Toyota yaris se je s tretjo generacijo znebila ženskam prikupne jajčkaste oblike, z oglatimi potezami postala bolj resna in zadržana ter kljub nekaterim predrznim linijam izgubila del šarma. Japonci so tako pri prenovi oblikovanje prvič prepustili evropskemu oddelku v Belgiji in Franciji, rezultat je veliko bolj prepoznaven mestni avto, ki zna s pravo zmesjo drznosti in elegance pospešiti srčni utrip, predsodkov pa se utegnejo otresti tudi moški.
Pod evropsko oblikovalsko taktirko je yaris namreč pridobil bolj vznemirljive in tudi športne poteze (paket Sport in Sport Plus), morda vsem ni všeč, vendar ga je na cesti precej teže zgrešiti kot prej. Yarisu je s prenovo uspelo stopiti iz množice, pozornost zbuja predvsem spredaj, kjer je ekstremno velika maska s stilskim poudarkom na veliki črki X, povsem rdeče zadnje luči pa mu dajo pridih elegance.
Črnemu petvratnemu yarisu z opremo Lounge je v mestu in na cesti uspelo privabiti marsikateri pogled (čeprav nima modnih LED dnevnih luči), pri čemer se resda ni mogel kosati z najmanjšim aygom, vendar je na dobri poti, da upraviči za 85 milijonov evrov sprememb. S prenovo je yaris tudi zrasel, predvsem odbijači so ga podaljšali za sedem centimetrov na 395 centimetrov, medosna razdalja (251 centimetrov) ter prostornost spredaj in zadaj pa sta ostali takšni kot prej.
V širino ohranja 170 cm, v višino pa 151 cm, kar prinaša dovolj udobja štirim potnikom, peti pa se bo že čutil vidno utesnjenega. Z 286 litri je nespremenjen ostal tudi prtljažnik, ki ima dvojno dno. S podrto klopjo pri tem ne nastane ravno dno, zadnji sedeži pa tudi niso vzdolžno pomični, kot so nekoč že bili. Brisalec je zgolj eden, a učinkovito opravi svojo nalogo.
Kar nekaj sprememb yaris prinaša v notranjosti, kamor smo pohvalno vstopali s pomočjo pametnega ključa, nekaterih stvari pa še kar niso spremenili. Gumb potovalnega računalnika tako staromodno ostaja med merilniki, spreminjanje njegovega prikaza podatkov med vožnjo pa je lahko zelo nevarno, saj gre voznik pri tem z roko skozi volanski obroč. Na njem je namreč dovolj prostora za omenjeni gumb, na njem že vgrajena stikala pa bi lahko osvetlili. Druga stikala so sicer pregledna in dobro umeščena, malček ob tem ponuja 12 odlagališč na dosegu roke, osrednji konzoli so dodali zaprti predal.
Oblikovalci in inženirji so kar nekaj deset tisoč od skupaj 570 tisoč delovnih ur vložili v dodelavo notranjosti. Ta prinaša precej boljše materiale na sedežnih in vratnih oblogah ter živahne barvne kombinacije, ki hvalevredno razbijejo črnino. Sredinska konzola je postavljena dva centimetra višje, spremenjena je oblika zračnikov. Guma, ki pokriva večinski del armaturne plošče, je zdaj debelejša ter prijetnejša in mehkejša na otip, kakovost izdelave pa je odlična, kar še podkrepi občutek, da sedimo v večjem in dražjem vozilu.
Kupcem je že od druge opreme (od sedmih) na voljo pregleden sedempalčni večfunkcijski in za upravljanje preprost zaslon informacijskega vmesnika toyota touch 2, vmesnik pa zna zrcaliti tudi zaslon pametnega telefona. V prid večji varnosti in uporabnosti bi lahko bil nameščen tudi višje, saj zdaj vozniku pogled prepogosto uhaja s cestišča in tako denimo manj pogosteje spremlja porabo zadnjih prevoženih kilometrov ali spremlja navigacijo, pri vzvratni vožnji pa nam je bila zelo v pomoč kamera, ki je uporabna tudi ponoči.
Prenovljeni yaris ima čvrstejše vzmetenje in karoserijo (drugačna prema, bolj togi blažilniki, mehkejše vzmeti), tudi zaradi drugačnega krmiljenja električnega serva je občutek na volanu zdaj veliko boljši, kot je bil in prinaša več veselja v vožnji. Yaris se je vozniško tako nekoliko približal uveljavljenim nemškim tekmecem, v plus mu štejemo še majhen obračalni krog in lahkotnost volana, ki je za več oprijema (lahko) spodaj prisekan.
Voznika in potnike bo zagotovo navdušila zatesnjenost potniške kabine, ki je ena tišjih v razredu. Toyotin yaris je kupcem na voljo s štirimi različnimi motorji, med njimi tudi kot hibrid (ta pomeni 30 odstotkov prodanih vozil v Evropi), na dnu ponudbe je 1,0-litrski trivaljnik, dolgoprogašem je namenjen 1,4-litrski dizel.
Testnega 1.115 kg težkega yarisa je poganjal rahlo posodobljeni štirivaljni 1,33-litrski bencinski motor, ki pri 6.000 vrtljajih razvije 73 kilovatov (99 KM) ter 125 Nm navora pri 4.000 vrtljajih. Motor odlikujeta tiho delovanje in miren tek, čudežev pa seveda ne zmore. V spodnjih vrtljajih je kljub krajšim prestavnim razmerjem nekoliko lenoben in potrebuje čas, da se razživi, vendar se priganjanju ne upira.
Motor premore dovolj moči za lahkotno mestno vožnjo (pri spoštovanju omejitev nam je v pomoč omejevalnik hitrosti), kar tako pa se ne upeha niti na avtocesti (hvalimo tempomat) in njenih klancih. Z nič do 100 km/h pospeši v 11,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 175 km/h.
Pohvalimo lahko kombinacijo s hitrim in zelo natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (prestavna ročica je zdaj krajša za tri centimetre). Poraba je zaradi tega manjša - na testu smo v povprečju porabili 6,8 litra, podatki obljubljajo 4,8 litra -, avtocestni kilometri pa precej tišji, saj pri 130 km/h merilnik kaže le nekaj več kot 3.000 vrtljajev.
Ne čudi, da takšna kombinacija 1,33-litrskega motorja in natančnega ročnega menjalnika pomeni izbiro vsakega drugega slovenskega kupca yarisa, saj se dobro znajde tako v mestu kot tudi izven njega.
Nadpovprečno dober mestni avto ponuja tudi spodobno varnost (ABS, ESP, 7 zračnih vreč, EuroNCAP mu je 2011 podelil pet zvezdic, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah) in opreme (samodejna dvopodročna klimatska naprava, električno pomična stekla, centralno zaklepanje, kamera, meglenke, sredinski naslon, upravljanje na volanu,...
Modernejši in bolj razigrani Toyotin yaris na trg prihaja ob pravem trenutku, saj je bil prenove deležen tudi bolj konvencionalni Volkswagen polo, dobro zasidrani so Citroen C3, Peugeot 208 in Renault clio, v salonih so že novi Opel corsa, Škoda fabia in Hyundai i20, na vrata pa glasno trka tudi že nova Mazda2.
Foto: Matej Kačič