Nekaterim damam, tudi pločevinastim, je usojeno, da se starajo počasneje kot druge. Mednje vsekakor sodi ford fiesta, ki je na trgu v tej obliki od jeseni 2008, predlani je doživela le prenovo, pa je še vedno v zelo dobri formi. To dokazujejo odlični rezultati, fiesta v Evropi sodi na prodajni vrh.
Stara, a učinkovita zasnova osvežena s sodobno tehniko
Razlog za uspeh pa ni le posrečena prvotna zasnova, ampak tudi sprotno vlaganje v tehniko, ki je v tem trenutku enako ali še bolj sodobna kot pri avtomobilih precej novejšega letnika. To je zelo dobro dokazovala preizkusna fiesta z dolgim imenom 1.0 ecoboost powershift titanium X in prav tako dolgim spiskom tehničnih inovacij, ki se skrivajo v tem avtomobilu. Vse kar je vgrajenega v fiesto sicer ni vrhunsko, a je vsekakor boljše od povprečja ki ga ponuja ta avtomobilski razred.
Zelo prijeten litrski trivaljnik,...
V prvi vrsti med tehnične posebnosti sodi litrski trivaljni turbo motor 1.0 ecoboost, ki si je v preteklosti pridobil že veliko priznanj. Njegova posebnost je poleg zasnove tudi v tem, da je bil prvi tovrstni stroj na trgu. Iz manj kot litra prostornine so inženirji s pomočjo turbopolnilnika in neposrednega vbrizga potegnili 74 kilovatov (močnejše različice imajo 92 oziroma 103 kilovate) in 170 newtonmetrov navora pri le 1.400 vrtljajih v minuti. Hkrati so umirili tipično tresoč in glasen tek trivaljnika z namensko neuravnovešenim vztrajnikom in gredjo in poleg zmogljivosti klasičnega 1,6-litrskega bencinarja dosegli porabo dizla, ki v fiesti vsaj v teoriji seže med 4,3 in 4,9 litrov.
... ki se izkaže z zvokom, tihim tekom in prožnostjo
Praksa nikoli ni tako blesteča kot teorija, tako je tudi v primeru fieste 1.0 ecoboost powershift titanium X. Motor je v vožnji sicer res zelo prijeten, saj živahno pospešuje iz nizkih vrtljajev, se rad vrti in pri tem oddaja tih in zanimiv trivaljni zvok, ki kar vabi v priganjanju v višje vrtljaje. Do stotice skoči v 10,8 sekunde in doseže največjo hitrost 180 kilometrov na uro. Obilico navora pokaže na daljših poteh, ko ob nežnem dotikanju plina dovolj živahno potegne tudi v peti in šesti prestavi, predvsem pa se nikoli ne pritožuje nad prenizkimi ali s hrupom nad previsokimi vrtljaji. Preizkusna fiesta je bila opremljena še z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom powershift, ki omogoča tudi ročno pretikanje (žal le s prestavno ročico, ne pa tudi z uhlji ob volanom), ki ni povsem dorasel motorju ali izdelkom iz Skupine Volkswagen.
Spodleti mu le pri izpolnjevanju obljub o porabi
Dokler motorja ne priganjate, menjalnik sodeluje z mehkimi in dovolj hitrimi prestavljanji. Ob priganjanju pa pride do izraza vsakokraten zamik, ki ni ravno značilnost tovrstnih izdelkov. Še poraba, to je dejansko edino področje, kjer se fiestina tehnika najbolj oddalji od tovarniških obljub. Zapisano porabo 4,9 litra smo dosegli le pri resnično nežni in umirjeni vožnji, v povprečju pa smo na daljši poti in ob dosledni previdnosti pri pritiskanju plina porabili natanko šest litrov bencina, kar je razmeroma veliko za tako sodoben stroj s tako visokimi obljubami. Ko smo jo pognali po avtocesti, zavili med zavoje, se pri tem zaradi natančnega podvozja in volana ter zelo zanesljive lege zelo zabavali, pa je presegla osem litrov. Hvalimo zavore, dobro nastavitev podvozja, ki ponuja pravo zmes čvrstosti in udobja, na tem področju je fiesta povsem dorasla novejšim tekmecem.
Dobra ergonomija, veliko stikal, utesnjenost zadnje klopi
Ostale fiestine lastnosti so kljub letom vsaj povprečne, nekatere tudi zelo dobre. Denimo položaj za volanom prepriča z dobro ergonomijo, v udobnimi in oprijemljivimi sedeži in dovolj odlagalnimi površinami. Grajamo pa preveliko število stikal in majhen 3,5 palčni zaslon nad sredinsko konzolo, fiesta namreč ob prenovi ni bila deležna večjega posega v tem delu, pri focusu je drugače. Tekmeci se bolje izkažejo tudi pri prostornosti zadnje klopi, kjer v 3,97 metra dolgi fiesti hitro zmanjka prostora za kolena potnikov, prtljažnik s 295 litri je ob tem solidno velik.
Dosegljiva tehnika, če ste bolj skromni z opremo
Cena fieste 1.0 ecoboost powershift titanium X se z 15.560 evri zdi visoka za avto tega razreda, a glede na res bogato opremljenost paketa titanium X in samodejni menjalnik, je še v razumnih mejah. Verjamemo pa, da bo marsikdo izbral kakšno od cenejših različic in si zagotovil še več užitkov za manj denarja. Enako opremljena fiesta z ročnim menjalnikom in močnejšim litrskim turbom z 92 kilovati (125 konjskimi močmi) stane 550 evrov manj od preizkusne, skromneje opremljena fiesta sport s tremi vrati in enakim strojem pa 13.360 evrov.
Foto: Miloš Milač