Predsednik uprave Skupine Volkswagen Martin Winterkorn je po rekordnem letu 2014 za letos napovedal največ štiriodstotno rast prihodkov in doseganje med šest in sedem odstotno operativno maržo. Kitajska ga na skrbi, kljub napovedani ohladitvi načrtuje nadaljnjo rast prodaje na tem trgu. Na E-mobilnost je pripravljen, a srednjeročno stavi predvsem na priključne hibride.
Prvi mož Skupine Volkswagen je poleg skromne, do štirodstotne rasti prodaje v letošnjem letu, poudaril predvsem učinke varčevalnega programa, ki je že lani prinesel za milijardo evrov prihranka pri znamki Volkswagen. Program, ki zajema več področij, naj bi do leta 2017 prinesel pet milijard evrov prihrankov na leto, zajema pa naslednje ukrepe:
- Optimizacijo tovarn na globalnih lokacijah, volkswagna tiguan in golf bodo v prihodnje izdelovali v Mehiki
- Prenehali bodo izdelovati modele, ki ne prinašajo dovolj visoke prodaje in zaslužka, denimo majhni dvovratni avti se na trgih v razvoju slabo prodajajo, zato resno razmišljajo da bi pola v prihodnje izdelovali le v limuzinski različici.
- Krčenje paketov opreme, ki pomenijo manj kot pet odstotkov prodaje določenega modela.
- Povečali bodo prihodke z boljšo ponudbo dodatne opreme prilagojeno posameznim trgom.
Ena od ključnih nalog Volkswagna je tudi izboljšanje rezultatov v ZDA, kjer je znamka Volkswagen lani našla le 367 tisoč
kupcev, kar je celo manj od nišnega Subaruja. Položaj nameravajo izboljšati z naslednjimi ukrepi:
- Volkswagen bo skrajšal življenjsko dobo posameznih modelov.
- Lokalna proizvodnja golfa v Mehiki bo pospešila dobave v ZDA
- Prihaja ofenziva športnih terencev; srednjerazredni model bo iz tekočih trakov tovarne v Chattanoogi na trg pripeljal sredi leta 2016, leto kasneje sledi novi tiguan s podaljšano medosno razdaljo iz mehiške tovarne.
- Veliko novosti na področju lahkih dostavnih vozil tudi v ZDA.
Na kratek rok stavijo na hibride
»Na kratek rok električni avtomobili niso pravi odgovor, zato ponujamo tako električne (e-up! in e-golf) kot priključne hibride (audi A3 e-tron, golf in passat GTE ter porscheja panamera in cayenne S E-hybrid). V nekaj letih bomo tehnologijo priključnih hibridov ponudili tudi v audijih Q7 in A8 ter v volkswagnih touareg in phaeton,« je pojasnil Winterkorn, ki je kljub zadržanosti do e-mobilnosti nanjo pripravljen. V prihodnjem letu bo znamka Audi predstavila model R8 e-tron, ki bo omogočal 450 kilometrski doseg med polnjenji baterij 450 kilometrov, proizvajalec pa intenzivno razvija serijo električnih avtomobilov, ki bodo omogočili doseg med polnjenji večji od 500 kilometrov.
Učinki skupnih osnov tudi pri električnih avtih
Pri razvoju električnih avtov bo Volkswagen dodobra izkoristil skupne osnove vozil. Zanje Winterkorn pravi, da omogočajo velike prihranke, saj lahko v zelo kratkem času in brez velikih stroškov predstavijo 40 novih električnih avtomobilov. »To sicer še ne pomeni, da bomo to naredili v naslednjih nekaj letih, saj v tem hipu še ni popolnoma jasno kako hitro se bo razvijala E-mobilnost,« je dodal prvi mož Volkswagna.
Letos že 29 tovarn, ki bodo izdelovale avte na skupni osnovi
Varčevalni učinki modularne platforme MQB se povečujejo z rastjo prodaje avtomobilov zasnovanih na skupni osnovi. Letos bo Volkswagen izdelal 2,7 milijona vozil na skupni osnovi v 18 tovarnah, ki so prirejene za izdelavo vozil na skupni platformi (do leta 2016 se bo njihovo število povečalo na 29), leta 2018 bo na skupni osnovi izdelanih že sedem milijonov vozil.
Modularna platforma ne zmanjšuje le nabavne cene vozil ampak prinaša tudi večjo fleksibilnost pri njihovi proizvodnji.
Član uprave Volkswagna Hans Dieter Pötsch je še pojasnil, da je pred leti še veljalo pravilo, ena tovarna, ena znamka, en model. Z uvedbo modularnih osnov pa lahko na isti lokaciji Volkswagen izdeluje več avtomobilov različnih znamk in velikosti, iz iste linije tovarne v nemškem Zwickau prihajata volkswagna golf in passat, iz tovarne v Bratislavi pa volkswagen touareg, porsche cayenne in audi Q7, ki so zasnovani na skupni platformi z vzdolžno vgrajenimi motorji.
3D tiskanje in humanoidni roboti
Volkswagen bo v proizvodnji povečal uporabo 3D tiskanja pri izdelavi kovinskih sestavnih delov. Pogosteje bodo uporabljali humanoidne robote, saj ti lahko izboljšajo kakovost in ergonomijo delovnih mest za zaposlene.