Z opisom finalistov v managerski kategoriji začenjamo letošnji finale izbora poslovni avto leta (PAL 2015). Z današnjim dnem se namreč pričenja glasovanje med finalisti v vseh štirih kategorijah, službeni, poslovni, managerski in EKO avto, v vsaki od štirih kategorij lahko do vključno 20. maja glasujete za enega kandidata.
Vpliv okolja na limuzine višjega srednjega in višjaga razreda
Premik navzdol pri prostornini in številu valjev
Drugi premik se je zgodil pri motorjih. Z nekdaj zelo priljubljenih trilitrskih turbodizlov kupci vse pogosteje prehajajo na dvolitrske štirivaljne turbodizle, ki so pri nas in še v marsikateri drugi državi EU zaradi manjših izpustov ogljikovega dioksida davčno ugodnejši, torej skromneje obdavčeni in zato precej cenejši. Dizli, ki sicer zelo pogosto poganjajo poslovne limuzine, pa so v zadnjih nekaj leti postali močnejši, bolj uglajeni in še bolj varčni. Medtem ko je še pred leti veljalo, da štirivaljnik ne sodi v BMW serije 5 ali audija A6, je zdaj drugače. Z nekaj odpovedovanja menedžer z dvolitrskim dizlom dobi soliden, dovolj močan in uglajen stroj, ki je vsaj deset ali več tisočakov cenejši od šestvaljnega - zaradi nižje nabavne cene in nižjih davkov. Povprečne nakupne cene so se posledično znižale z okoli 70 na 50 do 55 tisočakov, razred menedžerskih limuzin pa se je tako obdržal, sicer vseeno na nižji ravni kot v predkriznih letih.
Kljub racionalnosti bi bilo napačno spregledati tudi tiste bolj razkošne limuzine, ki za doplačilo nekaj deset tisočakov ponujajo luksuz, ki so ga bili menedžerji vajeni pred krizo. Govorimo o mercedes-benzu razreda S, ki za slabih sto tisočakov ponuja razkošje in tehnološke rešitve, ki sodijo vsaj razred više kot pri manjših limuzinah, ali o maseratiju ghibliju, ki za dobrih 80 tisočakov ponuja bencinsko zveneč dizelski šestvaljnik, zelo športne vozne lastnosti in ekskluzivnost, ki je v tem velikostnem in cenovnem razredu zelo redka, saj ga obvladujejo predvsem tri nemške znamke.
Napačno bi bilo spregledati tudi vse pogostejše športne ali luksuzne terence, ki v te cenovne in velikostne okvire prinašajo prostornost, robustnost in večjo uporabnost na slabših podlagah pod kolesi, hkrati pa so zaradi manjše mase, manjše oddaljenosti od tal, vse bolj varčnih motorjev in cestnih nastavitev podvozja vse bliže klasičnim limuzinam in na asfaltiranih cestah, kjer so dejansko doma, ne kažejo tako velikih pomanjkljivosti kot pred leti. Da so vse pogostejša izbira menedžerjev, kažejo tudi podatki o voznem parku.