Avto

Še kako resničen vesoljec

Citroën C4 cactus je sila nenavadni kompaktni križanec, z vesoljskim zunanjim videzom osuplja mlado in staro, hkrati pa zemeljsko prepriča z udobjem in preproščino

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.12.2014 06:00
Čas branja: 6 min

IMG-3771.1419196677.jpg.c.960px.jpg

Najbolj nenavaden avtomobil današnjega časa je nedvomno Citroënov kompaktni križanec C4 cactus, ki v sebi združuje vse tisto, po čemer so bili Francozi nekoč že dobro znani. Brez dvoma so to futuristična in prepoznavna oblika, udobje, tehnološke inovacije, prostornost, vsakodnevna uporabnost, zmerna cena in nizki stroški obratovanja. Novodobni spaček? Vsekakor je C4 cactus korak vstran od običajnega, glasnik nove dobe francoske znamke ter zelo dobro odgovarja na številne izzive svojega časa.

IMG-4149.1419197086.jpg.s.960px.jpg

Kako narediti razmeroma poceni avto za množice, ki bo hkrati ponudil atraktivno obliko, tehnološke inovacije, prostornost, uporabnost, nižjo maso ter s tem nizke stroške obratovanja? Pri Citroënu so odgovor pripravljali kar nekaj let, letos pa končno pokazali rezultat.

IMG-4110.1419201913.jpg.c.960px.jpg

C4 cactus je bil tako v ospredju zanimanja na ženevskem avtomobilskem salonu, vsesplošno zanimanje je požel tudi na naši prvi vožnji in še več med daljšim skupnim druženjem. Obračanje glav, glasno komentiranje, številna vprašanja in fotografiranje so bili redno na sporedu, samo 4,16 metra dolgi sivo-čokoladni kaktus z 92-konjskim dizlom je nekaj miru našel le na domačem dvorišču. A ne vedno.

IMG-3516-1.1419193960.jpg.n.960px.jpg

Tako je nekoč miren in tih dan presekalo huronsko vpitje, vrišč in živžav otrok z vrtca na sprehodu. Kaj se dogaja, so nemara videli kako čudno žival, nenavaden dogodek ali kar NLP? Ko se misli nekoliko zbistrijo, hitro postane jasno. Seveda, zunaj je kaktus.

IMG-3553.1419192231.jpg.c.960px.jpg

Otroci so sila nenavadnega jeklenega konjička nemudoma označili za vesoljsko plovilo, dva sta po temeljitem ogledu zanimivih platišč, koles in napisih na zadku vpila da gre za nekakšen avtomobilski kaktus, najpogumnejši so se ob tem previdno dotikali njegovih "bodic" in ugotavljali, da bodejo sicer ne, varujejo pa zagotovo da.

IMG-4036.1419192617.jpg.c.960px.jpg

"Takoj bi se peljal s to vesoljsko ladjo," je vpil Jaka, Lara pa je po tipanju in boksanju plastične zaščite AirBumps modro ugotavljala, "da bi ati tole čudo mamici brez strahu dal v roke, saj mu ne bo hudega, če ga kje odrgne." Žiga se je tudi po nekaj glasnih pozivih vzgojiteljice komaj odlepil od njega, masivni strešni nosilci so se mu namreč zdeli idealni za otroške vragolije, Manci se je vesoljček od spredaj kar smejal, Tim je glasno ugotavljal, da se skozi njega vidi nebo, Neji pa bi se zdelo super, če bi jo dedi s takim vozil na izlete.

IMG-4030.1419192414.jpg.c.960px.jpg

Brez dvoma je Citroën s C4 cactusom oblikovno zadel v polno ter na trgu ponudil zanimiv in prepoznaven unikat. Največ zanimanja požanjejo nenavaden nos vozila, ki ne skriva sorodstvenih vezi s C4 picassojem ter edinstvene in še nikoli prej uporabljene stranske zaščite Airbumps.

IMG-3820.1419192946.jpg.s.960px.jpg

Stranske zaščite Airbumps cactusu dajejo prepoznavno drugačen videz in pomenijo eno izmed štirih glavnih značilnosti vozila. Narejene so iz TPU, termoplastičnega uretana, pod katerim so zračni žepki in prinašajo praktično zaščito vozila pred manjšimi poškodbami, praskami in odrgninami. Airbumps so hkrati tudi osrednji oblikovalski element, kupcem pa so na voljo v štirih različnih barvah.

IMG-4159.1419199571.jpg.c.960px.jpg

Podobno praktično zaščito pred lažjimi poškodbami najdemo tudi pod žarometi, na bokih ter zadku, oblikovna poslastica pa so tudi veliki strešni nosilci. Med njimi je po želji tudi velika panoramska steklena streha z visokozmogljivo termično zaščito. Ta v potniški prostor prepušča dovolj svetlobe, hkrati pa potnike ščiti pred vročino in nevarnim UV žarčenjem. Zaščita je tako dobra, da sploh ne potrebuje senčnika, njene prednosti pa so s pridom uporabljali predvsem potniki na zadnji klopi - za njihovo kratkočasje med vožnjo je tako dodatno poskrbljeno.

IMG-3902.1419195314.jpg.c.960px.jpg

Nenavadni Francoz je mimogrede navdušil tudi starejše, sploh tiste na podeželju. S svojim nenavadnim in drugačnim videzom namreč dobrodošlo izstopa v običajni poplavi avtomobilske pločevine, v notranjosti pa jim ponuja sveto preproščino, za katero se zdi, da je že povsem izginila iz avtomobilov. Starejši posamezniki se vse prepogosto izgubljajo v poplavi raznoraznih informacij z vsemogočih zaslonov, kričečih barv na armaturni plošči in "lightshowa" v instrumentni plošči in kabini, hkrati pa v rokah vrtijo preprost mobilnik z le nekaj gumbi in osnovnimi funkcijami.

IMG-3967.1419193559.jpg.n.960px.jpg

"Preprost in uporaben naj bo" je bilo tudi vodilo Citroënovih inženirjev in oblikovalcev, ki so v C4 cactusu uspešno združili enostavnost in sodobnost. Gumbov na osrednji konzoli tako skorajda ni, vsega skupaj jih je tam le devet (s tremi velikimi posrečeno upravljamo samodejni robotizirani menjalnik), kar so še posebej pohvalili tisti v zrelih letih.

IMG-3684.1419193847.jpg.c.960px.jpg

Upravljanje samodejnega robotiziranega menjalnika spada med bolj posrečene rešitve v cactusu, željeni način vožnje (naprej, nazaj, nevtralno) namesto s klasično ročico namreč izberemo s pritiskom na ustrezen gumb. Oblikovalci so s tem privarčevali kar nekaj prostora, žal pa so nekaj pozitivnih točk zapravili z namestitvijo konkretne ročice ročne zavore pred sedeža. Avtomobilu bi se bolj podala elektronska ročna zavora z gumbom, prazen prostor pa bi s tem namenili prepotrebnim odlagalnim površinam.

IMG-3681.1419194325.jpg.c.960px.jpg

Klasične merilnike je resda nadomestil digitalni zaslon, ki spominja na manjši tablični računalnik, a ga odlikuje preprosta grafika in odčitavanje nujno potrebnih in koristnih informacij. Pogrešili smo le merilnik vrtljajev, čeprav je bil avto opremljen s samodejnim menjalnikom in indikatorjem izbrane prestave. Še en zaslon na dotik se nahaja sredinsko na armaturni plošči.

IMG-3609.1419194157.jpg.n.960px.jpg

Digitalen uporabniški vmesnik omogoča intuitivno nastavitev vseh uporabniških funkcij vozila, z njim smo se spoznavali že v C4 picassoju in Peugeotu 308, po začetnem privajanju pa postane razmeroma preprost za uporabo. Sploh pri tistih, ki prepogosto ne nastavljajo temperature klimatske naprave ali menjajo radijske postaje, za kar pa so jim tako ali tako v pomoč stikala ob spodaj in zgoraj prisekanem volanu. Še ena posebnost.

IMG-3606.1419199042.jpg.s.960px.jpg

Posebno poglavje si v C4 cactusu zaslužita prednja in zadnja sedeža, nekaj retro oblikovalskih elementov (denimo ročke vrat), "magicwash" - brizgalne šobe vgrajene v metlice brisalcev - in prostoren predal pred sovoznikom. Ta se namreč odpira navzgor, zračna vreča se je tako umaknila pod strop - tudi to je posebnost po Citroënovsko. Ob tem bodo nekateri pogrešili zračne reže na sovoznikovi strani, na istem mestu pa pohvalili več prostora za noge. Volan je nastavljiv zgolj po višini - davek na varčnost -, tudi zadnja stekla se zaradi varčevanja zgolj priprejo.

C4-cactus.1419195927.jpg.c.960px.jpg

Prav nič niso Francozi varčevali pri udobju oziroma počutju na prednji zofi. Pri različici s samodejnim menjalnikom sta prednja sedeža namreč lahko zlita v celoto, kar povečuje občutek prostornosti in uporabnosti, v primernih okoliščinah pa tudi intime - s pomikom sredinskega naslonjala v pokončno lego se spredaj namreč naredi prava klop za zaljubljence.

IMG-3704.1419194535.jpg.c.960px.jpg

Nič več neprijetnega žuljenja pod rebra ob romantičnem opazovanju sončnega zahoda ali gledanju filmov pod milim nebom. Udobje je tako ali tako zaščitni znak Citroënov, tudi C4 cactus se temu ne izneveri in potnikom spredaj in dvema zadaj brez težav ponudi ugodje domače dnevne sobe.

IMG-3470.1419201291.jpg.s.960px.jpg

C4 cactus je v oči padel tudi mamam in očetom. Prve so se najbolj navduševale nad Airbumpsi, ki boke v nakupovalnih središčih in parkiriščih ščitijo pred neljubimi poškodbami ter enostavnim in lahkotnim upravljanjem samodejnega robotiziranega menjalnika - po želji mu je moč ukazovati tudi ročno z ušesi za volanom. Pohvalile so tudi obračalni krog (10,8 metra), kamero, ki je pri vzvratnih manevrih še kako v pomoč (ponoči je povsem neuporabna, saj se na zaslonu ne vidi nič) ter nekoliko robustnejši videz, ki vliva občutek varnosti. C4 cactus je na EuroNCAP testu sicer prejel štiri zvezdice.

IMG-3526.1419202208.jpg.n.960px.jpg

Družinski poglavarji so ob tem merili notranji prostor (medosje ponuja 260 cm) ter zmajevali z glavo ob nedeljivi zadnji klopi - znova davek na varčevanje, ob zlaganju tudi ne tvori ravnega dna. Malce bolj jih je osrečil pogled v prtljažnik, ta v osnovi ponuja sprejemljivih 348 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa 1.170 litrov. To je dovolj za kar nekaj prtljage, vendar nima dvojnega dna ali kakih dodatnih obstranskih prostorčkov, tisti bolj aktivni utegnejo imeti težave s spravilom opreme - sploh če želijo ob tem peljati še kakega potnika. Kako lahko avto tehta zgolj tono (dieta na več področjih), so še na glas razmišljali očetje ter vprašali, kako se obnese na cesti, koliko popije in kakšen je menjalnik.

C4-cactus-1.1419198856.jpg.s.960px.jpg

"Nomen est omen" smo jim lahko mirno zatrdili, testnika je namreč poganjal 1,6-litrski turbodizel e-HDI z 68 kilovati (92 konji), ki je v povprečju porabil zgolj pet litrov goriva na sto kilometrov. Motor poleg varčnosti odlikujeta miren in tih tek, tudi s prožnostjo ni težav. Največji navor 230 Nm ponudi pri 1.750 vrtljajih, z mesta do stotice cactus pospeši v 11,4 sekunde, digitalni merilnik hitrosti se ustavi pri 182 km/h. Volan podprt z električnim servom je dovolj natančen, vzmetenje solidno požira luknje in neravnine na slovenskih cestah, avto se dobro obnese tudi pri hitreje odpeljanih ovinkih.

IMG-3725.1419195076.jpg.c.960px.jpg

Z robotiziranim samodejnim menjalnikom smo se po nekaj kilometrih guganja ob pospeševanju in muhavosti ob spreminjanju hitrosti v ovinkih le spoprijateljili. Nanj je treba gledati kot na klasičen menjalnik brez pedala za sklopko, pa je izkušnja precej boljša. Za več užitkov v vožnji je tako treba nekoliko prisluhniti motorju, slediti občutku in z višanjem vrtljajev prehiteti menjalnik s popuščanjem plina. Ta potem lagodno in v umirjenem ritmu predstavi, brez neprijetnega zibanja in zapoznelih reakcij.

IMG-3802.1419200291.jpg.s.960px.jpg

Takšna kombinacija je kot nalašč za umirjene voznike in še posebej voznice, saj ni bojazni, da bi se ob pritiskanju sklopke utrudila noga ali zataknila peta. V bolj dinamičnih trenutkih je v pomoč ročno pretikanje (pred prestavljanjem je vseeno dobro odvzeti plin), ki mu elektronika na trenutke vseeno ukazuje preveč po svoje. Če kljub vsemu izberete ročni menjalnik, spredaj izgubite zofo.

C4-cactus-2.1419200656.jpg.s.960px.jpg

Nenavaden Citroën C4 cactus naj bi letno osrečil okoli 500 Slovencev, starejši bodo z njim glavni frajerji, očetje prepoznavni, mame pa bodo z lažjim srcem odšle po nakupih. Seveda bo to odvisno tudi od globine denarnice. Testni z najbogatejšo opremo Shine (19.600 evrov) je z nekaj dodatki stal kar 22.300 evrov. Za ta denar se na trgu dobi precej več avtomobila, vendar pa je unikatnost lahko tudi precej cenejša in dostopnejša. Osnovni C4 cactus z bencinskim trivaljnikom in opremo Live namreč stane manj kot 14 tisočakov, kar je razmeroma ugodno, osnovni dizel pa je tri tisoč evrov dražji.

IMG-4181.1419202041.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

28.08.2014
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.