Avto

Čigav bo svetovni avtomobilski prestol

Volkswagen z enornimi vlaganji v razvoj novih vozil, tehnologij in tovarn že temeljito napada Toyoto, ki medtem pridno šteje dobiček; iz ozadja sta vse močnejša globalna igralca Hyundai in Kia

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.11.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Volkswagen vlaga velikanska sredstva v razvoj novih vozil, tehnologij in tovarn, saj poskuša s prestola zriniti Toyoto. Japonci medtem vztrajajo na vrhu po številu prodanih vozil, hkrati so navzgor popravili napovedi o prihodku in dobičku. Več kot osem milijonov vozil naj bi letos prodala Hyundai in Kia.

Nemški Volkswagen si na vse kriplje prizadeva prehiteti Toyoto po številu prodanih vozil, hkrati v razne avtomobilske projekte vlaga neverjetne količine denarja - v prihodnjih petih letih kar 85,6 milijarde evrov oziroma dobrih 17 milijard na leto, kar je letno 300 milijonov evrov več kot do zdaj. Izvršni direktor Volkswagna Martin Winterkorn je pojasnil, da bodo naložbe nadaljevali tudi v prihodnosti, saj želijo postati vodilni proizvajalec vozil. Stroškov razvoja kljub sploš­nim varčevalnim ukrepom v Volkswagnu tako ne bodo klestili, ostali bodo na ravni med šestimi in sedmimi odstotki.

rabljena-vozila-xx.1416940368.jpg.o.600px.jpg
Boj za svetovni prestol v prodaji še naprej poteka med Toyoto, General Motorsom in Volkswagnom, pridružuje pa se mu še Hyundai. Foto: Shutterstock

Po naložbah VW pred Samsungom in Intelom

Veliko stavijo na Kitajsko, kjer bodo s prihodnjimi vlaganji svoj proračun obremenili za dodatnih 22 milijard evrov. V prihodnjih petih letih bodo Nemci za razvoj na globalni ravni skupaj namenili kar 107,6 milijarde evrov oziroma pet milijard več kot v zadnjih petih letih. Za kako velike zneske gre, pove podatek, da bo Volkswagen že tretje leto za raziskave in razvoj porabil celo več kot tehnološka velikana Intel in Samsung.

Volkswagen je zadnja leta sicer nezadržno dvigoval prodajne številke, letos želijo prvič v zgodovini prodati več kot 10 milijonov vozil - štiri leta pred prvotnimi načrti. Z agresivnim nastopom, številnimi novimi in prenovljenimi modeli že močno dihajo za ovratnik japonski Toyoti, septembra je ta imela komaj 72 tisoč vozil prednosti.

8

milijonov vozil bosta letos prodala Hyundai in Kia.

10

milijonov vozil bo letos v svetu prodala skupina Volkswagen.

10,2

milijona vozil je letošnji prodajni načrt Toyote v svetu.

Šibak jen krepi Toyotin zaslužek

Japonska Toyota je vmes navzgor popravila napoved prihodka in dobička v tekočem poslovnem letu. Po novem pričakuje okoli 17,6 milijarde evrov dobička iz poslovanja oziroma 13,7 milijarde evrov čistega dobička ter 185 milijard evrov prihodka od prodaje, kar pomeni za desetino več dobička in za okoli tri odstotke večje prihodke glede na prvotne napovedi. Toyota je napoved izboljšala ob ukrepih za izboljšanje dobičkonosnosti in znižanja stroškov ter spremenjenih pričakovanjih glede deviznih tečajev, upoštevala pa je tudi manjšo pričaskovano prodajo vozil in zvišanje fiksnih stroškov, predvsem za raziskave in razvoj. Slabša so pričakovanja glede prodaje vozil, v celotnem letu naj bi prodali 9,05 milijona vozil, sprva so napovedovali prodajo 9,1 milijona enot. Toyota v celotnem letošnjem letu na ravni skupine, v katero sodita tudi družbi Hino Motors in Daihatsu Motor, načrtuje dobavo 10,2 milijona avtomobilov.

Hyundai in Kia se bojujeta z vonom, s kupci ne

Med avtomobilskimi velikani so tudi Korejci, ki si letos lahko manejo roke. Hyundai in Kia bosta na račun nepričakovano dobre prodaje v Braziliji, na Kitajskem in v Indiji prodala več kot osem milijonov vozil. Za letos so Korejci sprva načrtovali prodajo 7,86 milijona vozil, vendar so jih k dodatnemu optimizmu napeljali desetmesečni poslovni rezultati, kupci so še posebej dobro sprejeli modela tucson in santa fe. Hyundai in Kia sta v ZDA letos prodala skoraj 1,1 milijona vozil, kar je štiri odstotke več kot lani, številke pa so še toliko slajše v luči slabšega položaja zaradi krepitve vona glede na dolar. V zadnjem letu se je njihova valuta namreč okrepila za 1,8 odstotka, v istem času je jen izgubil deset odstotkov, kar je voda na mlin japonskim proizvajalcem vozil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

24.12.2014
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...

FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.

FINANCE
Okolje & energija
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi 1

Še bolj bomo spodbujali obnovljive vire energije in učinkovito rabo energije, črpali bomo EU denar za prestrukturiranje premogovnih regij, občine bodo energetsko prenavljale javne stavbe

FINANCE
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb
Finance
omejevanje
Tanja Smrekar Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3

Predlogi novega zakona o gostinstvu bo nared sredi maja, sporoča ministrstvo za gospodarstvo; o kakšnih omejitvah se govori