Avto

Iz Rusije z bolečino

Avtomobilski proizvajalci so pred leti gojili veliko ljubezen do Rusije, danes jih navdaja z bolečino. Nekateri bežijo, drugi čakajo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.03.2015 22:30
Čas branja: 3 min

2,97 milijona vozil so leta 2012 prodali v Rusiji, letošnja prodaja bo po napovedih za več kot polovico manjša.

Avtomobilski proizvajalci so še pred nekaj leti iz ljubezni do posla kar drli v Rusijo - na nekdaj največji avtomobilski trg v širši Evropi. Danes pa z bolečino in krepkimi minusi drvijo iz nje, nekateri delno ali v celoti zapirajo tovarne, drugi se umikajo s posameznimi znamkami, njihovega odhoda ne more ustaviti niti 390-milijonska injekcija ruske vlade.

shutterstock-218611633.1427394641.jpg.o.600px.jpg

Razkošje leta 2008

1.000 ljudi bo zaradi zaprtja Oplove tovarne v Sankt Peterburgu ostalo brez službe.

Še leta 2012 je ruski avtomobilski trg kot magnet in skoraj tako močno kot kitajski z avtosaloni in tovarnami vabil avtomobilske proizvajalce. Rastoča kupna moč, zlasti višjih slojev, v Moskvi in Sankt Peterburgu je proizvajalcem prestižnih znamk ponujala velikanske zaslužke. Pri našem obisku Moskve leta 2008 smo se o tem prepričali ob pogledu na številne bentleyje, rolls-royce, najbolj prestižne BMW in druge petične avte, občudovali smo Mazdin salon na obrobju Moskve, ki je v zgornjih prostorih stranke razvajal s kinom, igriščem za otroke, udobnimi fotelji in razkošjem, ki ga ne poznajo nikjer v Evropi. V tem času se je v Rusiji krepil tudi srednji družbeni sloj, ki je posegal po fordih, chevroletih, volkswagnih, oplih, mazdah in drugih znamkah, ne le zgolj ostarelih ladah. Vse skupaj je bilo podobno filmski pravljici o denarju, dekletih, bogatih Rusih in avtomobilih.

Opustošenje leta 2015

390 milijonov evrov je ruska vlada namenila za znižanje obrestnih mer pri posojilih za avtomobile, da bi zajezila upad prodaje.

Danes pa se trg zaradi gospodarskega opustošenja v Rusiji, ki so ga povzročile sankcije zahoda kot posledica ruske podpore separatistom v Ukrajini, znižanja cen nafte in plina, devalvacije rublja, rastočih cen avtomobilov in obrestnih mer posojil zanje ter upada kupne moči seseda. Začelo se je lani z 20-odstotnim skrčenjem prodaje in nadaljevalo letos s še večjim upadom. Minuli mesec je prodaja avtomobilov Rusiji upadla za 38 odstotkov, na 129 tisoč vozil, v prvih dveh mesecih je bil upad 32-odstoten, po napovedih analitikov pa se bo v prihodnjih mesecih nadaljeval ali še poglobil. Najbolj črni scenarij za letos predvideva prodajo manj kot 1,5 milijona vozil, torej le polovico prodanega v letu 2012, kar bi Rusijo z drugega mesta po velikosti trga potisnilo na peto ali šesto mesto, kjer sta danes Italija in Španija.

Volkswagen odpušča delavce, a ostaja v Rusiji

Avtomobilski proizvajalci, ki so v zadnjih letih veliko vlagali v ta trg, predvsem so gradili tovarne, razvojne centre in v dveh največjih mestih, v Moskvi in Sankt Peterburgu, postavljali razkošne avtomobilske salone, se v teh razmerah hitro umikajo iz Rusije. Drugi največji proizvajalec vozil na svetu Volkswagen, ki svoje poslovanje širi na vseh celinah, je prejšnji teden v tovarni blizu mesta Kaluga odpravil tretjo izmeno, napovedal dvotedensko zaprtje tovarne v maju in odpustil 150 delavcev. Prodaja volkswagnov v Rusiji je v prvih dveh mesecih letos upadla za 40 odstotkov, osem odstotnih točk več od povprečja trga. Naslednjih potez še ni napovedal, komentiral je le, da v prihodnjih mesecih ne pričakuje izboljšanja razmer. Dolgoročno naložb ne bo umikal iz Rusije, še vedno verjame v velik potencial trga, ki je bil pred leti večji od nemškega.

Opel je vzel slovo

Nemški Opel je na tem trgu sprejel bolj korenite ukrepe. »Ocenili smo, da obeti na ruskem trgu niso dobri, ne le kratkoročno, ampak tudi srednje- in dolgoročno,« je povedal prvi mož družbe Karl-Thomas Neumann in naznanil popoln umik znamke Opel s tega trga decembra letos. Letos bo Opel zaprl tudi tovarno v Sankt Peterburgu in razdrl pogodbo o skupnem podjetju (joint venture) z ruskim partnerjem, s katerim sestavlja Chevroletove avtomobile, ob službo bo prek tisoč ljudi.

Za drage avte je kupcev dovolj...

General Motors, lastnik Opla in Chevroleta, bo na ruskem trgu vztrajal le s prestižnimi modeli chevrolet camaro in tahoe ter corvette. Za dražje avtomobile naj bi tudi v prihodnje našel dovolj kupcev, kar dokazujejo februarski rezultati Mercedes-Benza in BMW. Prvi je prodajo povečal za 15,5, drugi za dobrih 20 odstotkov. Minus je imela le tretja prestižna znamka Audi, ki je februarja našla za petino manj kupcev kot v istem mesecu lani.

... za cenejše vse manj

Med znamkami, ki so krizo prejšnji mesec občutile še bolj kot druge, je predvsem trojica Opel, Chevrolet in Ford z 81-, 72- in 70-odstotnim upadom prodaje. Najmočnejša posamezna znamka je ostala domača Lada, ki je v večinski lasti Renault Nissana. Februarja je našla 23.629 kupcev, 25 odstotkov manj kot februarja lani, s tem rezultatom pa si je odrezala 15,4-odstotni delež trga; delež je bil za tri odstotne točke manjši kot februarja lani. Med skupinami se je na vrhu zadržal Renault Nissan. S 35,5-odstotnim tržnim deležem je svoj rezultat celo izboljšal za 1,7 odstotne točke, kljub 30,7-odstotnemu upadu prodaje - tako močno se je skrčil trg. Za njim sta skupini Hynundai-Kia z 20,1-odstotnim tržnim deležem in Volkswagen z 11,4-odstotnim deležem.

Državna pomoč prepozna za Opel in Volkswagen

Kakšne bodo poteze drugih proizvajalcev, ki skoraj brez izjeme v tem hipu preštevajo izgube zaradi upada prodaje, v tem trenutku še ni znano. Ruski premier Dmitrij Medvedjev se je na krizo odzval s 390 milijoni evrov vredno državno injekcijo za znižanje obrestne mere za nakup avtomobilov, dostavnih in tovornih vozil, s tem pa naj bi upad letošnje prodaje omejil na 24 odstotkov. Ruska vlada bo ob tem namenila dodatnih 140 milijonov evrov nepovratnih sredstev avtomobilskim proizvajalcem, s katerimi naj bi nadomestili upad proizvodnje v prihodnjih treh mesecih in tako zadržali delovna mesta; kakšni bodo učinki, je težko napovedati, za Volkswagen in Opel je pomoč prišla prepozno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

16.04.2015
FINANCE
Avto
Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo
Avto
AvtoMatej Kačič Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo 2

Štiri velika imena, brez katerih si danes ne moremo predstavljati sodobnega avtomobilizma.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.