Prav v času, ko je Igor Akrapovič razvijal nov šestkotni izpuh iz titana, so na njegova vrata potrkali možje iz japonskega Kawasakija. Želeli so nekaj posebnega za svoj nezemeljski motocikel s 300 konji ninja H2R - in to skoraj čez noč. »Čez mesec dni se je motocikel z našim izpuhom že bleščal na salonu v Kölnu,« pripoveduje Akrapovič.Lansko jesen sta se ujela dva velikana, japonski Kawasaki je zašel v sklepno fazo razvoja najhitrejšega motocikla na svetu - ninje H2R, ki s 300 konji daleč presega vse druge serijske dvokolesnike, in Igor Akrapovič, ki je za nezemeljski motocikel pripravil izpuh za dodatno vgradnjo. Kawasaki je pripravljal novo generacijo modela ninja, ki je vselej slovela po doseganju vrtoglavih hitrosti.
Igor Akrapovič
Z novo ninjo H2R so šli še dlje, v okvir motocikla so vgradili litrski štirivaljnik s kompresorjem lastnega razvoja in izdelave, ki iz stroja potegne celih 220 kilovatov oziroma 300 konjskih moči, ki ga teoretično lahko potisnejo do hitrosti 400 kilometrov na uro. Za lažjo predstavo, stroj zmore kar 60 konjev več od povprečnega motocikla za moto GP, druge serijske stroje pa presega za prek sto konjev. Za motocikel nezemeljskih lastnosti in ceno 25 tisoč evrov so želeli tudi poseben izpuh, ki bo na seznamu dodatne opreme dopolnil ponudbo serijskega dimnika. Pozvonili so pri Akrapoviču in želeli rezultate skoraj čez noč.
»Rešitev smo imeli, a naš novi šestkotni izpuh iz karbona in titana je bil šele v razvojni fazi. Že za izdelavo orodij smo si ponavadi vzeli dva meseca, za Kawasaki smo morali izpuh končati v mesecu dni, zato smo pljunili v roke in ga naredili v krajšem času. Orodja smo denimo izdelali v tednu dni,« pripoveduje Igor Akrapovič, ki je danes zadovoljen, da so v družbi pohiteli.
»Že čez mesec dni je Kawasakijev motocikel z našim izpuhom zasijal pod salonskimi lučmi v Kölnu, naročila že dežujejo, Angleži bodo denimo vse ninje H2R opremili z našim izpuhom.« V ozadju posla so precejšnji vložki, za stiskanje delov iz titana je moral Akrapovič kupiti novo prešo, vredno 1,3 milijona evrov. Z njim bo poskusil tudi pri drugih proizvajalcih in na prostem trgu, revolucionarna oblika in zasnova pa mu bosta omogočila doseganje od 10 do 15 odstotkov višje cene na trgu od tekmecev, je še komentiral Akrapovič.
Posebnosti nezemeljskega motocikla
Kompresor namesto večje prostornine
Veliko moč motorja so inženirji dosegli z litrskim motorjem in kompresorjem. S pomočjo podjetij v skupini Kawasaki Heavy Industries so razvili majhen in kompakten kompresor, ki dodatno moč in navor daje zvezno in brez pretiranih sunkov, v nasprotju s turbopolnilnikom pa deluje vse od prostega teka.
Jekleni cevni palični okvir
Inženirji so želeli stabilnost pri visokih hitrostih, kar je najlaže doseči z dolgo medosno razdaljo in čvrstim okvirjem, hkrati pa motoristom niso želeli odreči okretnosti med kratkimi zavoji na dirkališču, zato so se v prid zadnji lastnosti odločili za kratko medosno razdaljo. Pri zasnovi okvirja so rešitev namesto v aluminijasti našli v jekleni cevni palični konstrukciji, ki naj bi ponujala ravno pravo zmes čvrstosti in prožnosti v trenutkih, ko mora okvir dihati.
Aerodinamiko je brusil letalski del koncerna
Pri doseganju hitrosti prek 300 kilometrov na uro je aerodinamika na motociklih še pomembnejša kot v udobni školjki avtomobila. Vsak delček, ki izstopa, vpliva na rezanje zraka in stabilnost motocikla. Zato so se pri snovanju H2R zatekli k sestrski družbi Kawasaki Aerospace, ki letala izdeluje že od leta 1930. V njej so iz ogljikovih vlaken izdelali oklep in ga v vetrovniku izpilili do popolnosti.
Ninja H2R - ime sestavljeno iz dveh legend
Ninja je pri Kawasakiju sopomenka za hitrost in športnost, oznaka H2R pa sega v leta od 1972 do 1975, ko je Kawasaki izdeloval model mach IV 750, ki je dobil ime H2. Stroj je imel 750-kubični dvotaktni motor s 55 kilovati, ki je po zapisu navdušencev ponujal brutalne zmogljivosti, takšne, ki jih marsikdo pred preizkusom H2 še ni doživel. Novodobni H2 je dobil dodatno črko R, ki obljublja še več ekstremnosti.