Avto

Za clia delate skoraj štiri, za golfa pa pet mesecev na leto

Stroške z avtom težko močno znižamo; ena od možnosti je nakup rabljenega, a nas pri tem lahko presenetijo nepredvideni stroški popravil

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
25.11.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Da avto prinaša visoke stroške, vemo vsi. Kako visoke, pa si izračuna le malokdo, zato so resnične številke lahko zelo boleče. Za osnovnega clia povprečen uporabnik na leto zapravi 3,6 mesečne plače, za golfa 4,7 in poslovnega passata skoraj osem mesečnih plač.

V nakup avtomobila nas vodijo potreba in tudi čustva, zato si pogosto kupimo večji in dražji avto, kot ga dejansko potrebujemo. Če ob tem še ne vemo, kateri stroški nas poleg nakupne cene čakajo, je avto lahko celo usoden za skromen proračun posameznika, para ali družine. Na podlagi primerov najbolje prodajanih avtomobilov v treh razredih pri nas smo izračunali celotne stroške uporabe v štiriletnem obdobju. Torej ne le nakupa avtomobila in goriva, ampak še servise, zavarovanje, pnevmatike, vinjeto in najvišji strošek - izgubo vrednosti, ki nas udari, ko avto prodamo za precej nižjo ceno od nakupne. Pri izračunu smo upošteval različno število prevoženih kilometrov pri posameznem avtomobilu, pri cliu 60 tisoč v štiriletnem obdobju, pri golfu 80 tisoč in passatu 120 tisoč kilometrov. Z manjšimi avtomobili namreč v povprečju prevozimo precej manj kilometrov kot z večjimi. Upoštevali smo gotovinski nakup, ob financiranju s posojilom ali lizingom pa bi skupnim stroškom morali prišteti še obresti.

avti-229-1.1416941326.jpg.o.600px.1416941362.jpg

avti-229-2.1416941372.jpg.o.600px.1416941399.jpg

Strošek servisa določajo cena in intervali

Na stroške servisov vplivata cena servisa in še pogostost intervalov. Pri cliu so ti denimo na dve leti ali 30 tisoč kilometrov. Dodatno je prvo in tretje leto treba opraviti še vmesni servisni pregled z zamenjavo kabinskega filtra, tako da bo avtomobil do prevoženih 60 tisoč kilometrov opravil štiri servise. Cene za posamezen servis se razlikujejo glede na obseg dela, okvirna skupna cena servisov je 510 evrov. Pri golfu je predpisani servisni interval eno leto ali 15 tisoč kilometrov, tako da bo avto do prevoženih 80 tisoč kilometrov opravil pet servisov. Cene za posamezen servis se razlikujejo glede na obseg dela, okvirna skupna cena pa je 910 evrov. S passatom, upoštevali smo stari model letnika 2014, ki ima enake intervale kot golf, boste pri 120 tisoč kilometrih opravili sedem servisov, ki vas bodo skupaj stali 1.730 evrov.

Skromnost, sicer ne pretirana, se splača

Pri izgubi vrednosti so razlike še večje, določajo jo nabavna cena, zasnova in velikost motorja ter priljubljenost posameznega modela na trgu. Dizelski motorji manjših prostornin vrednost držijo bolje kot bencinski, zato se skromnost pri nakupu obrestuje. Na trgu velja še pravilo, da veliki avtomobili vrednost izgubljajo hitreje kot manjši, dokaz so cene golfa in passata. Vrednost štiri leta starega passata je zelo blizu vrednosti enako starega golfa z manj opreme in šibkejšim motorjem. Glavna razloga za to sta večje število prevoženih kilometrov in pritisk uvoženih passatov iz tujine, kar dodatno znižuje vrednost. Najlaže torej privarčujemo z nakupom skromnejšega avtomobila z varčnim, v primeru daljših voženj, dizelskim motorjem. Ena od rešitev za znižanje stroškov je tudi nakup rabljenega avta, s čimer znižamo najvišji strošek - izgubo vrednosti. A rabljen avto lahko postane dvorezen meč, saj lahko stroški izrednih popravil presežejo prihranke, če je avto v slabem stanju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
avtor2
Igor Matko

Igor Matko je lastnik podjetja MTL Car Garage, ki se ukvarja s svetovanjem pri nakupu avtomobilov ( www.mtl.si )
FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.

FINANCE
Okolje & energija
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi 1

Še bolj bomo spodbujali obnovljive vire energije in učinkovito rabo energije, črpali bomo EU denar za prestrukturiranje premogovnih regij, občine bodo energetsko prenavljale javne stavbe

FINANCE
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb
Finance
omejevanje
Tanja Smrekar Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3

Predlogi novega zakona o gostinstvu bo nared sredi maja, sporoča ministrstvo za gospodarstvo; o kakšnih omejitvah se govori

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
Avto
AvtoJure Šujica Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami

Brezplačna storitev je porabnikom ponujala vpogled v stanje vozila ob uvozu, med drugim tudi podatek o tem, ali je bilo vozilo v trenutku uvoza poškodovano. Zakaj je bila storitev komaj dve leti po uvedbi odpravljena in kako lahko kupci pridejo do enakih oziroma bolj podrobnih podatkov?

FINANCE
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
Finance
PMI
Albina Kenda Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji

Po prvih ocenah je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI pokazala, da se je aprila evrsko gospodarstvo krepilo. Pogledali smo, kaj se skriva v podrobnostih.

FINANCE
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani!
Finance
jurij šimac
Jurij Šimac Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3

Kako omejiti populistične nepremičninske ideje veseljakov iz Golobove vlade

FINANCE
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto
Finance
pokojnine
Lana Dakić Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5

"40 let delovne dobe ostaja," je komentiral pokojninsko reformo minister za delo Luka Mesec, o drugih ukrepih ni hotel govoriti