Japonski avtomobilski proizvajalec Toyota je v prvem četrtletju tekočega poslovnega leta prodal 2,52 milijona vozil. To je za 2,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, a več, kot sta v tem času prodala tekmeca Volkswagen in General Motors. Nemci so v zadnjem četrtletju prodali 2,49 milijona vozil, Američani pa 2,4 milijona vozil. Obema so se številke v primerjavi z lanskimi nekoliko izboljšale.
V Toyoti načrtujejo, da bodo letošnjo prodajo dvignili na 10,15 milijona vozil. To bo nekoliko manj od lani rekordnih 10,23 milijona prodanih vozil, padec pa v družbi pričakujejo zaradi ohlajanja kitajskega gospodarstva ter zaostrenih napovedi za Japonsko. Toyota bo ob tem prav na Kitajskem ter v Mehiki postavila novi tovarni. Vanju namerava vložiti skupaj 1,15 milijarde evrov ter s tem okrepiti svojo konkurenčnost v mednarodnem okolju.
GM s 700-odstotno rastjo dobička
General Motors je v prvem trimesečju ustvaril 875 milijonov evrov dobička, potem ko je v enakem obdobju lani ta znašal 125 milijonov evrov. Kljub 700-odstotni rasti dobička to ni zadovoljilo analitikov, ki so pričakovali še več. Dobiček na delnico je znašal 56 centov, brez enkratnih stroškov bi ga bilo za 86 centov, analitiki pa so pričakovali okoli 95 centov. Prihodki so nazadovali za 4,5 odstotka na 31,3 milijarde evrov, kar je zgrešilo napovedi za okoli 1,75 milijarde evrov. Razlog je predvsem močan dolar, GM pa za letos vztraja pri januarski napovedi dobička in prihodkov.
Visoka rast dobička je posledica tega, da GM ni bilo treba odšteti 1,1 milijarde evrov škode zaradi številnih vpoklicev vozil s tehničnimi težavami. Nekatere so povzročile celo smrtne primere na cestah. V minulem četrtletju je GM za ta namen rezerviral 85 milijonov evrov, okoli 360 milijonov evrov pa je bilo stroškov z zapiranjem operacij v Rusiji, iz katere se je umaknila evropska veja GM Opel/Vauxhall. Kljub temu se je izguba v Evropi za GM znižala za 16 odstotkov na 210 milijonov evrov.