December je statistično prinesel največjo, prek 30-odstotno rast števila registracij novih avtov. Lani je bilo pri nas tako registriranih več kot 53 tisoč avtov, dejanska prodaja slovenskim kupcem pa je dosegla le 37 tisoč, ocenjujejo v Porscheju Slovenija.
Slovenski avtomobilski trg je lani s 53.291 novimi osebnimi avti doživel razcvet prodaje avtomobilov, merjeno po številu izdanih novih registrskih tablic je za 4,6 odstotka presegel prodajo v letu 2013. Sočasno pa je s številom registracij rasla tudi prodaja avtov na druge trge EU. Ker so ti pred tem dobili slovenske tablice, so se pojavili v statistiki, ne pa tudi na cestah. »Bilanca prodaje slovenskim kupcem je vseeno negativna, saj je lani na naše ceste zapeljalo okoli 37 tisoč novih osebnih avtomobilov, kar je manj kot leta 2013,« pojasnjuje generalni direktor Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič.
Volkswagen na prvo mesto, skupina do 30 odstotkov trga
Porsche Slovenija je lani dosegel kar nekaj pomembnih mejnikov, z znamko Volkswagen se je prvič v zgodovini Slovenije v polnem letu zavihtel na vrh lestvice najbolje prodajanih avtomobilskih znamk, z 8.460 registriranimi novimi osebnimi avtomobili je prodajo te znamke iz leta 2013 presegel za 16,87 odstotka, skupina Porsche Slovenija pa si je odrezala več kot 30 odstotkov avtotrga. Koliko volkswagnov je dejansko zapeljalo v slovenske garaže, ni znano. Pri znamki pa pravijo, da je bil delež izvoza podoben povprečju trga, torej okoli 30 odstotkov.
Za Renault merilo za uspeh prodaja fizičnim kupcem
Renault je s 7.818 novimi avtomobili prodajo lani zmanjšal za pet odstotkov in zdrsnil na drugo mesto med znamkami. Direktor prodajne direkcije Renaulta Marjan Murn je z rezultatom vseeno zadovoljen. Trdi namreč, da mu je kljub neprijaznim razmeram na trgu z znamko Renault uspelo zadržati vodilno mesto pri prodaji novih vozil fizičnim kupcem, ki zanj pomeni glavno in odločilno merilo uspeha pri prodaji. »V minulem letu smo z našimi modeli Renault za nakup prepričali 3.403 slovenske fizične kupce, kar pomeni 14,3-odstotni delež trga fizičnih oseb,« še dodaja Murn in obenem za letos napoveduje rast prodaje renaultov v Sloveniji, ki bo pozitivno vplivala tudi na poslovanje servisnih delavnic. V Porscheju Slovenija tekmecu priznavajo zmago pri prodaji fizičnim osebam, za njim so zaostali za 247 vozil. Ob tem pa generalni direktor družbe Danilo Ferjančič poudarja, da v Sloveniji tudi podjetja kupujejo avtomobile in na tem področju je bil Volkswagen boljši. »Statistika je pač seštevek obeh številk,« sklene Ferjančič, ki želi letos avtoposel razvijati umirjeno in premišljeno, brez pretresov. Pravi, da so tudi rezultati iz leta 2014 plod dolgoročno naravnanega, trajnostnega pristopa.
Marjan Murn pa je zadovoljen tudi z znamko Dacia, ki se je lani s 126-odstotno rastjo števila registracij in skoraj tri tisoč vozili izstrelila na sedmo mesto. Prodaja fizičnim kupcem je ob tem zrasla za 23 odstotkov, na 695 vozil, slabo četrtino skupne prodaje Dacie torej, še poročajo v Renaultu.
Škoda je utrdila tudi poslovno zdravje trgovcev
Z lanskim rezultatom so zadovoljni tudi prodajalci Škode, saj je prodaja znamke zrasla za 41 odstotkov, na skoraj pet tisoč vozil. Po besedah direktorja znamke Škoda Petra Podlipnyja se niso množile le tablice, ampak tudi avtomobili, lani je na naše ceste tako zapeljalo 900 škod več kot predlanskim. Obenem pa je položaj utrdila tudi mreža Škodinih trgovcev, čeprav jih je 60 odstotkov izpeljalo naložbo v prenovo salonov, jim je uspelo podvojiti dobičkovno maržo s slabega odstotka na 1,9 odstotka. Zgolj prodaja slovenskim kupcem je znamko Opel potisnila na četrto mesto po registracijah, vseeno so Oplovi trgovci dosegli 15-odstotno rast prodaje, pozitivno pa gledajo tudi v novo leto. »Letos bomo prodali skoraj desetino več vozil kot lani, skupaj z dostavniki 4.575, s čimer si bomo odrezali okoli 7,5-odstotni statistični in več kot devetodstotni realni tržni delež,« je napovedal direktor Opla Slovenija Borut Gazvoda.
BMW pred Audijem, množijo se Toyotini hibridi
Bitka za prvo mesto se je bila tudi med prestižnimi znamkami, BMW pa je z 20 vozili prednosti uspelo zadržati prednost pred Audijem. Kia je lani spet zanihala, tokrat navzdol s skoraj 50-odstotnim upadom prodaje, delno povezanim tudi z omejenimi dobavami avtomobilov, Toyota pa po precejšnjem upadu leta 2009 brez pomoči prodaje na tuje trge počasi raste v prodaji tudi po zaslugi hibridnih modelov, lani so jih prodali že več kot 200.