Če bi povprečnega Slovenca poprosili, naj našteje tri mestne malčke, bi najbrž omenil Fiatovo pando, Renaultovega twinga in Volkswagnovega upa, v izbor petih bi umestil še denimo Toyotinega ayga, Hyundaija i10 ali Nissanovo micro, od trendovskih pa omenil Fiata 500 in Oplovega adama. Na malo Mitsubishejevo "prostorsko zvezdo" bi pomislili le redki, čeprav naj bi bilo poslej drugače.
Čeprav se nam avto po prvem druženju ni zdel slab, se nismo mogli povsem znebiti občutka, da ga pri nas čaka oster boj za kupce - kljub temu, da je Mitsubishi sinonim za kvaliteto, lastnik pa za svoj denar dobi veliko avta in opreme.
Na prvi pogled malce neobičajen in z nekaj kroma obdani Mitsubishi space star namreč ni vzbudil pretiranih vzdihov poželenja, poglede je pritegnil predvsem v nekaterih barvnih kombinacijah (denimo v zeleni ali modri). Zdelo se je, kot da se hoče namerno izgubiti v povprečju, z ničemer posebnim opozoriti nase in biti predvsem skromen. Za današnje čase se to zdi skorajda neverjetno, sploh če pomislimo na samosvojega twinga in razigranega ayga.
A morda se prav tu skriva ključ do uspeha pri posameznih kupcih, ki cenijo povsem drugačne stvari, kot so pretirana vpadljivost, noro žive barve, personalizacija in še kaj. Petvratni space star z dolžino 3,71 metra stavi predvsem na odlično prostornost (na kar opozarja že z imenom), praktičnost, lahkotno vožnjo, zelo dobro kvaliteto izdelave, zgledno mehaniko (nova platforma, motor, menjalnik), nizko porabo goriva (v povprečju dobre štiri litre), kar bogato opremo in tudi zmerno ceno.
Avto da ob vsem skupaj vtis, da bo svojemu namenu služil zelo veliko let, zaradi zadržanega videza pa kot da nikoli ne bo zastarel. Kdo ve, kaj bo narekovala avtomobilska moda čez denimo tri leta? Iz povsem dolgočasne sivine space starja deloma lahko potegnejo že v osnovnem modelu dodani krom paket, pri višjih nivojih pa aluminijasta platišča, meglenke, zatemnjena zadnja stekla in zadnji strešni spojler.
Notranjost sicer ne ponuja kakšnega oblikovalskega presežka, predvsem je preprosta (dvobarvna je videti precej bolje), kvalitetno narejena in predvsem dobro opremljena. Že osnovni ponuja klimo, daljinsko centralno zaklepanje, električno pomična prednja stekla, radio z USB in AUX, v drugi opremi Invite je klima že samodejna, električno pomična stekla pa na vseh štirih vratih, vtis v opremi Intense pa še izboljšajo usnje na prestavni ročici in volanu ter predvsem tipke za upravljanje nekaterih funkcij na njem.
Armaturna plošča je trda, vendar zgledno obdelana, piano črno plastiko bi oblikovalci lahko tudi pustili na polici. A kljub temu se zdi, da je armaturko (in sedeže) dokaj enostavno vzdrževati. Sedeži so sicer povprečni, prostornost pa je glede na zunanje mere presenetljiva, sploh zadaj - medosje sicer znaša 245 cm. Space star v kabini ponuja 165,1 cm prostora za noge, kar je 44,5 odstotka dolžine vozila (ostali 1.623-1.649 oziroma 41,8-43,6%).
V zadek space star pospravi solidnih 235 litrov (razpon v razredu 185-286 litrov), za doplačilo je na voljo poseben predal za stvari. Prtljažnik je ob tem globok 60,5 cm, povsem v dnu je set za popravilo pnevmatik. Škoda le, da zadnja klop ni vzdolžno pomična - je pa deljiva v razmerju 60:40, kar nam omogoča prevoz med 113 in 124 cm dolgih stvari.
V ponudbi sta dva motorja, oba odzivna trivaljnika, pri obeh je izpust CO2 nižji od 100 g/km. Šibkejši zmore 52 kilovatov (71 KM) pri 6000 vrtljajih, ter ponudi 88 Nm navora pri 5000 vrtljajih. V povprečju naj bi porabil štiri litre goriva na sto kilometrov. Do stotice potegne v 13,6 sekunde ter zmore največjo hitrost 172 km/h,
Močnejši je 1,2-litrski trivaljnik, ki zmore 59 kilovatov (80 konjev) pri 6.000 vrtljajih v minuti. Največji navor 106 Nm doseže pri 4.000 vrtljajih v minuti, s pomočjo petstopenjskega ročnega menjalnika pa z mesta do stotice pospeši v 11,7 sekunde ter doseže največjo hitrost 180 km/h. K nizki porabi (tovarna v povprečju obljublja 4,3 litra) dobrih 900 kilogramov težkega malčka pa pripomorejo tudi dolga prestavna razmerja in sistem start&stop.
V Sloveniji so lani registrirali 2.679 mini avtomobilov, Mitsubishi space star si tako želi odrezati manjši kolač. Komur bo padel v oči, bo dobil skromnega, vendar zanesljivega Vzhodnjaka, ki mu zmerna doza šarma ne bo zbledela niti po desetih letih. Predvsem s ceno cilja na drugi avto v družini (avto prihaja s petletno garancijo in asistenco), robustnost in zanesljivost sta lahko aduta pri študentih, po vsej verjetnosti pa bomo v njih videvali tudi starejše, ki cenijo lahkotno vožnjo in okretnost.