Da avto prinaša visoke stroške, vemo vsi. Kako visoke, pa si izračuna le malokdo, zato so resnične številke lahko zelo boleče. Za osnovnega clia povprečen uporabnik na leto zapravi 3,6 mesečne plače, za golfa 4,7 in poslovnega passata skoraj osem mesečnih plač.
V nakup avtomobila nas vodijo potreba in tudi čustva, zato si pogosto kupimo večji in dražji avto, kot ga dejansko potrebujemo. Če ob tem še ne vemo, kateri stroški nas poleg nakupne cene čakajo, je avto lahko celo usoden za skromen proračun posameznika, para ali družine. Na podlagi primerov najbolje prodajanih avtomobilov v treh razredih pri nas smo izračunali celotne stroške uporabe v štiriletnem obdobju. Torej ne le nakupa avtomobila in goriva, ampak še servise, zavarovanje, pnevmatike, vinjeto in najvišji strošek - izgubo vrednosti, ki nas udari, ko avto prodamo za precej nižjo ceno od nakupne. Pri izračunu smo upošteval različno število prevoženih kilometrov pri posameznem avtomobilu, pri cliu 60 tisoč v štiriletnem obdobju, pri golfu 80 tisoč in passatu 120 tisoč kilometrov. Z manjšimi avtomobili namreč v povprečju prevozimo precej manj kilometrov kot z večjimi. Upoštevali smo gotovinski nakup, ob financiranju s posojilom ali lizingom pa bi skupnim stroškom morali prišteti še obresti.
Strošek servisa določajo cena in intervali
Na stroške servisov vplivata cena servisa in še pogostost intervalov. Pri cliu so ti denimo na dve leti ali 30 tisoč kilometrov. Dodatno je prvo in tretje leto treba opraviti še vmesni servisni pregled z zamenjavo kabinskega filtra, tako da bo avtomobil do prevoženih 60 tisoč kilometrov opravil štiri servise. Cene za posamezen servis se razlikujejo glede na obseg dela, okvirna skupna cena servisov je 510 evrov. Pri golfu je predpisani servisni interval eno leto ali 15 tisoč kilometrov, tako da bo avto do prevoženih 80 tisoč kilometrov opravil pet servisov. Cene za posamezen servis se razlikujejo glede na obseg dela, okvirna skupna cena pa je 910 evrov. S passatom, upoštevali smo stari model letnika 2014, ki ima enake intervale kot golf, boste pri 120 tisoč kilometrih opravili sedem servisov, ki vas bodo skupaj stali 1.730 evrov.
Skromnost, sicer ne pretirana, se splača
Pri izgubi vrednosti so razlike še večje, določajo jo nabavna cena, zasnova in velikost motorja ter priljubljenost posameznega modela na trgu. Dizelski motorji manjših prostornin vrednost držijo bolje kot bencinski, zato se skromnost pri nakupu obrestuje. Na trgu velja še pravilo, da veliki avtomobili vrednost izgubljajo hitreje kot manjši, dokaz so cene golfa in passata. Vrednost štiri leta starega passata je zelo blizu vrednosti enako starega golfa z manj opreme in šibkejšim motorjem. Glavna razloga za to sta večje število prevoženih kilometrov in pritisk uvoženih passatov iz tujine, kar dodatno znižuje vrednost. Najlaže torej privarčujemo z nakupom skromnejšega avtomobila z varčnim, v primeru daljših voženj, dizelskim motorjem. Ena od rešitev za znižanje stroškov je tudi nakup rabljenega avta, s čimer znižamo najvišji strošek - izgubo vrednosti. A rabljen avto lahko postane dvorezen meč, saj lahko stroški izrednih popravil presežejo prihranke, če je avto v slabem stanju.