Avto

Japonska kobilica in 300 konjev iz Ivančne Gorice

Kako je Akrapovič uglasil najmočnejši motocikel na svetu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.03.2015 22:30
Dopolnjeno: 23.03.2015 23:02
Čas branja: 2 min

Prav v času, ko je Igor Akrapovič razvijal nov šestkotni izpuh iz titana, so na njegova vrata potrkali možje iz japonskega Kawasakija. Želeli so nekaj posebnega za svoj nezemeljski motocikel s 300 konji ninja H2R - in to skoraj čez noč. »Čez mesec dni se je motocikel z našim izpuhom že bleščal na salonu v Kölnu,« pripoveduje Akrapovič.Lansko jesen sta se ujela dva velikana, japonski Kawasaki je zašel v sklepno fazo razvoja najhitrejšega motocikla na svetu - ninje H2R, ki s 300 konji daleč presega vse druge serijske dvokolesnike, in Igor Akrapovič, ki je za nezemeljski motocikel pripravil izpuh za dodatno vgradnjo. Kawasaki je pripravljal novo generacijo modela ninja, ki je vselej slovela po doseganju vrtoglavih hitrosti.

Akrapovic-Kawasaki-Ninja-H2R.1427135747.jpg.o.600px.jpg

akrapovic-igor28-ih.1427135749.jpg.o.600px.jpg.o.240px.jpg
Ponavadi le za izdelavo orodja potrebujemo dva meseca, za Kawasaki pa smo celoten izpuh izdelali v mesecu dni, a splačalo se je.

Igor Akrapovič

Z novo ninjo H2R so šli še dlje, v okvir motocikla so vgradili litrski štirivaljnik s kompresorjem lastnega razvoja in izdelave, ki iz stroja potegne celih 220 kilovatov oziroma 300 konjskih moči, ki ga teoretično lahko potisnejo do hitrosti 400 kilometrov na uro. Za lažjo predstavo, stroj zmore kar 60 konjev več od povprečnega motocikla za moto GP, druge serijske stroje pa presega za prek sto konjev. Za motocikel nezemeljskih lastnosti in ceno 25 tisoč evrov so želeli tudi poseben izpuh, ki bo na seznamu dodatne opreme dopolnil ponudbo serijskega dimnika. Pozvonili so pri Akrapoviču in želeli rezultate skoraj čez noč.

»Rešitev smo imeli, a naš novi šestkotni izpuh iz karbona in titana je bil šele v razvojni fazi. Že za izdelavo orodij smo si ponavadi vzeli dva meseca, za Kawasaki smo morali izpuh končati v mesecu dni, zato smo pljunili v roke in ga naredili v krajšem času. Orodja smo denimo izdelali v tednu dni,« pripoveduje Igor Akrapovič, ki je danes zadovoljen, da so v družbi pohiteli.

»Že čez mesec dni je Kawasakijev motocikel z našim izpuhom zasijal pod salonskimi lučmi v Kölnu, naročila že dežujejo, Angleži bodo denimo vse ninje H2R opremili z našim izpuhom.« V ozadju posla so precejšnji vložki, za stiskanje delov iz titana je moral Akrapovič kupiti novo prešo, vredno 1,3 milijona evrov. Z njim bo poskusil tudi pri drugih proizvajalcih in na prostem trgu, revolucionarna oblika in zasnova pa mu bosta omogočila doseganje od 10 do 15 odstotkov višje cene na trgu od tekmecev, je še komentiral Akrapovič.

Posebnosti nezemeljskega motocikla

Kompresor namesto večje prostornine

Veliko moč motorja so inženirji dosegli z litrskim motorjem in kompresorjem. S pomočjo podjetij v skupini Kawasaki Heavy Industries so razvili majhen in kompakten kompresor, ki dodatno moč in navor daje zvezno in brez pretiranih sunkov, v nasprotju s turbopolnilnikom pa deluje vse od prostega teka.



Jekleni cevni palični okvir

Inženirji so želeli stabilnost pri visokih hitrostih, kar je najlaže doseči z dolgo medosno razdaljo in čvrstim okvirjem, hkrati pa motoristom niso želeli odreči okretnosti med kratkimi zavoji na dirkališču, zato so se v prid zadnji lastnosti odločili za kratko medosno razdaljo. Pri zasnovi okvirja so rešitev namesto v aluminijasti našli v jekleni cevni palični konstrukciji, ki naj bi ponujala ravno pravo zmes čvrstosti in prožnosti v trenutkih, ko mora okvir dihati.

Aerodinamiko je brusil letalski del koncerna

Pri doseganju hitrosti prek 300 kilometrov na uro je aerodinamika na motociklih še pomembnejša kot v udobni školjki avtomobila. Vsak delček, ki izstopa, vpliva na rezanje zraka in stabilnost motocikla. Zato so se pri snovanju H2R zatekli k sestrski družbi Kawasaki Aerospace, ki letala izdeluje že od leta 1930. V njej so iz ogljikovih vlaken izdelali oklep in ga v vetrovniku izpilili do popolnosti.



Ninja H2R - ime sestavljeno iz dveh legend

Ninja je pri Kawasakiju sopomenka za hitrost in športnost, oznaka H2R pa sega v leta od 1972 do 1975, ko je Kawasaki izdeloval model mach IV 750, ki je dobil ime H2. Stroj je imel 750-kubični dvotaktni motor s 55 kilovati, ki je po zapisu navdušencev ponujal brutalne zmogljivosti, takšne, ki jih marsikdo pred preizkusom H2 še ni doživel. Novodobni H2 je dobil dodatno črko R, ki obljublja še več ekstremnosti.


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

05.06.2015
FINANCE
Avto
Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? 1

Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.

FINANCE
Kdo bo sledil Akrapoviču, ki si v strahu pred 50-odstotno obdavčitvijo izplačuje za 32 milijonov evrov dividend
Finance
Jure Ugovšek Kdo bo sledil Akrapoviču, ki si v strahu pred 50-odstotno obdavčitvijo izplačuje za 32 milijonov evrov dividend 64

Na včerajšnji skupščini se je družba Akrapovič, d. d., odločila za izplačilo celotnega bilančnega dobička v višini 32 milijonov evrov zaradi »negotovosti glede prihodnje davčne obravnave rezultatov poslovanja družbe v preteklih letih«, Jure Knez, Dewesoft, bo ravnal podobno

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Manager
Hočemo dobre strokovnjake ali ne?
IZVOZNIKI
Novice
Protiofenziva podjetnikov ob rekordnih pobranih davkih