Avto

Trdoživ in dragocen pomagač

Fiat ducato z novim modelom nadaljuje svoje poslanstvo - izkazati se kot zanesljiv in uporaben poklicni sodelavec

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.01.2015 06:02
Čas branja: 5 min

IMG-3726.1422309477.jpg.n.960px.jpg

V življenju pridejo trenutki, ko z lastno voljo in rokami ne opraviš kaj dosti. V zasebnem življenju ti na pomoč priskoči partner ali prijatelj, v službi kak dragocen sodelavec. Fiatov ducato je prav takšen zanesljivi in uporabni pomagač, ki bo letno priskočil na pomoč približno 250 kupcem oziroma uporabnikom.

IMG-3904.1422310017.jpg.c.960px.jpg

Za novega ducata bodo samostojni podjetniki, posamezniki in podjetja odšteli približno 500 evrov več kot za predhodnika, vendar novinec poleg svežine prinaša tudi nekaj dodane vrednosti. Cene se začnejo pri 21.990 evrov in končajo pri 35.490 evrov, pri tem morate upoštevati še priporočen popust v vrednosti 3.200 evrov oziroma 4.400 evrov, če se kupec odloči za paket opreme Pack 1 ali Pack 2. Fiat pri tem ponuja dveletno splošno garancijo brez omejitve kilometrov.

IMG-3781.1422310673.jpg.c.960px.jpg
Takšen osnovni ducato maxi stane dobrih 26 tisočakov oziroma s popustom 21.600 evrov, testni je bil še za skoraj tri tisočake dražji.

Zlati dukat je bil zelo cenjen in tudi zaželen v srednjeveških Benetkah, pri obrtnikih in prevoznikih pa podobno visoko kotira bližnji Fiatov ducato. Ta je od leta 1981 osrečil prek 2,6 milijona kupcev, nastajal marsikje po zemeljski obli, kot bližnja sorodnika Citroen jumper in Peugeot boxer (na testu smo ga imeli pred kratkim) pa je ducato lani po osmih letih dobil naslednika.

IMG-3732.1422310167.jpg.c.960px.jpg

Na cesti je moč opaziti, da se dostavniki z vsako generacijo približajo osebnim avtomobilom. Novega ducata boste tako na cesti brez težav prepoznali in mu prijateljsko pokimali, saj ima všečno oblikovan nos. Ta drzno briše meje med dostavniki in avti, izboljšuje preglednost, hkrati pa prispeva k enemu izmed najnižjih količnikov zračnega upora v segmentu - ta znaša le 0,31, kar je primerljivo z osebnimi vozili. Testni je bil srebrn, zaradi česar še bolj izstopa med poplavo belih dostavnikov.

IMG-3897.1422304746.jpg.c.960px.jpg

Tehnični podatki pri dostavnikih so za navadnega smrtnika manj razburljivi kot jedilni listi kake okrepčevalnice s hitro prehrano, za njihove vsakodnevne uporabnike pa pomenijo ključ do posla in zaslužka.

IMG-3792.1422306771.jpg.s.960px.jpg

Ducato v duhu sodobnih dostavnikov sicer ponuja več dolžin, višin, nosilnosti in zmogljivih turbodizelskih motorjev, kar v grobem oblikuje nabavno ceno, na voljo pa je tudi kar nekaj dodatne opreme - denimo ogrevani sedeži, navigacija, grelec Webasto, samonastavljivo podvozje, vzvratna kamera,...

IMG-3782.1422310408.jpg.c.960px.jpg

Za prevoze pohištva, palet in drugih pošiljk bistveni so predvsem podatki o velikosti in nosilnosti tovornega prostora, za manevriranje in lagodno vožnjo tisti o višini, širini, (ne)preglednosti in udobju v kabini, za žep o motorju, za posel pa tisti o nabavni ceni in stroških vzdrževanja vozila.

IMG-3821.1422308868.jpg.s.960px.jpg

Testni furgon Fiat ducato Maxi 2,3 multijet 16V 130 Pack 2 je bil srednje dolg in srednje visok (DxVxŠ = 599,8 cm x 252,4 cm x 205 cm), z nosilnostjo okoli 1,5 tone (prazen tehta slabi dve toni) in prostornino tovornega prostora 13 kubičnih metrov. Vanj ga je moč naložiti skozi stranska drsna ali dvokrilna zadnja vrata, ki pa se odpirajo zgolj pod kotom 90 stopinj (doplačilno za 270 stopinj).

PC240103.1422305771.jpg.n.960px.jpg

Pri Maxiju tovor v višino lahko meri do 193 cm, v širino največ 187 cm (142 cm med blatnikoma), v dolžino pa različica s 403,5 cm medosne razdalje sprejme do 3,7 metra dolg tovor. Omejitev pri tem predstavljajo dimenzije vrat, tovor zadaj pri nakladanju tako ne sme biti širši od 156 cm in višji od 179 cm, pri strani pa je velikost tovora zaradi dimenzij vrat omejena na 125 cm širine in 175 cm višine. Nakladalni prag je sicer visok dobrega pol metra.

IMG-3825.1422305636.jpg.s.960px.jpg
V tovornem prostoru je za privezovanje na voljo več pritrdilnih jeklenih zank in utorov v steni, pod stropom je uporabna polica za drobnarije.

IMG-3156.1422306386.JPG.c.960px.jpg

Ducato je imel v nosu uporaben in zmerno žejen 2,3-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 KM), ki ustreza Euro 5+ standardom. Stroj največji navor 320 Nm ponuja pri 1.800 vrtljajih v minuti in doseže najvišjo hitrost 150 km/h, podvozje pa dopušča tudi kak hitreje odpeljani ovinek. Normno naj bi (prazen) 130-konjski ducato porabil sedem litrov, sami smo pretežno praznemu namerili dobrih devet litrov na sto prevoženih kilometrov, pretežno polnemu pa dobrih deset litrov.

IMG-3987.1422304553.jpg.s.960px.jpg

Prazen ducato zaradi zadovoljivega navora že pri 1.500 vrtljajih brez težav sledi sodobnim prometnim tokovom, glede na osebni avto je motor nekoliko glasen in robat, kar je posledica tudi slabše zvočne izolacije potniške kabine. V trebuhu je bil 90-litrski tank za gorivo, po želji si je moč omisliti 60 ali 120-litrski.

IMG-4002.1422305333.jpg.c.960px.jpg

Kabina je tista, ki bo najbolj zanimala šoferja in potnike. Ducato je v notranjosti lahko sila imeniten, tako zelo, da bi ga na mimogrede zamenjali z osebnim avtomobilom - če ga seveda ne bi izdajala za kombije tipična visoka postavitev ročice menjalnika ob volanu in številna (zaprta) odlagalna mesta. Vključno z nagibno ploščo za spenjanje dobavnic na vrhu armaturne plošče, prostornimi predali v vratih, tudi utori za 1,5-litrske plastenke s pijačo, zajetnim prostorom pod sedeži, za doplačilo pa je na voljo tudi polica pod stropom.

IMG-3961.1422305248.jpg.c.960px.jpg

Testni furgon je bil preprosto odet v črno plastiko, kljub vsemu pa so monotonijo razbijali skorajda avtomobilski števci s potovalnim računalnikom, petpalčni zaslon na dotik informacijsko-zabavnega sistema s kakršnim se ponašata 500L ali giulietta ter velik in pregleden zaslon samodejne klimatske naprave.

IMG-3938.1422305023.jpg.c.960px.jpg

Tega prinaša bogatejši paket opreme Pack2, ki ga med drugim sestavljajo tudi ojačano zadnje vzmetenje, električno nastavljiva zunanja ogledala, tempomat in dvosedežna sovoznikova klop z naslonom za roke voznika in še ena sponka za dobavnice. Voznikov sedež je bil izdatno nastavljiv po višini, globini in naklonu, volan zgolj po osi. Od ene do druge skrajne točke so potrebni štirje zavrtljaji, ducata je sicer moč obrniti na 14 metrih.

IMG-3945.1422307545.jpg.n.960px.jpg

Vožnja z ducatom je tako kljub velikosti lahkotna, vozniku z izpitom B-kategorije ne bi smela predstavljati težav. Pri tem so vozniku pri manevrih v pomoč električno nastavljiva ogledala (tudi manjša širokokotna), zaradi oviranega pogleda v desno pa ne bo pa odveč dodatna previdnost pri zavijanju in na križiščih - sploh tistih pod ostrejšim kotom. Promet je treba spremljati dovolj zgodaj, zavoj pa je zaradi daljše medosne razdalje treba vzeti bolj na široko, saj gredo drugače zadnja kolesa mimogrede prek robnikov in pločnikov.

IMG-3155.1422306081.JPG.c.960px.jpg
Brez srebrnega ducata bi naš informatik še vedno tovoril tisoč in eno škatlo iz starega v novo stanovanje ter leto 2015 dočakal na golih tleh. Če to ni pravi sodelavec?

Pogrešili smo lino za pregled nad tovorom (doplačilo), dostavnikom leta 2015 pa se skorajda že poda kamera za pomoč pri parkiranju. Osrednji zaslon je dovolj velik, strošek pa zanemarljiv če pomislimo na vdrto ali poškodovano pločevino, da bližnjega srečanja z ljudmi ne omenjamo. Z zakonom obvezni opozorilniki pri vzvratni prestavi so sicer glasni, vendar znajo običajni ljudje na voznike dostavnikov gledati kot na kakšne vsemogočneže, ki vse vidijo in opazijo.

IMG-3976.1422308078.jpg.n.960px.jpg

Vozniku so med delom v pomoč tempomat, sistem za speljevanje v klancu, indikator prestavljanja, možnost izklopa sistema proti zdrsu koles, parkirni senzorji zadaj,...

IMG-3957.1422308187.jpg.s.960px.jpg

Ob tem je imel testni ducato še nekaj koristnih dodatkov, ki olajšajo vožnjo. Mednje lahko štejemo ESP, elektronski nadzor zdrsa pogonskih koles Traction+ in sistem za varno spuščanje po strmini. Speljevanje z naloženim kombijem v novozapadlem snegu je bilo lahkotnejše, prav tako kontrolirano spuščanje po spolzki klančini.

IMG-3156.1422306386.JPG.c.960px.jpg

Novi Fiat ducato na trg prihaja pravi čas, saj je prejšnja generacija pri posameznih poklicnih uporabnikih že dodobra amortizirana, kot preverjen in sodoben izdelek pa lahko računa na zvestobo starih in zanimanje novih kupcev.

IMG-3903.1422303577.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Miloš Milač, Renato Žugaj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.

FINANCE
Manager
Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom
Manager
Michael J. Boskin
ManagerMichael J. Boskin Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom 1

Pri bližajočem se spopadu med nekdanjim predsednikom Donaldom Trumpom in trenutnim predsednikom Joejem Bidnom bo za volivce najpomembnejša tema gospodarstvo, pred nezakonitim priseljevanjem in splavom.

FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.