Avto

Nasvet: Kako lahko motoristi zmanjšajo tveganje in nevarnosti

Pred začetkom motoristične sezone so na AMZS med motoristi izvedli študijo o pripravljenosti na novo sezono in o težavah, s katerimi se motoristi srečujejo na cestah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.04.2015 09:08
Čas branja: 3 min

Že skoraj tretjina motoristov uporablja motocikel tudi za vsakodnevne opravke, je ena izmed ugotovitev študije AMZS, v kateri je sodelovalo 1.113 motoristov vseh starosti in voznikov različnih vrst motociklov, od potovalnih, naked in enduro, do športnih in chopperjev.

legan-brane01-be.1409852041.jpg.n.960px.jpg
V nadaljevanju so glavne ugotovitve študije, komentarje pa je podal Brane Legan, inštruktor varne vožnje, motorist, AMZS Center varne vožnje.

Kaj ugotavlja študija AMZS



- Za varnost in vidnost na cesti motoristi premalo poskrbijo,



- motocikel uporabljamo predvsem za preživljanje prostega časa



- vsakemu tretjemu motoristu hitrost in način vožnje v skupini pogosto ne ustrezata, to pa je sovoznikom med vožnjo težko sporočiti



- problem mnogih motorističnih parov je zaspanost sovoznika



- obraz mora biti med vožnjo pokrit; 85 odstotkov motoristov je že zadel ptič ali večji insekt

Motoristična sezona

Večina motoristov (70 odstotkov) uporablja motocikel samo v toplih mesecih, manj kot tretjina (30 odstotkov) pa prek celega leta. Večina motoristov (68 odstotkov) motocikla sicer ne uporablja za vsakodnevne opravke, čeprav je delež tistih, ki ga uporabljajo v vsakodnevne namene tudi velik, skoraj tretjina. Prav tako se večina (57-92 odstotkov) motoristov izogiba nočne vožnje, 57 odstotkov pa motocikel uporablja tudi za večdnevna potovanja. Rezultati kažejo, da je motocikel prvenstveno namenjen preživljanju prostega časa.

Brane Legan: "Še vedno se motocikel pretežno uporablja v moto sezoni za preživljanje popoldanskega prostega časa, za krajšanje vikenda, dvo- do tridnevna potovanja, nekateri pa se odločijo tudi za daljše dopustniško potovanje. Približno polovica motoristov vožnjo kar dobro obvlada in jim različne situacije ne predstavljajo večjega izziva, druga polovica pa jemlje motocikel le kot način za pobeg iz vsakdana."

CVV-2013-M-U-46.1430033684.jpg.n.960px.jpg

Nezgode

Mnogi motoristi so doživeli različne motoristične nezgode. Približno polovica (44 odstotkov) jih je že zdrsnila ali padla po svoji krivdi, četrtini (22 odstotkov) je že spustila ali počila pnevmatika, prav toliko (24 odstotkov) jih je bilo z motociklom udeleženih v prometni nesreči, 10 odstotkov motoristov je med vožnjo odpadel kakšen kos prtljage, veliko večino (85 odstotkov) pa je med vožnjo v glavo že zadel kakšen predmet, npr. ptič ali večji insekti. Približno tretjini (31 odstotkov) se je že zgodilo, da je sopotnik med vožnjo zaspal, 12 odstotkov (vsakemu osmemu motoristu, ki vozi sopotnika) pa se to dogaja pogosto.

Brane Legan: "Rezultati kažejo, da je vožnja motocikla zahtevna in vedno predstavlja tveganje za nastanek različnih nevarnosti. Vzrok je verjetno v tem, da je odgovornost premalo osebno upoštevana (lastna krivda, odpadel kos prtljage). Morali bi preveriti pogoje za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage in pravočasno oceniti vozne pogoje ter preprečiti možnosti padca ali zdrsa. Različni predmeti, kot so ptiči ali insekti so vsakdanjost pri vožnji, pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten sklop vožnje, kjer monotonost voženj lahko povzroči upad pozornosti."

CVV-2013-M-U-15.1430033725.jpg.c.960px.jpg

Vožnja v skupini

Vožnje v skupini so med motoristi priljubljene: večina (66 odstotkov) motoristov vsaj občasno vozi v skupini. Ker imajo motoristi različne motocikle, različno znanje in kondicijo, je vožnja v skupini lahko za nekoga prepočasna, za drugega pa prehitra.

Zdi se, da je hitrost in strnjenost skupine za mnoge motoriste v resnici problem: kar 1/3 motoristov poroča, da je tempo vožnje občasno ali pogosto prepočasen (39 odstotkov), prehiter (33 odstotkov) ali pa je skupina po njihovem občutku preveč strnjena (36 odstotkov). To je lahko problem, še posebej, ker je komunikacija v skupini med vožnjo omejena. Večina motoristov (84 odstotkov) poroča, da se z motorističnimi prijatelji v prostem času tudi sicer družijo.

CVV-2013-M-U-3.1430033748.jpg.c.960px.jpg

Vidnost na cesti

Motoristi so na cesti slabo vidni in zaradi tega še bolj kot drugi udeleženci v prometu izpostavljeni nesrečam. Kljub temu polovica (48 %) motoristov poroča, da vsaj občasno vozijo brez dodatne motoristične opreme, kot je npr. jakna, škornji, rokavice, želva. Večina (66 odstotkov) motoristov ne uporablja varnostnih dodatkov, ki bi jih na cesti naredili bolj vidne, kot je npr. svetleči brezrokavnik, približno četrtina (22 odstotkov) pa jih poroča, da so že vozili motocikel pod vplivom alkohola. Dodaten problem predstavljajo včasih napeti odnosi med vozniki osebnih avtomobilov in motoristi, saj kar 83 odstotkov motoristov meni, da so vozniki avtomobilov do motoristov neuvidevni.

Brane Legan: "Mnenja sem, da se še vedno premalo motoristov zaveda pomanjkljive vidnosti ali pa se z uporabo različnih dodatkov za njeno izboljšanje na dodatke preveč zanaša. Odločitev o tem, da voznik ne bo uporabil katerega kosa zaščitne opreme, je odvisna od vrste in namena vožnje, voznik pa mora pravilno presoditi in potem odločiti kaj potrebuje za varno vožnjo. Zaskrbljujoč je podatek o vožnji in alkoholu, saj kar 22 odstotkov anketirancev pri tem ne vidi posebne nevarnosti."

Varnost

Rezultati študije so pokazali, da ima zgolj manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov ima ABS, kateregakoli od dodatnih varnostnih sistemov, kot so npr. sistem za nadzor stabilnosti ali zdrsa zadnjega kolesa, pa približno vsak peti motocikel (21 odstotkov). Večina motoristov (72 odstotkov) med vožnjo ne uporablja navigacije.

Velika večina motoristov (93 odstotkov) redno preverja tlak v pnevmatikah. K varnosti motorista na cesti, je pokazala študija, pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 odstotkov motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti prišlo že zelo prav.

Brane Legan: "Spodbudno je razmišljanje o varnosti. Povečana uporaba elektronske opreme je verjetno posledica tega, da kar precej motociklov ni več mogoče kupiti brez ABS, da je nadzor zdrsa mogoče že kar »moderen« za kupca, navigacija je precej vezana na potovanja in je primerljiv podatek z navadami motoristov. Podatek o preverjanju tlaka in pohvala izkušnje s tečajev varne vožnje pokažeta, da je pridobljeno znanje obrodilo sadove ter pričakovanja in je hkrati spodbuda za naše delo."

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Okolje & energija
Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v Budimpešti z avstrijskim zveznim ministrom za promet Norbertom Hoferjem in ministrom za državni razvoj Madžarske Mihályjem Vargo podpisal Memorandum o čezmejnem sodelovanju pri razvoju in preizkušanju električnih, povezanih in avtonomnih mobilnostnih storitev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
IZVOZNIKI
Novice
Hibridne tišine med vožnjo se človek hitro navadi
OGLAS
Izvozniki.si
NoviceFinance PR Hibridne tišine med vožnjo se človek hitro navadi (OGLAS)

Kombinacija bencinskega in električnega motorja se zdi idealna rešitev za sodobno mobilnost in flotnega kupca, ki potrebuje udobno potovalno limuzino z nizkimi stroški vzdrževanja in ugodno ceno

FINANCE
Okolje & energija
Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.

»Rim se je odločil, da bo leta 2024 prepovedal vožnjo z dizli v zgodovinskem središču mesta,« je včeraj povedala županja Virginia Raggi.

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.