Avto

Motocikli za Slovence še vedno razkošje

Pred desetletjem so bili na vrhu prodaje motociklov pri nas chopperji in superšportniki, zdaj so dostopni motocikli, enduro potovalniki in skuterji, tako močno so se spremenile naše nakupne navade

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.03.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Prodaja motociklov je lani prvič po letu 2008 vidno zrasla, a je bila še vedno pri zgolj 39 odstotkih prodaje v letu 2007. »Slovenci smo v krizi postali bolj preudarni, a to še ne pomeni, da kupujemo poceni,« pravi vodja Moto centra AS Domžale Sergej Petkovšek.

Slovenci smo se nad motocikli pošteno navdušili sredi prejšnjega desetletja, statistike kažejo, da smo leta 2007 kupili skoraj 3.600 dvokolesnikov s prostornino več kot 50 kubičnih centimetrov, kar je rekorden in najbrž nikoli več dosegljiv rezultat. V časih pred krizo smo imeli tudi precej drugačne nakupne navade kot danes, ceste so polnile križarke oziroma chopperji, uspešnica prejšnjega desetletja je bila yamaha virago 250, ki je s prostorninsko ugodnim agregatom še sodila pod omejitev 350 kubikov, za katero je tiste čase veljala druga stopnja vozniškega dovoljenja. Kupovali smo superšportnike, v velikih količinah, dostopne in zmogljivostno razumne večje motocikle pa smo videvali predvsem v avtošolah.

yamaha-MT-07-mm.1427135999.jpg.o.600px.jpg
Vsak deseti kupec novega motocikla si je lani izbral yamaho MT-07, slečen motocikel za ceno okoli šest tisočakov. Foto: Miloš Milač

Pred desetletjem premoč japoncev in chopperjev

Na vrhu prodaje so bile pred desetletjem štiri japonske znamke: Yamaha, Honda, Kawasaki in Suzuki. Danes se na vrhu držita le še Yamaha in Honda, v prvo trojico se je vrinil BMW, preostali japonski znamka sta zdrsnili po lestvici. Drugačna je tudi prodaja po modelih, chopperjev in superšport­nikov skoraj ni več. Lani je bil daleč najbolje prodajan motocikel dostopni naked MT-07 s ceno okoli šest tisoč evrov, zanj se je odločilo 143 motoristov oziroma vsak deseti, ki si je lani kupil nov motocikel. Na drugem mestu je bila druga skrajnost - BMW veliki enduro R 1200 GS, s povprečno ceno prek 15 tisoč evrov je našel 94 kupcev. Za njim so bili na lestvici dostopni dvokolesniki, Piaggiov skuter liberty 125, Hondin skuter PCX 150 in slečeni NC 750 iste znamke, ki podobno kot yamaha MT-07 stane okoli šest tisočakov. Kaj je vodilo k tem spremembam?

petkovsek-sergej-be.1427135997.jpg.o.240px.jpg
Okus Slovencev za motocikle se je v dveh desetletjih močno spremenil. Zdaj so bolj preudarni, a to še ne pomeni, da kupujejo poceni. Sergej Petkovšek, vodja prodaje v Moto centru AS Domžale Foto: Aleš Beno

Danes preudarnost, prevzemamo evropske navade

»Pred dvema desetletjema so bili motocikli pri nas predvsem statusni simbol. Večje je boljše. Zdaj pa že opažamo zrelost trga. Nakupne navade se ne razlikujejo kaj dosti od evropskih, kjer ima motociklizem precej daljšo tradicijo. Opazno se je v zadnjih letih spremenila tudi prodaja po segmentih. Še v letu 2008 je bila superšportna honda fireblade najbolj prodajan motocikel v Sloveniji - prodali so jih 108. Zdaj pa so se superšportniki povsem umaknili vse bolj priljubljenim enduro motociklom, nakedom oziroma motociklom brez oklepa ter uporabnim maxi skuterjem,« opaža vodja prodaje v Moto centru AS Domžale Sergej Petkovšek, ki že dolgo skrbi za Hondine, od letos pa tudi za Ducatijeve motocikle v Sloveniji. Dodaja, da motoristi danes kupujejo bolj preudarno. »Tiste znamke, ki so se v zadnjih letih prilagodile spremenjenim potrebam motoristov, so pri vrhu. Za uspeh na trgu je v kupčevih očeh vedno pomembna vrednost za njegov denar. A to sploh ne pomeni, da mora biti motocikel poceni.« Lani je Petkovšek opazil prvo vidnejšo rast trga po letu 2008, po njegovih številkah je bilo registriranih 1.566 motociklov, po Ardijevih slabih 1.400 .

Uresničen učinek davka

Prodaja-motociklov-v-Sloveniji.1427136002.png.o.240px.png

Za upad je Petkovšek leta 2010 poleg krize krivil tudi takratno uvedbo dodatnega davka na motorna vozila; njegov scenarij se je uresničil. Pred petimi leti je napovedal, da lahko petodstotni dvig cene ob nespremenjenih preostalih pogojih povzroči dodaten 20-odstotni upad prodaje ali celo večji. To se je tudi zgodilo, ko je 1. avgusta 2010 začel veljati osvežen zakon o davku na motorna vozila, ki je prvič s sedem do 10,5 odstotka (glede na moč motorja, ne na podlagi izpusta ogljikovega dioksida kot pri avtomobilih) obdavčil tudi motocikle.

Nanje ne gledamo kot na prevozno sredstvo

»Danes motocikli v večini evropskih držav niso več luk­suz. Poleg trga novih motociklov rabljeni motocikli pomenijo razmeroma ugoden nakup,« opaža vodja programa motociklov v BMW Group Slovenija Samo Trpin in dodaja, da Slovenci na motocikle vseeno še vedno gledamo kot na hobi, ne kot na vsakodnevno prevozno sredstvo, kot denimo v državah, kjer so predvsem podnebne razmere ugodne za vožnjo z motorjem vse leto ali pa večino leta, in v večjih evropskih mestih. V nasprotju s Petkovškom meni, da se slovenski trg počasi pobira in da bo konec leta 2015 v razredu nad 500 kubikov, kjer ima BMW vodilni, 28-odstotni tržni delež, nekoliko večji kot v letu 2014. »Seveda pa je tukaj kar nekaj dejavnikov, ki lahko spet spremenijo gibanje v negativno. Eden izmed teh so na primer nove dodatne obdavčitve,« še pravi Trpin.

Petkovšek je letos kljub lanski rasti trga pesimističen, delno tudi zaradi znova močnega japonskega jena, ki draži Hondine in tudi druge motocikle japonske izdelave. Vesel pa je nove znamke Ducati. Pogodbo o zastopanju so z Italijani podpisali sredi minulega leta, zdaj so že operativni v vseh pogledih. »Prodaja je že stekla po pričakovanjih, naš servis prav tako. Naš cilj je prodati 40 draguljev iz Bologne. Kaže dobro,« končuje Petkovšek.

BMW-R-1200-GS.1427136000.jpg.o.600px.jpg
Da cena ni vse, dokazuje BMW R 1200 GS, ki je s povprečno ceno prek 15 tisoč evrov lani ujel 94 Slovencev. Več je bilo prodanih le yamah MT 0-7.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom