Avto

Robustni orjak z uglajenostjo in razkošjem limuzine

Manjši, lažji, a precej bolj prefinjen in sodoben audi Q7 k nam prihaja poleti s ceno najmanj 70 tisočakov, spoznavali smo ga v švicarskem Verbierju

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.05.2015 08:05
Čas branja: 4 min

Dolgih, morda celo predolgih devet let je trajalo, da je luč avtomobilskega sveta ugledala druga generacija audija Q7. Veliki športni terenec je narejen v pričakovani maniri: nekaj krajši, pa seveda lažji in posledično varčnejši, tudi varnejši, s posodobljenimi motorji, dolgim seznamom elektronskih asistenčnih sistemov in nekaterimi tehničnimi poslasticami. Prvi avtomobili se na slovenski trg pripeljejo precej pred koncem poletja.

Q7150207-medium.1431988566.jpg.s.600px.jpg
Manjši, lažji, a še vedno orjaški audi Q7 je v drugi generaciji na trg pripeljal šele devet let po prvemu Q7.

Čeprav štiri centimetre krajši je Q7 v drugi generacijski izvedbi še vedno zajeten kos avtomobilske pločevine, saj se v dolžino potegne do 505 centimetrov, svojo postavnost pa dokazuje tudi s 197 centimetri širine in 174 centimetri višine. Toda v časih, ki zahtevajo okoljsko prijaznost tako rekoč na vsakem koraku (ali kilometru), je ingolstadtska tovarna poskrbela za občutno kilogramsko hujšanje velikega suva; v primerjavi s predhodnikom je ta v nekaterih primerih lažji celo za neverjetnih 325 kilogramov, a v kombinaciji z bencinskim šestvaljnikom TFSI še vedno tehta skoraj dve toni.

Q7150210-medium.1431988745.jpg.e.600px.jpg
Nič presenetljive poteze, a veliko novega pod kožo - denimo 71 kilogramov lažja karoserija, 19 kilogramov lažji sedeži, za kar 28 odstotkov varčnejši motorji in zelo veliko prostora.

Tovarna ima z uporabo aluminija dovolj izkušenj (gradnja po sistemu ASF ali Audi Space Frame), zato je zgolj karoserija lažja za 71 kilogramov, pri sedežih so privarčevali dodatnih 19 kilogramov,... Audi pravi, da je ima novi Q7 najmanjša maso v svojem razredu, tistem, v katerem konkurirajo znani tekmeci, torej „sosednji" BMW X5, pa stuttgartski GLE, morda tudi volvo XC 90, potem pa je seznam resnih (evropskih) konkurentov že skoraj izčrpan. Toda nečesa ni mogoče prezreti: kljub temu, da je Q7 novih časov ohranil silhueto športnega terenca, se očem kaže veliko bolj limuzinsko. In za povrh se tako tudi pelje.

Q7150020.1431989617.jpg.s.960px.jpg
Prostornost sedenja v drugi vrsti, v tretji pa odraslim ne bo najbolj udobno, priznavajo tudi audijevi predstavniki.

Q7150165.1431989050.jpg.s.600px.jpg
Prtljažnik je že v osnovi velik (890 litrov), s podiranjem zadnjih sedežev postane megalomanski, saj naraste na 2075 litrov. Lahko je tudi zelo skromen, 259-litrski, če je pokonci vseh sedem sedežev.

Velikemu športnemu terencu pritičejo še drugi pridevniki, ki dokazujejo velikost in gotovo tudi prestižnost, česar ne prezreš ne na prvi in ne na drugi pogled. Prtljažnik je že v osnovi velik (890 litrov), s podiranjem zadnjih sedežev postane megalomanski, saj naraste na 2075 litrov. Ker je dolžine dovolj, je lahko tudi sedemsedežnik, pri čemer tovarna priznava, da je tam zadaj, torej v tretji vrsti, dovolj prostora predvsem za manjše, skoraj otroke. Notranjost diha odličnost v kombinaciji s prostornostjo sedenja spredaj in tudi v drugi vrsti. Ker ima Q7 vedno štirikolesni pogon quattro (ki ni doživel bistvenih sprememb), je sredinski tunel med prednjima sedežema zajeten, armaturna plošča pa dokaz premišljenih in hkrati prefinjenih in všečnih rešitev.

Q7150016.1431989111.jpg.e.600px.jpg
Prefinjena in sodobna armaturna plošča, bolj odrezane linije, veliko opreme - predvsem doplačljive in prostora.

Q7150078.1431989205.jpg.n.600px.jpg
Audi deli koncernsko tehnologijo, tudi Q7 je dobil interaktivno digitalno armaturno ploščo na kateri si lahko prilagajate marsikaj, tudi velikost merilnikov, karto navigacije,...

Sloviti MMI omogoča enostavno ukazovanje navigaciji in seveda številnih drugim sistemom, ki jih je veliko, a njihovo število je odvisno od globine lastnikovega žepa, kajti marsikaj je na voljo za dodaten denar. Ko gre za nenujne, a prestižne „dodatke", je nujno omeniti (opcijski) audio sistem, ki je delo dveh slovitih imen (Bose in Bang&Olufsen) in omogoča tridimenzionalni zvok ob pomoči 23 zvočnikov (!) in 1920 watov izhodne moči. Ampak koncertna dvorana na štirih kolesih ni zastonj in stane v najboljši izvedbi več kot sedem tisoč evrov... In ker tistim, ki jim je zaukazano življenje na zadnjih sedežih, ne sme biti dolgčas, v naslonjali prednjih sedežev po želji vgradijo dva tablična Audijeva računalnika - in tudi to ni zastonj.

AT140328.1431989292.jpg.w.600px.jpg
Ko gre za nenujne, a prestižne „dodatke", je nujno omeniti (opcijski) audio sistem, ki je delo dveh slovitih imen (Bose in Bang&Olufsen) in omogoča tridimenzionalni zvok ob pomoči 23 zvočnikov (!) in 1920 watov izhodne moči.

Toda če vse to dokazuje prestižnost ali pa debelino denarnice in potemtakem ne nekaj, brez česar bi bil Q7 manj zanimiv, so elektronski asistenčni sistemi bistveni, saj povečujejo varnost. Številni so že znani (aktivni tempomat, pa preprečevanje trčenja v pri majhnih hitrostih, zadrževanje vozila na voznem pasu in podobno), je pa nekatere vendarle treba omeniti. Novi Q7 je gotovo primeren tudi za vleko prikolice in elektronika pomembno olajša vožnjo oziroma manevriranje. Exit warning denimo olajša izstopanje iz avta, saj opozarja na prihajajoče vozilo, nova izvedba parkirne elektronike omogoča tudi nerodno oziroma pogosto zahtevno parkiranje s prednjim delom v parkirni boks, na voljo je asistenca, ki pomaga pri vzvratni vožnji s parkirišča na prometno cesto ipd. Ampak, in vedno je kakšen ampak, (pre)številni elektronski „sladkorčki" niso serijski, pač pa jih je treba dokupiti in prav to občutno poveča končno ceno.

Q7150021.1431991071.jpg.e.600px.jpg
Kratka in elegantna ročica vselej ukazuje osemstopenjski avtomatiki.

Kot so spodobi, so se nekoliko pomudili tudi pri motorjih in drugih pogonskih sklopih. Brez štirikolesnega quattra seveda ne gre in brez 8-stopenjskega samodejnega menjalnika tiptronic tudi ne. Motorja sta dva, oba šestvaljnika, pravijo, da se je poraba v povprečju zmanjšala za 28 odstotkov, posledično pa je nekaj skromnejši tudi izpust škodljivih plinov. Ve se, da je trud nujen, kajti do leta 2021 naj bi se zgolj povprečni izpust preganjanega C02 v EU zmanjšal na 95 gramov na kilometer, in tovarne - tudi Audi je med njimi - ki imajo v svoji ponudbi precej zmogljivih agregatov, čaka veliko dela in stroškov.

Q7150208-medium-1-.1431991615.jpg.s.600px.jpg

Oba motorja, tako bencinski, 3,0-litrski TFSI, ki zmore 245 kilovatov (333 konjskih moči), kot tudi 3,0-litrski dizel TDI z 200 kilovati (272 konjskimi močmi) sta novemu terencu pisana na pločevino. Težko reči, kateri bolj ustreza značaju velikana iz Ingolstadta, a tovrstna dilema se utegne kmalu povečati: prihaja šibkejši dizel s 160 kilovati (218 konjskimi močmi), prihodnje leto pa še priključni hibrid z znano oznako e-tron in skupno močjo 275 kilovatov (373 konjskih moči).

Audi Q7

Še nečesa ni mogoče prezreti in spada v razred tehničnih sladkorčkov: Q7 ima lahko štirikolesno krmiljenje, kar pomeni, da se v smeri vožnje ali obratno (odvisno so situacije) obračata tudi zadnji kolesi. To poveča okretnost avta in bolj senzibilni vozniki utegnejo to precej zlahka zaznati. Zračno vzmetenje pa občutno spremeni značaj terenca, saj postane vožnja precej lahkotnejša, udobnejša, nekako limuzinska. Znova žal - sladkorčka staneta dodaten denar...

Tisti, ki so najbolj neučakani, lahko novega Q7 že naročijo, distributer Porsche Slovenija pa obljublja, da se prvi avti pri nas pojavijo julija ali avgusta. Če in ko so odpravljene vse morebitne dileme - to gotovo ni avto, ki bi zagotavljal neopaznost in podobno - se je treba sprijazniti le še s cenama: v osnovni dizelski izvedbi je Audijev športni terenec naprodaj za 69.900, v bencinski pa za 75.900 evrov. In težko je verjeti, da bi ob vsem tistem, kar še ponujajo, ostalo zgolj pri tem denarju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

01.07.2015
FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice
Avto
AvtoMiloš Milač Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice 3

Na trg je zapeljal novi audi A6, najbolj dostopen prestižni audi nove generacije in eden najbolj priljubljenih audijev nasploh. Osnovni štirivaljni dizel 40 TDI stane 55 tisočakov. Letos bo prepričal od 50 do 60 Slovencev, prihodnje leto kar 250.

FINANCE
Avto
Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov
Avto
AvtoUroš Božin Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov

Novi audi Q8 združuje obliko štirivratne kupejevske limuzine z uporabnostjo in vsestranskostjo športnih terencev. Izdelovali ga bodo v Bratislavi, na evropske ceste pa bo zapeljal jeseni.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)