globalnem nivoju," je za Reuters povedal Jean Christophe Kugler.
Danes pa je stavkajoče delavce pozval k vrnitvi na delo. Za to jim je ponudil plačilo v višini 350 evrov. Ob tem je napovedal, da zoper nikogar od njih ne bo sprožen disciplinski postopek oziroma postopek odpuščanja.
Stavka Oyak-Renaulta je z zahtevo po zvišanju plač, tako da bi te dosegle raven ostalih industrijskih podjetij v mestu, zajela več tisoč delavcev in sprožila pravi stavkovni val.
Na stotine zaposlenih v Tofasu, projektnem podjetju Fiata in turškega industrijskega velikana Koc Holding, je namreč nato solidarnostno v Bursi začelo ločeno stavko, ki se je zaključila minuli petek, začasno pa je bila proizvodnja ustavljena tudi na dveh proizvodnih lokacijah turško-ameriškega podjetja Ford Otosan, katerega solastnik je ameriška avtomobilska družba Ford.
Do stavk je prišlo tik pred volitvami - te bodo 7. junija -, pri čemer turško gospodarstvo prav zdaj, po letih impresivne rasti, kaže znamenja šibkosti.
Mednarodna organizacija proizvajalcev motornih vozil (OICA) poroča, da je Turčija lani proizvedla 1,17 milijona vozil, potem ko jih je leta 2002 346.565.