Kompaktni športni terenci so zadnja leta tudi pri nas izjemno priljubljeni, kupce privlačijo predvsem zaradi večje oddaljenosti od tal, s tem višjega sedenja, boljše preglednosti, lažjega premagovanja ovir in večjega občutka varnosti, ob tem so večinoma tudi na pogled »šik« ali pa vsaj samosvoji in posebni. Le s pravim terenom si nekako niso na »ti«, čeprav nekateri ponujajo elektronsko pomoč proti zdrsu koles ali celo štirikolesni pogon. Pravi avanturisti so pred vrati pustolovščin ostajali z dolgimi nosovi, a poslej bo drugače.
V Slovenijo je s ceno od 19.990 evrov (1.6 E-TorQ 16V 2WD Sport) oziroma od 26.490 evrov za štirikolesno različico (2.0 Multijet 16V 140 AWD Longitude) pripeljal Jeep renegade. Čeprav najmanjši med jeepi, je renegade pravi džip, ki se ne bo ustrašil niti največjih klancev, zahrbtnih blatnih kopeli, razbrzdanih gozdnih poti, razritih kolovozov, peska, skalovja in seveda snega, ob tem pa se bo s petimi potniki brez sramu pojavil tudi pred gledališčem ali opero, se udobno zapeljal na nedeljski izlet in po vsakodnevnih opravkih ter ob tem v zadek pospravil zvrhano mero ozimnice.
Renegade je pravi odpadnik v svojem razredu, saj izven urejenih cest postavlja povsem nova pravila igre ter zlahka upraviči naziv: najzmogljivejši mali športni terenec.
O tem smo se prvič prepričali že na mednarodni predstavitvi na tovarniškem poligonu v Baloccu in na zahtevnem terenu v njegovi bližini, znova pa včeraj na blatnem in spolzkem poligonu Centra varne vožnje Vransko. Blatni kolovoz, skoraj pol metra globoke vodne kopeli, razrite kotanje, »kamele«, strme klančine in spusti,... prav nikjer se trije odpadniki niso zataknili ali obstali. Štirikolesni pogon in program »mud« (blato) z zaporo diferenciala sta brez težav izpolnjevala vse želje voznikov, ves čas pa smo bili prepričani, da avto zmore še precej več.
Jeepovemu odpadniku so palec visoko v zrak naposled dvignili tudi tamkajšnji inštruktorji, specialisti za terensko vožnjo in off-road vozila. To pa je popotnica, ki bo bržkone tudi pri nas prepričala največje skeptike nad precej škatlastim, sila robustnim in le 4,26 metra dolgim Jeepovim novincem. Prihodnje leto naj bi sicer našel 70-100 kupcev,manj zahtevni (60 odstotkov) se bodo odločili za dvokolesno gnano različico (tudi ta zna pokazati zobe na terenu), približno polovica vseh za kakšno izmed treh bencinskih pogonov - ob tem so na voljo še trije dizli.
Renegade je po videzu klasični robustni Jeep, saj ima prepoznavno kultno mrežo hladilnika s sedmimi režami, velike okrogle žaromete in neustrašni videz - zunanjost namreč prinaša duh po legendarnem modelu willys iz leta 1941. Samonosna in s tem čvrsta (toga) karoserija, vzmetne noge za večji gib kolesa (spredaj za 170, zadaj za 205 milimetrov), izredno majhen vstopni in izstopni kot (30 stopinj spredaj in 34 stopinj zadaj) ter precejšnja oddaljenost od tal (do 220 milimetrov) so zagotovilo za brezskrbne pustolovščine na terenu.
Inženirji so zanj namreč na novo zasnovali stalni štirikolesni pogon, ki lahko po potrebi ves navor prenese zgolj na eno kolo, hkrati se prestavno razmerje po potrebi zmanjša na 20:1. Kot smo pri Jeepih vajeni je tukaj pet različnih programov za terensko vožnjo Selec-terrain, s katerimi naj bi premagal še tako zahteven teren.
Vsi modeli se zares dobro peljejo po cesti, kjer dosežejo od 178 do 196 kilometrov na uro, v povprečju pa porabijo od 5,1 do šest litrov goriva na sto kilometrov. Poleg atmosferskega 1,6-litrskega bencinarja z 81 kilovati (110 KM) so na voljo 1.4-litrski turbobencinar s 103 kilovati (140 KM) za 21.990 evrov (2WD, Longitude) in enak s 125 kilovati (170 KM) ter devetstopenjskim avtomatskim menjalnikom za 28.990 evrov (AWD, Limited).
Tudi dizelske različice so tri, osnovna ponuja dvokolesni pogon in 1,6-litrski motor z 88 kilovati (120 KM) za 23.490 evrov (Longitude), dvolitrski dizel s 103 kilovati (140 KM) pa je na voljo s štirikolesnim pogonom za 26.490 evrov (Longitude), pri čemer ga 9-stopenjski avtomatski menjalnik in bogatejši nivo opreme Limited podražita za štiri tisočake (28.490-32.490 evrov).
Na vrhu ponudbe je sicer neustrašni Trailhawk z dvolitrskim dizlom in 125 kilovati (170 KM), dodatnim programom rock in prestavnim razmerjem 20:1 za počasno vožnjo po terenu (4WD Low). Za 33.990 evrov kupec nedvomno dobi zvrhano mero svobode in vonja po pustolovščinah, Trailhawk je namreč od tal oddaljen 22 centimetrov oziroma 1,5 cm več kot običajna različica, za doplačilo je na voljo tudi streha s odstranljivimi paneli.
Kompaktni terenec renegade je sicer oblikovan v ZDA (in narejen v Italiji), s podpisom značilne črke X, ki je bila vtisnjena na posodi za gorivo prvega džipa, zdaj pa je na zadnjih lučeh, strehi, v notranjosti... Američani so si tukaj res vzeli čas za malenkosti, na kar kažejo packa kot rdeče polje na merilniku vrtljajev, konkreten ročaj pred sovoznikom, mali originalni willys na vetrobranskem steklu, obrisi maske v vratih in vzvratnem ogledalu, zemljepisne dolžine in širine na sredinski konzoli, odtisnjena črka X v predalih ...
Renegade v širino meri 180 centimetrov, na 257 centimetrih pa ponuja dovolj prostora petim potnikom, v prtljažnik pa je mogoče spraviti 351 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo celo 1.297 litrov. Vrata se za lažje vstopanje odpirajo pod širokim kotom (spredaj 70 in zadaj 80 stopinj), na voljo je 11 živahnih in vpadljivih barv karoserije ter sedem oblik platišč, vmes so tudi jeklena.
Kupcu vedno ponuja šest zračnih vreč, ESC, k večji varnosti pomagata tudi sistem za opozarjanje pred trkom in opozorilnik na vozila v mrtvem kotu. Serijski so petpalčni zaslon na dotik, sedempalčni barvni zaslon instrumentne plošče in tipalo za nadzor tlaka v pnevmatikah, za dodaten denar pa so na voljo popolnoma snemljiva streha my sky, 6,5-palčni zaslon na dotik, parkirna kamera, opozorilnik pred naletom in za vozni pas, prilagodljivi tempomat, v tovarni Mopar pa lahko naročite še posebno dodatno opremo - tudi predprostor ali šotor.
Foto: Matej Kačič