Veste kaj je pogum? Ko v razred, kjer 95 odstotkov avtomobilov poganja dizelski motor pripelješ z bencinskim hibridom in si obenem postaviš še podobno visoko ceno kot uveljavljeni tekmeci. Če avto nosi še japonsko značko, je to v izrazito nemškem razredu dodaten minus. Tako se vsaj v teoriji zdi, da srednjerazredni športni terenec lexus NX dela poslovni samomor.
Vsaj tako pravi teorija. Ko avto pretipaš, preizkusiš in se vanj poglobiš, pa se zdi lexusova smer bolj smiselna in nikakor ne tako nenavadna, kot opozarja površen pogled. Da pri Lexusu vedo kaj delajo, dokazujejo prodajne številke. Te so v Evropi sicer skromenjše kot v ZDA, a se povečujejo tudi na stari celini. V svetu bo Lexus letos s prodajo pol milijona vozil dosegel slabo polovico prodaje Mercedes-Benza in tretjino BMW. V Evropi pa bo s prodajo 65 tisoč vozil dosegla desetino prodaje kateregakoli od nemških tekmecev. K tej številki pa naj bi močno pripomogel tudi novi NX, čeprav na trg prihaja šele ob koncu leta. Novi model bo zbudil tudi slovensko prodajo te znamke, s 40 vozili na leto si bo odrezal več kot polovičen tržni delež te znamke.
In kaj ponuja novi NX? Najprej je tu oblika, drzna in agresivna in nikakor ne tako japonsko zadržana kot znajo biti toyotini avtomobili. Novi NX v živo še bolj kot na fotografijah deluje sveže in agresivno, ob tem pa ga LED-luči, elegantne linije zadka in mišičasti boki delajo zelo samozavestnega.
S 4,63 metra dolžine je nekaj krajši od tekmecev, BMW X3 in audi Q5 sta daljša za sedem centimetrov, a to na prostornost nikakor ne vpliva. Za volanom je prostora dovolj, na zadnji klopi bodo zadovoljni tudi košarkarji, prtljažnik je z osnovnimi 555 litri velik in lahko dostopen, ob podrti klopi se poveča na 1.600 litrov.
Bencinski hibrid pa je boljši tekmec dizelskim strojem kot se zdi, saj pod črto daje podobne lastnosti. In kakšen vtis je pogonski sklop pustil na prvih preizkusnih vožnjah? Lexus NX 300h je predvsem zelo tih, prvega 1,6 kilometra je celo neslišen, saj ga poganja le elektrika. Ob dodajanju plina je živahen in dovolj zmogljiv, do stotice pospeši v 9,2 sekunde. Nekateri bodo v tihem Japoncu pogrešali izrazitejši navor dizelskih motorjev, ne pa tudi njihovega ropota. Menjalnik je le samodejni brezstopenjski, kar ni napaka, saj si kupci tudi v nemških tekmecih naročajo avtomatiko. Menjalnik je tudi prijeten in ubogljiv, moteči pa so visoki vrtljaji motorja ob vsakokratnem polnem plinu. Hibridni sklop sestavljata 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati, v primeru štirikolesnega pogona sta motorja dva, njuna skupna moč pa je enaka. Sklop zmore 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji. Lexus NX po tovarniških obljubah porabi pet do 5,3 litra bencina na sto kilometrov, v praksi pa je poraba nihala med dobrih pet in devet litrov, pri res grobi vožnji je dosegla 11 litrov.
NX ponuja še poseben prenos moči na cesti, opremljen je namreč le s prednjim ali štirikolesnim pogonom pri katerem zadnja kolesa poganja le elektrika. Seveda takšen pogon ni tako zmogljiv kot pri tekmecih. Zadnja kolesa v tem primeru poganja elektromotor s 105 kilovati večinoma v razmerju 50 proti 50 med obema osema. Elektromotorju občasno lahko zmanjka energije, a baterijo v kratkem času napolni generator - tega pa motor. Na terenu se torej ne bo izkazal, občasne zagate s snegom ali blatom pa bo znal rešiti. Štirikolesni pogon maso NX poveča za 70 kilogramov, ceno pa dvigne za 1.300 evrov, precej manj torej kot klasični pogoni.
Cena lexusa NX je prav tako samozavestna kot njegova oblika, saj je na ravni nemških tekmecev s podobno zmogljivimi dizelskimi motorji. Pregled opreme pa pokaže, da je NX približno za deset do 15 odstotkov cenejši. Začne se pri 40 tisoč evrih za NX 300h finesse, ki v serijski opremi ponuja že samodejni menjalnik, dnevne luči LED, obsežen seznam varnostnih sistemov, devet zračnih blazin, 17-palčna aluminijasta kolesa, LCD-zaslon, ki mu ukazujete z miško na sredinski konzoli, in podobno. Naslednje stopnje opreme ponujajo še denimo radarski tempomat, sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, precrash, ki pripravi voznika in potnike na trk, in podobno.