Avto

Pogum ali poslovni samomor?

Lexus je na naš trg pripeljal nastopaški športni terenec NX z drzno obliko, ceno med 40 in 54 tisočaki in seveda bencinskim hibridom pod pokrovom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.11.2014 10:06
Čas branja: 3 min

Veste kaj je pogum? Ko v razred, kjer 95 odstotkov avtomobilov poganja dizelski motor pripelješ z bencinskim hibridom in si obenem postaviš še podobno visoko ceno kot uveljavljeni tekmeci. Če avto nosi še japonsko značko, je to v izrazito nemškem razredu dodaten minus. Tako se vsaj v teoriji zdi, da srednjerazredni športni terenec lexus NX dela poslovni samomor.

Lexus-NX-2015-1600x1200-wallpaper-01.1416473609.jpg.n.600px.jpg
Lexus NX je pravo nasprotje svojih tekmecev, z njimi se ujema le pri ceni in zunanjih ter notranjih merah.

Vsaj tako pravi teorija. Ko avto pretipaš, preizkusiš in se vanj poglobiš, pa se zdi lexusova smer bolj smiselna in nikakor ne tako nenavadna, kot opozarja površen pogled. Da pri Lexusu vedo kaj delajo, dokazujejo prodajne številke. Te so v Evropi sicer skromenjše kot v ZDA, a se povečujejo tudi na stari celini. V svetu bo Lexus letos s prodajo pol milijona vozil dosegel slabo polovico prodaje Mercedes-Benza in tretjino BMW. V Evropi pa bo s prodajo 65 tisoč vozil dosegla desetino prodaje kateregakoli od nemških tekmecev. K tej številki pa naj bi močno pripomogel tudi novi NX, čeprav na trg prihaja šele ob koncu leta. Novi model bo zbudil tudi slovensko prodajo te znamke, s 40 vozili na leto si bo odrezal več kot polovičen tržni delež te znamke.

In kaj ponuja novi NX? Najprej je tu oblika, drzna in agresivna in nikakor ne tako japonsko zadržana kot znajo biti toyotini avtomobili. Novi NX v živo še bolj kot na fotografijah deluje sveže in agresivno, ob tem pa ga LED-luči, elegantne linije zadka in mišičasti boki delajo zelo samozavestnega.

Lexus-NX-23-DPL-2014.1412879612.jpg.o.600px.jpg
Samozavestna, odlično opremljena in urejena armaturna plošča.

S 4,63 metra dolžine je nekaj krajši od tekmecev, BMW X3 in audi Q5 sta daljša za sedem centimetrov, a to na prostornost nikakor ne vpliva. Za volanom je prostora dovolj, na zadnji klopi bodo zadovoljni tudi košarkarji, prtljažnik je z osnovnimi 555 litri velik in lahko dostopen, ob podrti klopi se poveča na 1.600 litrov.

Bencinski hibrid pa je boljši tekmec dizelskim strojem kot se zdi, saj pod črto daje podobne lastnosti. In kakšen vtis je pogonski sklop pustil na prvih preizkusnih vožnjah? Lexus NX 300h je predvsem zelo tih, prvega 1,6 kilometra je celo neslišen, saj ga poganja le elektrika. Ob dodajanju plina je živahen in dovolj zmogljiv, do stotice pospeši v 9,2 sekunde. Nekateri bodo v tihem Japoncu pogrešali izrazitejši navor dizelskih motorjev, ne pa tudi njihovega ropota. Menjalnik je le samodejni brezstopenjski, kar ni napaka, saj si kupci tudi v nemških tekmecih naročajo avtomatiko. Menjalnik je tudi prijeten in ubogljiv, moteči pa so visoki vrtljaji motorja ob vsakokratnem polnem plinu. Hibridni sklop sestavljata 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati, v primeru štirikolesnega pogona sta motorja dva, njuna skupna moč pa je enaka. Sklop zmore 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji. Lexus NX po tovarniških obljubah porabi pet do 5,3 litra bencina na sto kilometrov, v praksi pa je poraba nihala med dobrih pet in devet litrov, pri res grobi vožnji je dosegla 11 litrov.

Lexus-NX-2015-1600x1200-wallpaper-fa.1412898899.jpg.s.600px.jpg
Hibridni pogonski sklop sestavljata 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati, v primeru štirikolesnega pogona sta motorja dva, njuna skupna moč pa je enaka. Sklop zmore 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji.

NX ponuja še poseben prenos moči na cesti, opremljen je namreč le s prednjim ali štirikolesnim pogonom pri katerem zadnja kolesa poganja le elektrika. Seveda takšen pogon ni tako zmogljiv kot pri tekmecih. Zadnja kolesa v tem primeru poganja elektromotor s 105 kilovati večinoma v razmerju 50 proti 50 med obema osema. Elektromotorju občasno lahko zmanjka energije, a baterijo v kratkem času napolni generator - tega pa motor. Na terenu se torej ne bo izkazal, občasne zagate s snegom ali blatom pa bo znal rešiti. Štirikolesni pogon maso NX poveča za 70 kilogramov, ceno pa dvigne za 1.300 evrov, precej manj torej kot klasični pogoni.

Cena lexusa NX je prav tako samozavestna kot njegova oblika, saj je na ravni nemških tekmecev s podobno zmogljivimi dizelskimi motorji. Pregled opreme pa pokaže, da je NX približno za deset do 15 odstotkov cenejši. Začne se pri 40 tisoč evrih za NX 300h finesse, ki v serijski opremi ponuja že samodejni menjalnik, dnevne luči LED, obsežen seznam varnostnih sistemov, devet zračnih blazin, 17-palčna aluminijasta kolesa, LCD-zaslon, ki mu ukazujete z miško na sredinski konzoli, in podobno. Naslednje stopnje opreme ponujajo še denimo radarski tempomat, sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, precrash, ki pripravi voznika in potnike na trk, in podobno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.

FINANCE
Okolje & energija
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi 1

Še bolj bomo spodbujali obnovljive vire energije in učinkovito rabo energije, črpali bomo EU denar za prestrukturiranje premogovnih regij, občine bodo energetsko prenavljale javne stavbe

FINANCE
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb
Finance
omejevanje
Tanja Smrekar Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3

Predlogi novega zakona o gostinstvu bo nared sredi maja, sporoča ministrstvo za gospodarstvo; o kakšnih omejitvah se govori

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
Avto
AvtoJure Šujica Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami

Brezplačna storitev je porabnikom ponujala vpogled v stanje vozila ob uvozu, med drugim tudi podatek o tem, ali je bilo vozilo v trenutku uvoza poškodovano. Zakaj je bila storitev komaj dve leti po uvedbi odpravljena in kako lahko kupci pridejo do enakih oziroma bolj podrobnih podatkov?

FINANCE
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
Finance
PMI
Albina Kenda Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji

Po prvih ocenah je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI pokazala, da se je aprila evrsko gospodarstvo krepilo. Pogledali smo, kaj se skriva v podrobnostih.

FINANCE
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani!
Finance
jurij šimac
Jurij Šimac Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3

Kako omejiti populistične nepremičninske ideje veseljakov iz Golobove vlade

FINANCE
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto
Finance
pokojnine
Lana Dakić Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5

"40 let delovne dobe ostaja," je komentiral pokojninsko reformo minister za delo Luka Mesec, o drugih ukrepih ni hotel govoriti