Avto

Slovenska avtoindustrija drvi v novo rekordno leto 2015

Slovenski dobavitelji avtoindustriji sledijo globalni rasti prodaje avtomobilov, prihodnje leto bodo prihodke povečali za sedem do osem odstotkov, na rekordne štiri milijarde evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.12.2014 22:30
Čas branja: 6 min

Slovenskim dobaviteljem avtoindustriji je s pomočjo tesne povezanosti z nemškimi kupci uspelo ujeti rast avtomobilske industrije, letos bodo dosegli rekordnih 3,7 milijarde evrov prihodkov, prihodnje leto vozijo proti štirim milijardam evrov.

revoz-proizvodnja-twingo2-x.1418846537.jpg.o.600px.jpg

Avtomobilska industrija, tudi evropska, se postavlja nazaj na noge, saj je prodaja avtomobilov letos zrasla na vseh celinah, tudi v slabotni zahodni Evropi, ki bo letos s štiriodstotno rastjo prodaje oziroma 12 milijoni osebnih vozil prekinila štiriletni upad. Z enako stopnjo rasti se bodo letos popravile številke v ZDA, kjer bodo kupili 16 milijonov avtomobilov. Kitajska, ki je oba trga že zdavnaj prehitela po obsegu prodaje, pa bo letos dosegla desetodstotno rast prodaje in 17,9 milijona osebnih vozil.

1.1418847033.jpg.o.600px.jpg

Slovenski dobavitelji so ujeli pozitivne trende, saj bodo letos po napovedih direktorja slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušana Bušena dosegli rekordno prodajo 3,7 milijarde evrov, prihodnje leto pa še od sedem do osem odstotkov večjo, torej okoli štiri milijarde evrov. Vnovično rast prodaje bo prihodnje leto dosegel tudi novomeški Revoz, ki je letos začel izdelovati novega twinga in smarta forfourja, v omenjenih številkah dobaviteljev pa njihov rezultat še ni upoštevan.

Najpomembnejši še vedno nemški trg

busen-dusan2-ih.1418846543.jpg.o.600px.jpg
Dušan Bušen ACS: Za slovenske dobavitelje avtoindustrije je najpomembnejši nemški trg, priložnosti za rast pa ponujajo tudi korejski, japonski in ruski proizvajalci.

Bušen pravi, da je za slovenske dobavitelje avtomobilski industriji še vedno najpomembnejši nemški trg, ki bo v letu 2014 presegel mejo tri milijonov prodanih novih osebnih vozil, kar je v primerjavi z letom 2013 za dobra dva odstotka več. Upad prodaje pa so dobavitelji imeli v Braziliji in Rusiji, na kar so vplivale predvsem geopolitične razmere. Bušen pozitivno gleda tudi v leto 2015, svetovni avtomobilski trg naj bi zrasel za dva odstotka, na 76,4 milijona vozil. Meni, da se bo rast na posameznih večjih trgih sicer nekoliko umirila, na Kitajskem naj bi trg zrasel za šest odstotkov, v ZDA in zahodni Evropi pa za dva odstotka.

Za dva odstotka naj bi se povečala tudi proizvodnja osebnih avtomobilov v Nemčiji, medtem ko naj bi proizvodnja nemških avtomobilskih družb po svetu zrasla za pet odstotkov. Za slovenske dobavitelje Bušen vidi priložnost v utrjevanju odnosov z zdajšnjimi kupci, poleg tega tudi v sodelovanju z ruskimi proizvajalci, ki kljub trenutnemu upadu ponujajo velike priložnosti za rast, ter dobavah japonskim in korejskim proizvajalcem vozil ter sistemskim dobaviteljem, ki že imajo vzpostavljene proizvodne lokacije v Evropi. »Tam je še veliko neizkoriščenih zmogljivosti, načrtujemo nadaljnje aktivnosti, povezane s predstavitvami na njihovih razvojnih oddelkih v Koreji in na Japonskem s podporo gospodarske diplomacije.«

Novo rekordno leto za LTH Castings

kranjec-andrej-us.1418846544.jpg.o.600px.jpg
Andrej Kranjec, LTH Castings: V avtoposlu kmalu ne bo več prostora za zapečkarje, kupcem bo sčasoma treba s proizvodnjo slediti na lokalne trge.

Škofjeloški proizvajalec ulitkov za avtomobilsko industrijo LTH Castings bo letošnje leto končal s 17 -odstotno rastjo prodaje in približno 173 milijoni evrov prihodkov, za prihodnje leto pa direktor družbe Andrej Kranjec napoveduje 200 milijonov evrov prihodkov, kar bi pomenilo vnovično 16-odstotno rast prodaje. »Skupina LTH Castings, ki poleg proizvodnje v Sloveniji vključuje tudi makedonsko enoto, bo ustvarila 224 milijonov evrov prihodkov. Napovedi kupcev pa so zadnja leta bolj natančne, ker so tudi sami postali bolj previdni pri načrtovanju,« še dodajajo. Po napovedih vodstva ima družba za prihodnji dve leti zagotovljenih za 250 milijonov evrov naročil. V letu 2015 so pridobili za 40 milijonov evrov naročil, vezanih na nove pogodbe, v letu 2016 za 65 milijonov in v letu 2017 za 77 milijonov evrov, preostanek prodaje pa bodo dosegli s trenutnimi posli. Največjo rast naročil dosegajo pri kupcih Daimler, BMW in Bosch. V LTH Castings so večinoma vezani na globalne kupce, ciljajo na velikoserijsko proizvodnjo, ki zaradi možnosti avtomatizacije prinaša boljše zaslužke, postopno stopnjevanje pritiskov na cene, ki prizadenejo zaslužke, pa poskušajo nadomeščati z novimi posli. V prihodnjih petih do desetih letih ne pričakujejo velikih sprememb pri poslovanju avtoindustrije, pozneje pa bo trend lokalizacije globalnih kupcev ter nadaljevanja poenotenja platform tudi od njih zahteval spremembe. »Tu ne bo več prostora za zapečkarje, le močni in finančno trdni dobavitelji bodo lahko sledili svojim kupcem,« komentirajo v podjetju.

Letos je LTH Castings v industrijski coni na Trati v Škofji Loki zgradil novo orodjarno, v izpraznjenih prostorih škofjeloškega obrata v Vincarjih preureja prostore za povečanje zmogljivosti strojne obdelave ulitkov za nove projekte za BMW in Continental. Letos bodo za naložbe porabili 20 milijonov evrov, prihodnje leto pa še tri milijone evrov več, predvsem za novo opremo in posodobitev proizvodnje.

Iskra Mehanizmi s petinsko rastjo avtodobav

IMG-1193.jpg.n.600px.jpg
Marjan Pogačnik, Iskra Mehanizmi: Prihodnje leto bomo povečali prodajo avtomobilskih delov za petino, temeljili pa bomo na sistemih senzorike, zaznavanja in krmiljenja. Foto: Mateja Bertoncelj

V Iskri Mehanizmih bodo letos na avtomobilskem delu prihodke povečali za petino, tako rast pa pričakujejo tudi prihodnje leto. Letos pričakujejo okoli 60 milijonov evrov prihodkov, z avtomobilskimi deli, gre za mehatronske sklope, pa ustvarijo več kot tretjino prihodka. Na vprašanji, v katero smer gre razvoj in kakšni bodo morali biti njihovi sestavni deli, da bodo čez tri leta konkurenčni in bodo ustvarjali nove posle, pa Marjan Pogačnik, direktor Iskre Mehanizmov, odgovarja: »Razvoj gre v smeri čedalje večje tehnološke in stroškovne izpopolnjenosti. Konkurenca na področju avtomobilske industrije se zaostruje, kar pomeni čedalje večji cenovni pritisk na eni strani, na drugi pa potrebo po boljših funkcionalnostih izdelka. Zato bodo imeli avtomobili čedalje več senzorike. Izdelki bodo morali biti takšni, da bodo posameznim avtomobilskim znamkam omogočali diferenciacijo. Morali bodo biti tehnološko inovativni, denimo z uporabo novih materialov, ali pa imeti nove aplikacije, ki bodo poenostavljale posamezne funkcije. To bodo moduli za zaznavanje, krmiljenje in podobno.«

Hella Saturnus Slovenija se je letos odbila od dna

furlan-bostjan007.1418846546.jpg.o.240px.jpg
Boštjan Furlan, Hella Saturnus Slovenija: Z novimi naročili bomo prodajo v letošnjem poslovnem letu povečali za 14 odstotkov, na 248 milijonov evrov.

V ljubljanski Helli Saturnusu Slovenija po letošnji zamenjavi vodstva, to je prevzel Marek Rysavy, po dvoletnem upadu prodaje vnovič načrtujejo rast. V lanskem poslovnem letu, od 1. junija 2013 do 31. maja 2014, je družba dosegla 218 milijonov evrov prihodkov, v novem poslovnem letu 2014/2015 pa načrtuje 14-odstotno rast prihodkov. Boštjan Furlan iz družbe vnovično rast pojasnjuje s stabilnimi dobavami nemškim dobaviteljem, skupini Volkswagen (znamke Volkswagen, Audi, Škoda, ­Seat, Porsche), Oplu in BMW, ter japonskima Toyoti in Nissanu. Večja nihanja pa opaža pri francoskih kupcih Renault ter skupini PSA. V letu 2013 se je dobavitelj žarometov in meglenk spopadal z upadom proiz­vodnje, saj se je iztekla velikoserijska proiz­vodnja žarometa volkswagna golfa šeste generacije, starega opla insignie ter nissana quashqaia. Od omenjenih so sklenili dobave za osveženega opla insignio, preostali projekti pa so bili nadomeščeni s projekti porsche cayenne, renault trafic, renault twingo/smart in opel corsa. »Razen opla corse, ki je velikoserijski projekt z več kot 300 tisoč kosi na leto, se bodo preostali projekti izdelovali v manjših serijah med 60 tisoč in 120 tisoč kosi na leto, skorajda vsi pa bodo imeli nove LED- ali 2K-tehnologije,« pojasnjuje Furlan. Ko gre za dobave za nove modele avtomobilov, bo družba marca prihodnje leto začela proizvajati nov žaromet za renaulta koleosa, avgusta pa žaromet za cadillaca (v Evropi bo poznan kot opel omega). Poleg žarometov prihodnje leto načrtujejo kar nekaj zagonov proizvodnje novih meglenk in enofunkijskih svetil za kupce audija Q7 in TT, BMW X1, jaguarja XE in range roverja, mercedes-benza GLE in nissana qashquaia. V zadnjih treh letih družba povprečno vloži od 30 do 40 milijonov evrov na leto v nova orodja, stroje in naprave ter drugo opremo.

TPV stabilen s pomočjo novih poslov

robert-plazar-Alenka-kastelic-TPV-mm.1418846541.jpg.o.600px.jpg
Gregor Plazar, TPV: Prihodnje leto bomo dosegli majhno rast prihodkov, večino pa bomo ustvarili z novimi posli na področju delov za podvozje in karoserijo.

V TPV iz Novega mesta v prihodnjem letu pričakujejo rahlo rast povpraševanja, sami pa bodo temu sledili s krepitvijo donosnosti in obsegom poslovanja. Konkretnejši v odgovoru niso bili. »Večino prihodkov ustvarimo s posli, katerih zagon je bil izveden pred kratkim. V zadnjih letih se pri nas močno krepi delež strukturnih sklopov na področju podvozja in karoserije, povečujemo pa tudi obseg sklopov s področja sedežev in tesnil motorjev,« je povedal Gregor Plazar iz TPV.

Kolektor načrtuje od tri- do petodstotno rast prodaje

bolko-radovan2-igi.1418846542.jpg.o.600px.jpg
Radovan Bolko, Kolektor: Prihodki skupine bodo letos in prihodnje leto okoli 450 milijonov evrov, na avtomobilskem delu, ki pomeni 60 odstotkov prihodkov, pa v letu 2015 načrtujemo od tri- do petodstotno rast.

Koncern Kolektor za leto 2015 ob upoštevanju zdajšnjih programov in brez morebitnih novih prevzemov načrtuje prodajo okoli 450 milijonov evrov, kar je na podobni ravni kot v letu 2014, ko bo njihova prodaja presegla 450 milijonov evrov. »Na avtomobilskem delu ustvarimo 280 milijonov evrov prihodkov. Naš glavni izziv je od tri- do petodstotna organska rast, ki jo bomo z novopridobljenimi projekti, ki prihajajo v proizvodnjo, tudi dosegli. Na vrednost prodaje zelo vplivajo cene surovin, predvsem bakra in magnetnih materialov. Cene zadnjih so se zelo znižale, niža se tudi cena bakra, zato moramo za ohranjanje vrednosti prodaje povečevati fizični obseg proizvodnje,« pravijo v Kolektorju, ki ga vodi Radovan Bolko. V letu 2015 bodo v novo opremo in stroje vlagali podobno kot letos, torej malo manj kot 20 milijonov evrov. V prihodnjem letu ne načrtujejo večjega zaposlovanja. Zaposlovali bodo večinoma štipendiste, ki bodo uspešno in v roku končali študij. »Trend je v razmahu globalnih platform vseh največjih proizvajalcev in mi smo prek svojih kupcev navzoči na vseh največjih globalnih platformah. To je tudi naš strateški cilj. Dejstvo je, da smo tradicionalno vezani na nemške blagovne znamke, močni smo tudi v korejskem delu,« so pojasnili v Kolektorju.

Revoz bo zrasel za petino

haettel-patrice10-br.1418846539.jpg.o.600px.jpg
Patrice Haettel, Revoz: Letos smo na novo zaposlili okoli tisoč delavcev, prihodnje leto pa zaradi začetka proizvodnje novega twinga in smarta načrtujemo 20-odstotno rast prodaje. Foto: Barbara Reya

V novomeškem Revozu so po večletnih prizadevanjih letos do konca izpeljali več kot 400-milijonsko naložbo v proiz­vodnjo novih modelov, in sicer novega twinga in smarta forfourja. Zato so povečali obseg proizvodnje, tako da so z ene izmene in pol prešli na delo v dveh izmenah in pol. Letos so od začetka leta do zdaj na novo zaposlili okoli tisoč novih sodelavcev. »Za leto 2015 načrtujemo za 20 odstotkov večji obseg proizvodnje, kot ga bodo imeli letos, posledično naj bi se za podoben odstotek povečali tudi prihodki podjetja,« je povedala Nevenka Bašek Zildžović, ki v Revozu skrbi za stike z javnostmi. V prihodnjem letu večjih naložb ne bodo imeli, si bodo pa prizadevali doseči optimizacijo proizvodnje in čim večjo učinkovitost, s katero so se v preteklosti že izkazali tako znotraj same skupine Renault kot zveze Renault-Nissan, pojasnjujejo v Revozu.

20-odstotno rast prodaje načrtuje Revoz.

3,7 milijarde evrov prihodkov bodo letos ustvarili slovenski dobavitelji avto­industriji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

22.12.2014
FINANCE
Furs poslal prvi sveženj dohodnine: pazite na olajšave in morebitne dodatne dohodke, tudi iz tujine
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Furs poslal prvi sveženj dohodnine: pazite na olajšave in morebitne dodatne dohodke, tudi iz tujine

V prvi tranši ste nezapleteni zavezanci, torej tisti, ki prejemate plačo, ne pa denimo katastrskega dohodka, niste samostojni podjetnik in nimate VDČ; v nabiralnike – elektronske ali fizične – boste dohodninske izračune sicer prejeli šele po praznikih.

FINANCE
Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?
Finance
politična preigravanja
Petra Sovdat Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?

V Petrolu niso pojasnili, zakaj so iz prodajalca plina odslovili svojega nekdanjega člana uprave za finance.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 2

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)