Avto

PAL 2015: Pojmovanje luksuza, ujeto v racionalnost

Časi so neusmiljeni do velikih in dragih limuzin, zato ima zdaj najpogostejši managerski avto majhen štirivaljni turbodizel in manj dodatne opreme.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.04.2015 22:30
Dopolnjeno: 16.04.2015 23:55
Čas branja: 2 min

Z opisom finalistov v managerski kategoriji začenjamo letošnji finale izbora poslovni avto leta (PAL 2015). Z današnjim dnem se namreč pričenja glasovanje med finalisti v vseh štirih kategorijah, službeni, poslovni, managerski in EKO avto, v vsaki od štirih kategorij lahko do vključno 20. maja glasujete za enega kandidata.

Vpliv okolja na limuzine višjega srednjega in višjaga razreda

V razredu velikih limuzin je v prejšnjem desetletju prišlo do velikih sprememb. Prodaja v Evropi, tudi in predvsem v Sloveniji, je upadla in se usmerila predvsem v razred manjših limuzin. Z audija A8 torej na A6, tudi na nišnega A7, pri mercedes-benzu s S na E, pri BMW s sedmice na petico... Razlog so zaostrene gospodarske razmere, ki so tudi vodilne menedžerje prisilile k prestopu iz razkošnih v bolj racionalne, a vseeno tehnološko zelo napredne limuzine višjega srednjega razreda.

Mercedes-S.1429478553.jpg.c.600px.jpg

Premik navzdol pri prostornini in številu valjev

Drugi premik se je zgodil pri motorjih. Z nekdaj zelo priljubljenih trilitrskih turbodizlov kupci vse pogosteje prehajajo na dvolitrske štirivaljne turbodizle, ki so pri nas in še v marsikateri drugi državi EU zaradi manjših izpustov ogljikovega dioksida davčno ugodnejši, torej skromneje obdavčeni in zato precej cenejši. Dizli, ki sicer zelo pogosto poganjajo poslovne limuzine, pa so v zadnjih nekaj leti postali močnejši, bolj uglajeni in še bolj varčni. Medtem ko je še pred leti veljalo, da štirivaljnik ne sodi v BMW serije 5 ali audija A6, je zdaj drugače. Z nekaj odpovedovanja menedžer z dvolitrskim dizlom dobi soliden, dovolj močan in uglajen stroj, ki je vsaj deset ali več tisočakov cenejši od šestvaljnega - zaradi nižje nabavne cene in nižjih davkov. Povprečne nakupne cene so se posledično znižale z okoli 70 na 50 do 55 tisočakov, razred menedžerskih limuzin pa se je tako obdržal, sicer vseeno na nižji ravni kot v predkriznih letih.

Kljub racionalnosti bi bilo napačno spregledati tudi tiste bolj razkošne limuzine, ki za doplačilo nekaj deset tisočakov ponujajo luksuz, ki so ga bili menedžerji vajeni pred krizo. Govorimo o mercedes-benzu razreda S, ki za slabih sto tisočakov ponuja razkošje in tehnološke rešitve, ki sodijo vsaj razred više kot pri manjših limuzinah, ali o maseratiju ghibliju, ki za dobrih 80 tisočakov ponuja bencinsko zveneč dizelski šestvaljnik, zelo športne vozne lastnosti in ekskluzivnost, ki je v tem velikostnem in cenovnem razredu zelo redka, saj ga obvladujejo predvsem tri nemške znamke.

Napačno bi bilo spregledati tudi vse pogostejše športne ali luksuzne terence, ki v te cenovne in velikostne okvire prinašajo prostornost, robustnost in večjo uporabnost na slabših podlagah pod kolesi, hkrati pa so zaradi manjše mase, manjše oddaljenosti od tal, vse bolj varčnih motorjev in cestnih nastavitev podvozja vse bliže klasičnim limuzinam in na asfaltiranih cestah, kjer so dejansko doma, ne kažejo tako velikih pomanjkljivosti kot pred leti. Da so vse pogostejša izbira menedžerjev, kažejo tudi podatki o voznem parku.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.04.2015
FINANCE
Avto
Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote
Avto
AvtoMiloš Milač Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 9

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in »človeško« višino odkriva čase, ko so bile limuzine najprej limuzine, šele nato športniki.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Popolna bavarska ponudba za direktorje
Avto
AvtoMiloš Milač Popolna bavarska ponudba za direktorje

BMW je v višjem srednjem razredu lani zaokrožil ponudbo serije 5 z novo serijo 6 gran turismo s presenetljivo dodano vrednostjo

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Avto
AvtoJanez Kovačič Zapeljali smo v digitalni svet audija A6 1

Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.